Geplaatst: 2 mei 20205 j @Weknow : Ik begrijp het je hebt helemaal gelijk , sorry , ach ja dat krijg je als "moestuinfamilie " he dat je zo met elkaar meeleeft . Maar goed dat je het zegt hoor ! h. gr. Heleen
Geplaatst: 3 mei 20205 j Lieve mensen, ik ben weer thuis na 12 dagen Antoni van Leeuwenhoek en twee operaties. Dinsdag 21 april is mijn stoma verwijderd (of het een blijvend succes wordt moet ik nog gaan ontdekken de komende weken) die ik over gehouden had van een zeer complexe operatie in mijn buikholte in 2015 vanwege darmkanker en blinde darmkanker. Tevens was deze operatie het ultieme moment om een minutieuze visuele inspectie uit te voeren van mijn buikvlies. Daar zaten eerder uitzaaiingen die niet op scans zichtbaar waren, maar wel tijdens eerdere operaties. Het uitstekende nieuws is dat alles "schoon" is, zodat ik aan de vooravond sta van permanente remissie. Helaas liep ik in de dagen er na, tegen een levensbedreigende complicatie aan, die nog-net-op-tijd vrijdag 24 ontdekt werd. Ik heb o.a. meegemaakt dat een andere man die helemaal geprepareerd was voor een longoperatie, doodleuk voor een dag naar huis werd gestuurd om plek te maken op de OK voor mij. Tijdens deze spoedoperatie is o.a. een inwendige bloeding van maar liefst 2 liter tussen darm en milt verwijderd. Bijkomende effecten van alle stress op mijn lichaam was o.a. het vasthouden 11 liter vocht en veel lucht in de buik, zodat ik vaak heb moeten denken aan van die potviskadavers die aanspoelen op het strand en dan gaan...…. De komende weken doe ik rustig aan en ik ben blij dat een paar kennissen op de volkstuin mijn tuin van water voorzien. Maar nog vrolijker werd ik van de kaartjes die ik van diverse forumleden mocht ontvangen en de berichtjes in deze draad. Hartelijk dank, Goldfish/Vincent
Geplaatst: 3 mei 20205 j Fijn te horen zeg Vincent, super! Namens Lie nu ook nog een keer een goed en soepel verlopend herstel gewenst...en als we iets voor je kunnen betekenen horen we het wel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 mei 20205 j Heee, het is ons Gouden Visje! Wat goed om te lezen dat je dr weer bent!Veel sterkte en beterschap inderdaad hoor. Zend positieve gedachten jouw kant op! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 4 mei 20205 j Goed om van je te horen! Fijn dat je weer thuis bent ook. Nu rustig aan en herstellen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 mei 20205 j Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat en je zelfs alweer thuis bent. Wat zal het schrikken zijn geweest. Rustig aan en een goed herstel gewenst!
Geplaatst: 4 mei 20205 j Zo te lezen ben je een taaie, een spoedig herstel gewenst. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 mei 20205 j Weer thuis! Dat klinkt goed maar is toch hard werken voor je lijf. Zorg goed voor jezelf Goldfish, net zo goed als je altijd doet voor je eigen gewas! Straks weer fier-en-recht op je tuin staan zij je van harte gegund! Eerst goed herstellen, neem de tijd. Je krijgt de beste beterschapswensen van hier! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 5 mei 20205 j Ha Grork , Dank voor je zeer kunstzinnige reactie. Toch, ik hoop toch iets beter te zorgen voor mijn lichaam dan mijn gewas. Anders zou mijn lijf vol zitten met kriebelbeestjes die aan mij zuigen en zou ik regelmatig last hebben van vocht tekorten. Verder zou mijn vlees regelmatig opengepikt worden door Halsbandparkieten en zou ik helemaal gek worden van de wolk van fruitvliegen rondom mijn hoofd.
Geplaatst: 5 mei 20205 j He goed van je te horen Vincent ! Ik hoop dat je goed opknapt (snel is een kwestie van geduld ben ik bang ), maarre hou je taai hoor !!
Geplaatst: 5 mei 20205 j Gelukkig, het visje blijft nog rondzwemmen in plaats van in het hemelse haakje te bijten.
Geplaatst: 3 augustus 20205 j Jeetje zeg.... in Tapatalk volg je echt maar een fractie van de berichten is me wel duidelijk... sjonge jonge Vincent. Wat heb je toch allemaal meegemaakt. Wat een horror voor je gezin ook. Ben heel blij om te lezen dat het weer beter gaat. Alle goeds van ons!
Geplaatst: 23 augustus 20205 j Goldfish excuses voor de late reactie lees je topic nu pas. Wensen een spoedig herstel en gezondheid toe, je bent een ware vechter. Gelovig zijn we en zullen vanzelfsprekend bidden.
Geplaatst: 28 augustus 20205 j Inmiddels ben ik volledig hersteld. Mijn bloedwaarden zijn genormaliseerd (eerst waren er 17 van de 20 waarden ontregeld), ben ik bijna net fit als ik ooit geweest ben en heeft mijn spijsvertering een nieuwe normaal gevonden die veel beter uitpakt dan ik vooraf had mogen dromen. Eind goed, al goed zeg maar. Want ook een biopt genomen van een stukje buikwand tijdens de operatie bleek 100% goedaardig zodat er geen enkele zichtbare kanker zit in mijn buikholte. Ik ben dus een stoma armer en een paar hele stoere littekens rijker. Operatie geslaagd en patiënt NIET overleden!
Geplaatst: 28 augustus 20205 j Goed om te horen, en graag ook zo houden [emoji56]Nu heb je zeker genoeg energie om al het ongedierte te lijf te gaan[emoji36] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 augustus 20205 j Super proficiat Vincent, ook namens Lie..😀 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 augustus 20205 j Yess! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 augustus 20205 j Heee wat een fijn nieuws om de dag mee te beginnen! Reuze prestatie zeg! wees bevriend met kleine dingen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.