Patrijs Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Ik heb champagne rabarber, die heeft altijd dunne en erg rode stengels. Ik oogst een of twee stengels per plant per keer tot eind juni. Het staat ook niet alle jaren even mooi, dus ik pas mijn plukgedrag aan. Dit jaar is welprima met alle regen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Ik heb ook (minimaal) een rabarber plant met rode bladstelen. Weet niet welke, zag het per toeval tijdens het in stukken snijden.Mijn rabarber staat er dit jaar heel goed bij. Een paar tuintjes langs de sloot waar het grondwaterpeil rond de 30cm onder de rabarber staat, die rabarber zijn heel klein. Dus water alleen is het niet.Ik heb de rabarber vorig jaar gekregen toen ik een nieuw tuintje kreeg, stond er toen al op. Vorig voorjaar groeide het erg slecht, toen ik in mei de pompoenen ernaast plantte en meteen ook de rabarber water gaf, ging deze weer groeien.Heel de zomer en herfst had ik onkruid (met zaad) bij de rabarber gedumpt. En rond oktober dacht ik kwam er een lading potgrond van de hortensia kweker naast ons, dat had ik ook bij de rabarber gedumpt. Eind december weggehaald en op de knoflook gelegd. Ik weet niet of dat effect heeft gesorteerd, maar de rabarber groeit dit jaar goed.Dit voorjaar heb ik aan weerszijden van de rabarber ruggen gemaakt, een met compost en de andere met champost, voor de zoete aardappels. Zal ook wel extra voeding aan de rabarber geven. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Binnenkort grountebouillon maken 1 Quote
Vastone Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Het eerste handje peultjes van dit jaar! 4 Quote
Arja Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Spinazie! En ik had ook al een paar peultjes. 4 Quote
Arja Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 1 oerprei want het staat daar gewoon te staan en ik dacht ineens dat ik daar nooit iets mee doe, hmmm... 1 Quote
rorror Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Knofloken geoogst, geteeld in bakken, een stuk of 30. Hangen nu te drogen. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Mooie knofloken rorror.Vanmiddag zat ik foto's van vorig jaar te bekijken (op zoek naar de witte vingerhoedskruid in de moestuin, maar geen foto van gevonden, had er wel een meegenomen naar de huistuin, samen met roze exemplaren), en ik had de knoflook op 21 juni geoogst. 18 juni waren er nog hele hoosbuien geweest. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vastone Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Baby Paksoi, wat peultjes, wat radijsjes, basilicum, bieslook en eetbare bloemen. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 (aangepast) 2 paprika's , ongewild afgebroken bij het verpotten, een beetje jammer want op een aantal planten beginnen ze juist te verkleuren. maar worden morgen wel verwerkt in iets lekkers. 6 juni 2021 aangepast door redzebra toevoeging foto 2 Quote
Arja Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Oja, ook nog lavas geoogst. Ik ruik nu naar lavas, de bijkeuken ruikt naar lavas, de jas aan de kapstok ruikt naar lavas... en ik bedacht dat ik wel een aparte kapstok wil hebben voor het drogen van kruiden. 😄 5 Quote
redzebra Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 😄, ik vind dat toch lekker rieken dat maggikruid, hier de bloemstengels uit de lavas geknipt, de nieuwe verse scheuten beginnen al, zag wel al wat mineervlieg op de bladeren maar heel beperkt. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Mijn eerste rabarber ooit! Tweede jaar dat de plant staat dus durfde eerder niet te oogsten. Nu staat de plant er zo goed bij en zo hard gegroeid dit jaar dat ik toch wel 1 keer wilde oogsten, bij deze! Dat wordt rabarber crumble deze week. Mmm 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Little gem, eigen zaadjes, knoflook stengels van bioknof uit Spanje, twee Chinese knof bollen en wat wasabi rucola..ik had ook munt geoogst maar dat is al tot prut gevijzeld.. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 De eerste blauwe bessen. 😊 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Grork Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Op 6-6-2021 om 22:04, redzebra zei: 2 paprika's , ongewild afgebroken bij het verpotten, een beetje jammer want op een aantal planten beginnen ze juist te verkleuren. maar worden morgen wel verwerkt in iets lekkers. @Redzebra, Paprika's kunnen uit de zon binnen liggen en ze rijpen vanzelf naar een ander kleurtje. ( mocht je dat lekkerder vinden ) Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Grork Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Okee, mijn oogst : een laatste plantenbak vol raapstelen. Gisterenavond binnengezet vanwege de hete zon vandaag. Bak op het aanrecht gezet en vandaag netjes de raapstelen geknipt. Vraagje: het ijslolly-gewasbordje krijg ik niet doorgeknipt, zal dat straks aan tafel opvallen? 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 @grork waar is je foto?! De ongewilde peperoogst wegens gespuis in de kas… Voor de salade 4 Quote
Liekie Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Niet de eerste beitjes (want: hap!), maar van deze bedacht ik dat er een foto van moest komen voor de hap. Lekker lekker!! 5 Quote
redzebra Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 @Grork , is vooral voor de vrouw des huizes, die vind ze een stuk lekkerder als ze uitgerijpt zijn. Kan het echter niet meer proberen, ze zijn ondertussen verwerkt. Ook nog niet geprobeerd, gekochte groene verschrompelen hier eerder dan verkleuren als ze te lang liggen, dus ik dacht idem met eigen teelt. Quote
Moonsparkle Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 De eerste aardbeien zijn gisteren geoogst 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Aardbeien zijn laat bij mij, ik heb voornamelijk FMS overgehouden geloof ik. De asperges willen maar niet stoppen met geven, woensdagavond geoogst en hier weer anderhalve kilo. De peulen beginnen ook..ga ik even een topic voor maken! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.