Bosmol Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Hoe gaat dat stekken eigenlijk? hoe groot moeten die stekjes zijn? Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Die van mij,die twee die overgebleven zijn staan al buiten.en doen het goed tot nu toe.volgende week 28 graden hier.dus da's lekker voor ze. Quote
xxxmirjamxxx Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 5 vd 5 opgekomen:) al zijn de plantjes nog kleiner dan sommige pepers hier:) Ik ga er nog maar eens extra lief tegen praten... Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 2 mei 2020 Geplaatst: 2 mei 2020 (aangepast) Op 28-4-2020 om 20:06, rorror zei: Ja het gaat door de chili con carne heen. Als ik dat maak, is dat vaak een soeppan vol, en dan vul ik bakjes voor in de vriezer. Heb de komende weken dan tussen door een lekker pittige hap! Eet smakelijk. Ik geloof dat ik ernstig ruzie zou krijgen met de kinderen bij die hoeveelheid pepers 😆 2 mei 2020 aangepast door Ikbeginbijmezelf 1 Quote
acpronk Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Mijn 3 wedstrijd pepers (uit 5 zaden) hebben met een groeispurt achter de rug, zij nu rond de 30cm en gaan net splitsen bij de knop. Dieven nog niet echt gezien, hooguit een blaadje.Zijn op 3 februari gezaaid, samen met de Spaanse pepers (van supermarkt). Die zijn rond de 50cm en bloeien al en enkele met wat vruchtjes. Edit: de grootste is 30cm, andere 2 25cm Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
henkg Geplaatst: 4 mei 2020 Geplaatst: 4 mei 2020 Zonet alle pepertjes afgeknipt, dat had ik al veel eerder moeten doen. De plantjes (4 stuks, gezaaid 4-12-2019) moeten eerst maar eens gaan groeien, en daarna voor veel langere pepers gaan zorgen. De langste was 14,0 cm. Zelfs die ene rode is nauwelijks heet. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: 4 mei 2020 Geplaatst: 4 mei 2020 @henkg bij mij zijn zelfs de groene heet. Maar ik haal dan niet de zaadlijsten eruit, zaden etc bak ik gewoon mee. Het witte in de peper is het heetst. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 4 mei 2020 Geplaatst: 4 mei 2020 De pepers beginnen nu net te groeien. Zal binnenkort eens foto's maken. Quote
Beukwood Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Mijn eerste officiële inzending: 12.5 cm 6 mei 2020 aangepast door Beukwood 1 Quote
Saalk86 Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 (aangepast) Ik wil het graag spannend houden, dus ik ga voor een gedeelde eerste plek momenteel 😜 13 cm! 7 mei 2020 aangepast door Saalk86 1 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
hoekman Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 (aangepast) Dames en heren, wat is dit. Jullie hebben al vruchten. Ik zit nog met 1 plantje wat al weken niet wil groeien. Ook de laatste 2 zaden wensen nog niet op te komen. Hier onder mijn hoop. Meedoen is denk ik belangrijker dan winnen. 7 mei 2020 aangepast door hoekman 2 Quote
Saalk86 Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 @hoekman staat ie buiten? Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Jeanne heijmans Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 Bij mij zitten er wel bloemetjes in.maar op pepers moet ik nog lang wachten.twee stuks die ik over gehouden heb staan buiten Quote
hoekman Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 (aangepast) 15 uren geleden, Saalk86 zei: @hoekman staat ie buiten? Ja, hij staat buiten, maar binnen was hij ook een maand zo groot. Het is een beetje corona slachtoffer. Een aantal weken onbeheerd gestaan. 8 mei 2020 aangepast door hoekman Quote
Mellie Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 Deze peper blijft maar kwakkelen in verhouding met de rest. Hoe jullie al pepers kunnen oogsten, is mij een raadsel! Maar hij doet het en de zomer is nog lang...! 1 Quote
Saalk86 Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 (aangepast) 12 uren geleden, hoekman zei: Ja, hij staat buiten, maar binnen was hij ook een maand zo groot. Het is een beetje corona slachtoffer. Een aantal weken onbeheerd gestaan. Dan ligt het daar aan 😉 Zelfs mijn peperplant in de kas(!) doet het zienderogen minder dan die binnen staan. Zelf plant ik überhaupt helemaal geen peperplanten buiten. Natuurlijk hangt dit ook van soort af, maar het weer in NL is over het algemeen te wisselvallig (koud) voor peperplant in de volle grond. 9 mei 2020 aangepast door Saalk86 1 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
geert h Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 Ik heb vandaag mijn plantjes die met zijn 3-en in een p-9 potje stonden overgezet naar een 12-liter emmer met wat gaten in de bodem. Daar moeten ze voorlopig wel in kunnen blijven staan. Laat ze nu maar goed doorgroeien, want ze zijn nog maar 4 cm groot. 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 (aangepast) Gisteren zijn de wedstrijd pepers definitief de grond in gegaan. Ze stonden al een paar weken met pot en al in de broeibak. Ze hebben een warm hoekje samen met de paprika's. Op de foto hieronder rechts in de hoek. De selder ernaast is nog een overblijvers van vorig jaar. Nog een keer snijden en dan er uit. Heeft de peper wat meer ruimte. 10 mei 2020 aangepast door Veldjesgraaf 1 Quote
siemen Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Hiere zijn er 4 van de 5 opgekomen. 2 reeds mooie planten en ook eerder gezaaid dan de andere. De eerste bloemetjes zijn op komst Quote
Vinky Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 (aangepast) Gefeliciteerd iedereen die nu al pepers oogst, maar ik ga pas echt juichen als iemand voorbij de 40 centimeter komt. Hier vandaag het eerste bloemetje. Op 1 februari zijn de eerste 3 pepers gezaaid en ze zijn ook alle 3 opgekomen; eentje daarvan bleef aanvankelijk achter in de groei – nu niet meer. De volgende 2 zijn op 24 februari gezaaid en daarvan is eentje niet opgekomen. Uiteindelijk heb ik dus vier planten en tot heden ben ik zeer tevreden met hun groei. De grootste is nu 40 cm hoog. Tijdens het kiemen stonden ze op een modem en daarna hebben ze op een zonnige vensterbank op het zuiden gestaan, en later als de buitentemperatuur met zonnig weer boven de 12-15 graden kwam, gingen ze naar de beschutte achtertuin in de volle zon – waar het veel warmer voelde. Elke avond weer naar de vensterbank. Wat toppen en dieven betreft verkeerde ik onzekerheid en hier in dit topic kwam ik er ook niet achter wat nu verstandig zou zijn: wel/niet toppen? Wel/niet dieven? Uiteindelijk heb ik één van de drie planten van 1 februari van onder af gediefd en die produceert nu de eerste bloem, de tweede heb ik getopt, en de derde mag z’n gang gaan. Ook de plant van 24 februari mag z’n gang gaan. En allemaal hebben ze nu bloemknoppen, ook op de dieven. Tof! Ik moet nog zien welke naar de volle grond gaan en welk naar een grotere pot. Nee, geen kas hier. Hier zijn ze tijdens het kiemen in een minikasje in 6 x 6 cm potjes, 14 februari. De potgrond was afgedekt met wit zand tegen rouwvarenmug. Op 15 maart: Op 12 april in P9 potjes Heden 10 mei, al een paar weken in potjes van 11 x 11 x 12 cm. De grootste plant, waarvan de onderste dieven waren verwijderd, is nu 40 cm en heeft nu een bloempje! Hey en @HuubvG & consorten, nog steeds bedankt voor het organiseren van deze wedstrijd. Ik geniet van elk bericht dat hier geplaatst wordt en hoop dat iedereen die het nu een beetje tegenzit, toch nog ergens succes boekt. 10 mei 2020 aangepast door Vinky 1 Quote
Saalk86 Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Herkenbaar @Vinkyover dat toppen. Want ik kom op Instagram ook echt de meest verschillende adviezen tegen! Heb 2/3 mensen gevraagd die veel peperplanten hebben en kreeg verschillende antwoorden. Nu moet ik wel zeggen dat ik erg veel waarde hecht aan de kennis van dit forum hoor 😉, ik heb niks getopt en ook nergens dieven verwijderd. Ik kijk het een beetje aan. Ook omdat ik nog geen echte uitschieters heb. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
HuubvG Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Geplaatst: 11 mei 2020 Mijn twee overgebleven peperplanten gaan al steeds de koude kas in en uit om af te harden, behalve gisteren na 15 uur en vandaag. Lekker weer binnen op de zuidelijke vensterbank. Volgende week lijkt de temperatuur vooral des nachts ook te gaan stijgen, zodat ik dan de planten wel een definitieve plek durf te geven. Op 8 mei moest er nog een parasol boven de kas om geen zonnebrand te krijgen op de tere zaailingen, niet alleen pepers maar ook andere plantjes. Dit is nog in de ochtend. er zit nog een stang in het midden achter aan de kas, waar ik de parasol in kan schuiven als de zon verder naar het zuiden gaat. Het lijkt wel donker in de schaduw v d parasol, maar het is toch nog 3x zo licht als op de vensterbank op het zuiden binnen. Eergisteren mochten ze na een uur of 17u even zonder parasol en heb ik ze pas eind v d avond naar binnen hoeven halen. Vier pepers, waarvan de twee grote overblijvers zijn. Ze staan links en rechts van de grootste zwarte pot. De jonge pepers zijn wat iel en het blad is wat dun en bleek, vergeleken met de oude pepers, die compacter zijn, kleiner en donkerder groen blad. Er zal bij de vloeibare mest wel teveel stikstof hebben gezeten. Ik geef nu geen bijvoeding meer. Over het snoeien: ik ben ook begonnen met van onder af dieven weg te halen. Ook de Y vertakking dorst ik bij 1 v d 2 wel weg te snijden. Het liefst zou ik er enkelstam / 'hoogstam' van willen maken, want ze komen in de kasgrond naast tomaten, komkommers en paprika's te staan. Ik heb dan liever geen bossige planten. Deze groeit al mooi recht omhoog. Vandaag heb ik deze van P9 naar een grotere pot verplant. Quote
acpronk Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Hoe krijgen jullie dieven aan de wedstrijd pepers? Die grootste van mij is tegen de 40cm, maar ik zou niet zeggen dat ze dieven hebben.Misschien te kleine pot? Maat 11,5cm doorsnede.Staat op het westen, dus misschien heeft licht ook invloed?Als voeding geef ik af en toe wat half opgeloste 12-10-18 korrels, vloeibare mest heb ik niet meer. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 1 uur geleden, acpronk zei: Hoe krijgen jullie dieven aan de wedstrijd pepers? Die grootste van mij is tegen de 40cm, maar ik zou niet zeggen dat ze dieven hebben. Niks voor hoeven doen, die groeide direct al uit de okels toen het 6de paar echte blaadjes kwamen. Maar ben wel jaloers op je mooie grote bladeren! Ik zelf heb niet gediefd, omdat ik struik planten zo ie zo wou hebben. Heb geen kas dus hoog mogen ze van mij niet worden, anders gaan ze hier met de wind kapot. Misschien een wat slechte keuze geweest voor de wedstrijd.. Aangezien we voor records moeten gaan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Je kunt ook niet alles hebben hè.Had wat diefjes gewild om meer planten te kweken. Maar voor de wedstrijd is het wellicht handiger om stevige planten te hebben, hopelijk geven die wat groter vrucht. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.