rorror Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Behalve het blad, kan je het ook aan de donkere knopen in de bladoksels op de tweede foto van Jorieke zien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
fre3ke Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 (aangepast) Ik heb twee onbekenden. De eerste had ik vorig jaar uitgegraven als worteluitloper van een kornoeljekers. Maar aan het blad te zien is het iets anders. Maar wat dan? Het blad is vrij zacht en vlezig. De tweede is dit onkruid naast mijn druivelaar. Het blad lijkt op wild viooltje. Maar dat is het niet, want de bladeren zijn nu 6 cm. Het is meerjarig, zoals aan de stam is te zien. Ik dacht eerst mansoor, maar dat blad is niet gepunt. 7 juni 2021 aangepast door fre3ke Quote
rorror Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 @fre3kefoto 1 lijk op een prunus,dus de kers wat je zegt zou kunnen. Anders misschien Sleedoorn/vogelkers. Foto 2, maarts viooltje? Foto 3en 4 niet te zien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
fre3ke Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 (aangepast) 40 minutes ago, rorror said: lijkt op een prunus Ik dacht niet aan prunus, omdat het jonge blad dan eerder een rode gloed heeft. En dat zachte blad ken ik alleen van de prunus tomentosa. Maar misschien is het inderdaad een prunus. Een kornoeljekers is geen prunus, trouwens, maar cornus. En dat is het niet. Foto twee/drie/vier denk ik toch ook viooltje. Dank beide! Ik zal volgend jaar de bloei in de gaten houden. Nu ik toch de aandacht heb 😋, ik kwam zojuist nog dit tegen. Groeit naast een puinstapel, waar de muizen hun voedsel in verstoppen (er groeit ook een bosje graan). Het is een boom, weet iemand welke? Vijg? (ik at veel vijgjes dit voorjaar) 7 juni 2021 aangepast door fre3ke Quote
Mellie Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Dat ziet er uit als een vijg. Wonderlijk die groeilust. Kan ik helemaal blij van worden. Zo knap zo tussen die stenen door. Maar dan zie je ook meteen dat vijgen een hoog onkruidgehalte hebben 1 Quote
acpronk Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Vijg zou best wel kunnen, maar dan de vraag, hoe komt dat zaadje daar? Heb je een stukje gedroogde vijg verloren? Of verse vijg uit een mediterraans land. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
weknow Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Op 2-6-2021 om 19:59, Jorieke123 zei: dit plantje kwam op in de pot met de moerbei die ik van je kreeg. Herken jij het zo? Ja, een es kan heel goed. Naast mijn moestuin staan er een aantal en ze zaaien zich overal in de moestuin uit. Dus de suggestie van diverse mensen hier zal zeer waarschijnlijk kloppen. 👍 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
fre3ke Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 1 hour ago, acpronk said: hoe komt dat zaadje daar? Ik had twee maanden geleden minivijgjes gekocht. Een paar uitgedroogde exemplaren kwamen op de composthoop terecht. Waarna een muis (of zo) ermee is gaan slepen. Ik weet niet of die minivijgen een speciaal ras zijn. Ze zijn zoet, dus rijp, maar als ze helemaal uitdrogen zijn ze niet lekker meer. Ik heb ze op Gran Canaria ook gegeten. Ik weet dat een zaailing misschien geen vijgen zal geven. Ik moet eens goed nadenken wat ik hier nu weer mee ga doen. Misschien ook maar schenken aan stichting meerbomen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Gewoon ergens leuk in een hoekje planten joh, is dat niet mogelijk..lijkt mij wel leuk te volgen wat er van terecht komt! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Moonsparkle Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Eigenlijk groeit het niet in mijn tuin maar overal buiten, zijn dit nou een soort graan achtig planten? Quote
Day Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Nee dat is volgens mij een kruipertje . Gras soort die zichzelf in de vacht van veel huisdieren werkt en dan lelijke ontstekingen kan geven ze zijn wel mooi Quote
Moonsparkle Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Ik heb met jullie berichten gegoogled, het is inderdaad het kruipertje ook wel muizengerst genoemd. Nu kun je gerst op verschillende manieren verwerken/eten zou dat ook met deze kunnen vraag ik mij af? Quote
Day Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Ik eet altijd allerlei wilde planten, maar de zaadjes zijn echt mega klein...niet echt de moeite.. Quote
Tanja65 Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Op 16-5-2021 om 18:00, appelvrouw zei: Misschien behulpzaam Tanja, ik heb foto’s gemaakt van mijn ridder spoor en van de hartgespan..in die volgorde : Het is inderdaad de hartgespan, dank je AV 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
HuubvG Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 In de kas is dit veelvuldig opgekomen. Heb ik een vergeten groente gezaaid maar ben ik vergeten welke? Meestal zie ik vrij snel na opkomst wat het wordt. Vrij grote zaden. Geen idee. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 Het heeft wel wat weg van okra en lavatera. Quote
HuubvG Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Lavatera! Nu weet ik het weer. Ik heb een gedeelte in de kas gezaaid, de rest op de tuin. Een paar dingen die ik gezaaid heb, heb ik niet genoteerd en op mijn leeftijd zou ik dat beter wel moeten doen. Dankjewel! Quote
oscardevos Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Op 18-5-2020 om 19:22, fre3ke zei: @weknow Dank voor je antwoord maar dat is het allemaal niet. Ik denk dat ik de bloei maar afwacht. Het valt me op dat het op plaatsen opduikt waar ik vorig jaar iets geplant heb, ik denk dat het een zaad is dat bij de kweker in de potgrond is gekomen. Volgens mij is dit bergbasterdwederik. Rood aangelopen stengels door de zon, Kruisgewijze en tegenoverstaande bladeren. Dat zou 'm kunnen zijn. Niet echt eeen schoonheid qua bloei. Quote
fre3ke Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 5 minutes ago, oscardevos said: bergbasterdwederik Ja, dat is het, dank je. De bloei is inderdaad nietszeggend,. Minuscuul ten opzichte van het blad. Geen reden om dit spul te laten staan, dat zich gelukkig makkelijk laat verwijderen. Quote
Annem@rie Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Ik heb op mijn oppottafel in de schuur een bak met zaaigrond staan (potgrond + zand + kokosspul). Daar zag ik gisteren ineens wat naar boven komen. Toen ik hem aan het redden was, zag ik er nog 2. Ik heb ze in een potje gezet en vanochtend zag ik dat er nog 2 zijn bijgekomen. Wie weet wat het zou kunnen zijn? Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Nog een beetje klein. Een brassica zou ik denken, maar welke? Radijs, navet, rabi of bv rode kool? Ff afwachten nog 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Annem@rie Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Dank je @appelvrouw, ik heb zo’n donkerpaars vermoeden dat het dan Redbor boerenkool is. Die heb ik een paar weken geleden gezaaid, ik wist niet dat ik zo kwistig zaden rondstrooide. Extra boerenkool dus straks! 1 Quote
donaldk Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 (aangepast) Dit is toch smeerwortel comphrey? @RobO 19 juni 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.