Jump to content

Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel

HuubvG

Recommended Posts

@alle ex- deelnemers... :),

De 3 troostprijzen a 3 × 50 zaden liggen nog klaar om verzonden te worden ... maar naar wie?

@Tamachan heeft het m.i. verdiend met 17 gram en wil het volgend jaar weer proberen - dat is 1.

Maar nu, het was moeilijk bij te houden wie de meest mislukte exemplaren heeft ingediend.

Iemand idee om het vlot te regelen, moet geen slow-chat worden hè?

De deelnemers die de op één en twee na zwaarste venkels hebben geteeld? En willen die het wel?

Er zijn ook deelnemers die het hierna wel voor gezien houden. :D

Even kort houden, morgenavond valt het besluit. ;)

Dat zouden dan Frans en Vinky zijn, als ze willen is het akkoord.

Dus:

1e prijs = snoeischaar naar RoosDeTuinier met 1578 gram

2e prijs = 50 venkelzaden naar Frans met 1395 gram

3e prijs = 50 venkelzaden naar Vinky met 1254 gram

troostprijs = 50 venkelzaden naar Tamachan met 17 gram

De laatste drie deelnemers haal ik er even bij: wat vinden jullie er zelf van @Frans, @Vinky en @Tamachan?

• Like 4

De 3 winnaars gefeliciteerd en Huub weer bedankt voor het organiseren.

Wat mij opvalt is de weinige respons van de deelnemers. Van de 55 deelnemers 16 inzendingen met serieuze opbrengst. Het aantal inzendingen is dan nog iets groter. Het was voor mij de eerste kennismaking met deze groente en zeker dusdanig succesvol dat ik het volgend jaar weer ga telen. En weer als langste dag groente.

• Like 2

@HuubvG

Ik lust geen venkel maar de zaden zijn welkom. Ik wil volgend jaar de planten gebruiken voor het lokken van koninginnepages die ik de laatste jaren wat minder in mijn tuin zie. En als er voor consumptie bruikbare planten ontstaan is dat ook prima. Mijn buurvrouw is dol op venkel.

Van de doorgeschoten wedstrijdplanten dacht ik dit jaar zaden te winnen maar daarvoor bloeiden ze te laat. Ook de zaadwinning van de enige overgebleven veel eerder gezaaide plant is mislukt. Slechte bevruchting misschien ?

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

@hoekman, op 30 september waren er uiteindelijk 19 inzendingen (met foto). Het eerdere bericht waarin 16 inzendingen is gewijzigd inmiddels.

Vinky, Frans en Tamachan, jullie krijgen de zaden vanzelf toegestuurd, het zal in de loop van komende week zijn. Ik heb jullie adressen nog.

Daarna worden alle adresgegevens gewist en daarmee is het ook voor de organisatie einde teeltwedstrijd 2021! :wave:

• Like 3
  • Thanks 6

Gefeliciteerd voor de winnaar!

Leuk dat mijn scharminkeltje nog iets heeft opgeleverd 😁. We gaan zien of de teelt volgend jaar beter uitpakt. Zo te lezen was ik beslist niet de enige waarvan het resultaat een beetje achterbleef bij de verwachting.

Ik ben benieuwd naar de wedstrijd groente van volgend jaar.

Huub, heel veel dank voor de organisatie!

• Like 1