Cupcakeje Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Pasta met snijbiet uit eigen tuin en grill worst uit jorieke haar tuin Jop heeft een snitzel uit jorieke haar tuin. Hij vond hem heerlijk
appelvrouw Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Tosti geitenkaas met honing en walnoten plus rucola uet en kas... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Spitskool Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 De pijplook in de voortuin is helemaal kaal geknipt voor de lunch: pijplook tempura. Daarbij nog wat andere dingen, maar niks meer uet. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 Voor het avondeten staat straks op het menu: witlof en smashed potatoes: à la Pippi (post373959.html?hilit=smashed%20potatoes#p373959) gekruid met paprikapoeder, gerookt in eigen tuin. Klaargemaakt op de BBQ in eigen tuin. En straks ook nog opgegeten in eigen tuin. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Charly Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 Spitskool, jij bent lekker crea altijd met koken hoor. Dat het je maar goed mag smaken. Hier een roergebakken piepertje (niet uit de tuin helaas) met prei en doppertjes en wat gerookte blokjes borgspek. Alleen... wilde ik de piepers een beetje extra garen. En dus even, want lekker snel, een andere koekenpan erop gezet ipv een deksel. Dat was dom. Want zie hier nu mijn avondmaaltijd. Door het door de hitte uitzetten van de bovenste pan, is ie helaas niet bereikbaar voor me. Ze zitten echt muurvast in elkaar. Heb ze zelfs al tegen een muur gerost (nou ja. Met enig beleid hoor). Vrees dat ik het maar af moet wachten, tot het zaakje weer afkoelt. Enfin. Soms ben je onder de indruk van je eigen creativiteit, en soms... wat minder wees bevriend met kleine dingen
Spitskool Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 De even-snel-methode, die heeft mij ook regelmatig hongerig achtergelaten Charly. Heb je al geprobeerd de pannen in de koelkast af te laten koelen? Ik denk dat je ze dan misschien wel van elkaar af krijgt. Oh, en ere wie ere toekomt, de creativiteit heb ik dit keer schaamteloos gekopieerd van Pippi. En volgens de man is zowel de witlof als de aardappel à la Pip een aanrader. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
julia Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 Pasta met Egyptische ui en oerprei. Ook wat rozemarijn, wilde Marjolein en thijm uit de tuin toegevoegd.
Patrijs Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 witlof, winterkers, bieslook en de eerste asperges van de tuin.Er moesten nog aardappels bij maar die bleken op! De moestuin van Patrijs
henkg Geplaatst: 22 april 2018 Geplaatst: 22 april 2018 En dus even, want lekker snel, een andere koekenpan erop gezet ipv een deksel. Dat was dom.Als alleen afkoelen niet geholpen heeft: De koele pan op een grote gaspit zetten, de vlammen raken dan ook de zijkant. Als het goed is, zet de de rand van de onderste pan sneller uit dan die van de bovenste pan. De diameter wordt dus ietsje groter. Theorie ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 22 april 2018 Geplaatst: 22 april 2018 Charly....hoe is het nou met je pannen? Hier de eerste pluksla gegeten....knoflook bieslook en beetje daslook erbij. Wat kan een mens dan blij worden he? Lekker hoor!
speets Geplaatst: 22 april 2018 Geplaatst: 22 april 2018 Ja heerlijk, al die verse groentjes: radicchio, witlofblad, rucola, sla, peterselie, look- zonder-look, winterpostelein, zwartmoeskervel...... Die truc met de omgekeerde koekenpan kende ik nog niet. Wel heel inventief ja "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
julia Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 Goulash met de eerste mizuna als salade erbij.
Charly Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 Ha! Eerst gekoeld met elementen. Maar natuurlijk krimpt de onderste pan dan ook. Toen Henk’s theorie geprobeerd: op de wokpit. Met de koelelementen nog op de bovenste pan, niet te idioot heet laten worden en het hengsel van de bovenste pan een hengst gegeven. Los!!! En het was gelukkig nog lekker ook (al hadden we inmiddels ook wel trek gekregen natuurlijk zeg hé) Tnx nog voor het meedenken. Vanmiddag bij het fietsen een kledder regen op de bol gekregen. En dus kwamen we vrij koukleumerig thuis aan. Wat is dan lekkerder dan een zakje bruinebonensoep uit de vriezer halen (eigen tuin), paar bolletjes vers gebakken Pan Amasado, en kruidenboter vol lekkers uit eigen tuin (peterselie, munt, bieslook, teentje knoflook, oregano - in flinke hoeveelheden )We voelden ons zo samen op de bank de koning te rijk! wees bevriend met kleine dingen
Wortel Geplaatst: 29 april 2018 Geplaatst: 29 april 2018 Gisteren en vandaag als lunch bolletjes met kaas en pluksla uit de kas. Gisteren de laatste andijvie uit de kas sls stampot. Vandaag lekker biefstukje met mijn eerste groene asperges uit eigen thuis. Volgens manlief verassend lekker ( en dat vond ik ook ).
Erny Geplaatst: 29 april 2018 Auteur Geplaatst: 29 april 2018 (aangepast) Kwam net een mooi bosje Look zonder Look tegen en denk dat die straks door de pasta gaat. Edit:Eerst maar even pesto van gemaakt. Nu alleen nog met wat olijfolie, zout, knoflook en parmezaanse kaas.Misschien straks nog wat overgebleven Pepitamix pitjes erbij en wat verse Basilicum (eigen huiskweek). Volgend jaar eerder aan denken. Lekker spul die Look zonder Look. 29 april 2018 aangepast door Gast
Patrijs Geplaatst: 29 april 2018 Geplaatst: 29 april 2018 Risotto met asperges en bieslook. De moestuin van Patrijs
Possie76 Geplaatst: 29 april 2018 Geplaatst: 29 april 2018 Zuring, erg lekker en gezond al moet je het niet te vaak eten ivm vermoedens van ontkalking van je botten. Verder is het net zo gezond als Spinazie en lijkt het qua smaak op postelein.
Nasuada Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Tja daar doe je het dan voor he.. . Zo leuk een maaltje uit eigen tuin.En dan die pan amasado....het water loopt mij in mijn mond. https://www.deblijehoeve.nl/
Patrijs Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 De laatste witlofDe eerste rabarberDe eerste sterrenkersDe eerste bos radijzen.En een bosje rabarberbloemen geoogst. De rabarbercrumble staat nog even in de oven. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Chili van de witte droogbonen van vorig jaar Haricot Coco. Met chiliflakes uet natuurlijk.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Wauw Patrijs! Ziet dat er even goed uit! Had je trouwens gezien dat Diana ook een rabarbertaart in haar blog had staan deze week? https://www.mooiemoestuin.nl/recept/rabarber-frangipanetaart-bakken/ Die ga ik ook zeker proberen! En wie had die heerlijke rabarbertaart op de mtfd ook weer gemaakt? Angela? Mmmm. Zin aan!Hier vandaag nix uit de tuin. Maar morgen iets met prei op t program. Ze moeten ontzettend op! wees bevriend met kleine dingen
JudithD Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 @Appelvrouw waren dat Coco Nain van Vilmorin? It ain't what you do, it's the way that you do it
Aanbevolen berichten