Flup Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 Jij bent wel vroeg met de komkommers, pompoenen en courgettes! Die groeien behoorlijk hard en hebben al snel veel ruimte nodig. Zelf wacht ik daar (heb ruimtegebrek in huis en in de kas) nog een paar weken mee. Dan is ook de kans op nachtvorst een stuk kleiner. Ben zelf ook superongeduldig en heb ook heel vaak (en nog steeds) te vroeg gezaaid. Maar bij pompoenen, komkommers en courgettes heb ik mij dat toch afgeleerd. Die houden ook niet zo van verpotten, dus hoe sneller je die kan uitplanten op de definitieve plek, hoe beter. Quote
geert h Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 De vensterbank van 2,5 m lang in de garage is geheel voor wat ik nu gezaaid heb. Het zijn van ieder 3 planten, dus verwacht dat ik ze daar wel even kan houden. Ook warmt mijn garage niet zo snel op, dus ze zullen niet supersnel groeien (hoop ik). Anders is dat een wijze les geweest. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Een rij spitskool van onder glas buiten geplant, nog wel onder cloches. Ook twee rijen wonder van vier jaargetijden sla zaailingen verplant. Van onder glas sla Larissa verplant naar buiten, maar wel onder bescherming van een stuk polycarbonaat plaat dat van het dak van mijn kasje komt. Quote De moestuin van Patrijs
Saalk86 Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 Zonnebloemen en 4 soorten pompoen! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Patrijs Geplaatst: 4 april 2020 Geplaatst: 4 april 2020 Radijs, twee rijen Texla aardappels, een half dozijn aspergeplantjes en een bak grijze roodstaartpeulen of hoe heten ze ook al weer? O, ja ook nog een bak suikererwtjes voor gezaaid. En na al dat constructieve werk heb ik drie ramen winterpostelein doorgedraaid. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 5 april 2020 Geplaatst: 5 april 2020 (aangepast) Oregano, citroen Melisse, groene- en paarse basilicum, oost Indische Kers, korenbloemen, goudsbloemen, zonnebloemen avondzon, rucola sla, romain sla. En ook nog een tray doperwten opnieuw voorgezaaid (hele slechte opkomst de vorige ronde). Heerlijk buiten in het zonnetje van alles voorgezaaid (later natuurlijk wel binnen en in de koude kas gezet) wat was het mooi weer! 5 april 2020 aangepast door Vastone Quote
roeier Geplaatst: 5 april 2020 Geplaatst: 5 april 2020 De eerste Friese lentedag beleven we vandaag, ik ben druk aan het zaaien, ontkieming zou nu stukken beter moeten gaan. Een zakje komkommerzaden bleek bij opening rijker gevuld dan wat er op het pakje stond: "Inhoud ongeveer 20 zaden." Voor de grap even geteld: 84 zaten erin! Kennelijk niet héél precies geteld dan hè, daar bij De Tuinen van Weldadigheid!? 😜 Quote
RobN Geplaatst: 5 april 2020 Geplaatst: 5 april 2020 Tent van insecten gaas gemaakt, en de eerste 2 rijtjes wortelen gezaaid, regenboog mix en zaailint. Eerst klei losgewoeld, kokosgrond toegevoegd, goed nat gemaakt zaaigrond, weer nat maken, zaadjes en daarna weer zaaigrond en weer nat gemaakt. Kunnen we voor de rest uien bij straks Ook nog voorgeweekte sugar snaps in trays gezaaid Quote Onkruidmanager 1.0
Patrijs Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Een deel van de pepers en paprika's verplant om ruimte te maken voor tomatenzaaisel. Gezaaid: Moneymaker Sun gold Marmande Sweet F 100 Beefmaster deels wat ouder zaad wat vaak geen probleem is bij tomaten. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Ouder tomatenzaad is zelden een probleem. Tenminste, alleen bij 1 merk wat ik steeds koop (de ogen zijn altijd groter dan mijn tuin). Heb dit jaar ook tomatenzaden uit 2015 gezaaid (Rose de Bern van appelvrouw toevallig) en die kiemen boven verwachting goed. Vandaag heb ik bloemenzaden, dille en meloen voorgezaaid. De meloen is wat vroeg, maar met dit weer moet ik mij echt inhouden om nu al niet teveel te gaan zaaien. Heb nu al helemaal geen plek meer op de vensterbanken in huis. Lastig! Quote
Amrutten Geplaatst: 8 april 2020 Geplaatst: 8 april 2020 Winterprei op een zaaibedje gezaaid. Koolrabi in tunneltje met insectengaas geplant. Daar komt naderhand nog zomerprei bij. 2 klemmen gezet. Woelmuis en mol maken een puinhoop van mijn perceel. Op leeg perceel naast mij de bloeiende en pluizende paardebloemen uitgetrokken. Quote
Charly Geplaatst: 8 april 2020 Geplaatst: 8 april 2020 De overmoed van het vroege voorjaar icm een zonnetje. En dus: - 10 courgettes - 8 pompoenen - 2 meloenen - 6 komkommers - 3 extra Superschmelz (Dank Jootje! 😍 ) - 6 Savooiekool - Nieuwe ronde Frisbee-sla en rode eikenblad Quote wees bevriend met kleine dingen
Claudia69 Geplaatst: 8 april 2020 Geplaatst: 8 april 2020 Een hele reeks bloemen voorgezaaid. Tegen eind deze week de rest, en dan komen de komkommers en de pompoenen aan de beurt. Quote
Patrijs Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Een bak tuinbonen uitgeplant en gelijk maar flink gegoten. Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Broccoli uitgepoot. De spruiten willen ook ruimer maar ik ben er weer niet aan toegekomen. De bakken al wel klaargemaakt. Morgen maar eens pielen met 't spul. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Op 6-4-2020 om 20:29, Flup zei: Rose de Bern van appelvrouw toevallig) en die kiemen boven verwachting goed Ha wat toevallig die heb ik ook gezaaid, ook uit 2015 een zakje wat ik vond in een vergeten kistje.100% opkomst. Het valt me sowieso op dat zelfgeoogst tomatenzaad lang kiembaar blijft. zelf radijsjes gezaaid en nog maar wat tomaten verspeend. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Bietjes, raapjes en amsoi kool uitgeplant. Of... meer ergens tussen gepropt, ik kom nu al ruimte tekort!! Quote
Patrijs Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Een bak doperwten, laagstro en wat Sugar bon erwtjes geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Nog wat cosmea gezaaid (dacht dat ik dat al gedaan had maar kwam ineens de zakjes zaad tegen). Wit, roze en zacht geel als het goed is. Quote
Flup Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Cosmea is mooi. Heb dit jaar ook veel meer ruimte voor bloemen in de tuin gemaakt. Hopelijk komt het allemaal op. Vandaag courgettes en pompoenen voorgezaaid en wat vijgen overgepot. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 2 x 16 aardappels gepoot. Maris Peer en Linda ( sorry hoor maar wat is dat nu voor een naam voor een aardappel😩) en een mooi rijtje flakeese wortelen met wat koriander ertussendoor, van de laatste weet ik niet of die het gaat doen, de zaadjes kwamen uit de tôko.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Alleen water gegeven, omdat het zo droog is steeds. Ben planten aan het afharden, en daarna gaan ze naar buiten. Onder een soort veranda.tot nu toe gaat het goed.maar er komt volgende week een dag met veel wind.hoop dat het dan nog goed gaat. Quote
Grork Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 Spruitplantjes uitgepoot, broccoli verspeend, paar kropjes sla uitgepoot, tomatenkweekpotjes ruimer neergezet, water gegeven waar nodig en geveegd omdat-het-straks-Pasen-is Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
rorror Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 18 uren geleden, Jeanne heijmans zei: Alleen water gegeven, omdat het zo droog is steeds. Ben planten aan het afharden, en daarna gaan ze naar buiten. Onder een soort veranda.tot nu toe gaat het goed.maar er komt volgende week een dag met veel wind.hoop dat het dan nog goed gaat. Anders de planten weer een dagje binnen houden. Hoe de weersverwachting er nu uit ziet, staan mijn planten die aan het afharden zijn, op maandag en dinsdag binnen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.