mdubbelm Posted August 17, 2021 Share Posted August 17, 2021 On 12/16/2020 at 9:39 AM, HuubvG said: wie t/m 30 september de zwaarste knolvenkel heeft, is winnaar Staat niks over eetbaar in het reglement… misschien volgende x 3 prijzen, inclusief een poedelprijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 18, 2021 Author Share Posted August 18, 2021 Er staat ook niets in het reglement over aanvoelen van de knolvenkel ... en dat doet Frans. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Op 17-8-2021 om 21:52, Frans zei: Fiasco met de kweek in de bak. Misbaksels dus. De planten in de vollegrond. Een potentiele kampioen zit er niet bij. Zijn wel mooie planten hoor😊 heb je nog tips? Die van mij was helemaal doorgeschoten natuurlijk😅 maar deze zien er echt goed uit!💪 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 19, 2021 Share Posted August 19, 2021 De kans op een overwinning is klein maar is er nog steeds! Mijn sprietjes staan er momenteel zo voor: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 Mijn sprietjes hebben het voor elkaar gekregen nauwelijks te groeien.Hoe zit het met die nazomer? Mag je je venkel nog tot november insturen?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 20 juli: Net verspeend, nog heel klein, zie: https://www.moestuinforum.nl/topic/30596-teeltwedstrijd-2021-knolvenkel/page/10/?tab=comments#comment-432979 Nu, 20 augustus, precies één maand later: Nog vijf en een halve week tot 30 september, dus een winnaar zit hier niet bij. Hopelijk dan wel 8 mooie knollen / bollen, van een formaat zoals in de winkel, en eetbaar. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 20, 2021 Author Share Posted August 20, 2021 @Mellie, zoals Henk hierboven ook al 30 september aanhaalt, dat is de uiterste datum van de wedstrijd. Daarna mag je wel insturen, maar het gewicht wordt dan niet meer bijgeschreven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Ik geloof ook niet dat ik mijn eerste inzending kan overtreffen. Heb een paar doorgeschoten venkels eruitgehaald, nu zijn er nog een paar exemplaren in de race. Groeien mooi, maar zijn nog veel te klein. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 p.s. zit zand/stof in iphone lens, daarom wazig ☹️ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldjesgraaf Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Hier zijn nog 3 overlevers te voorschijn gekomen. Ze hebben nog 5 weken om tot kampioenen uit te groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 30 september gaat geen winnaar opleveren hier. Blijkbaar had ik dan toch al meteen moeten zaaien en niet 'volgens het boekje' na de langste dag. Ze zijn nog steeds erg klein hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Hier idem. Morgen foto maken. Schat 10 gram of zo.2 jaar geleden had ik ook wat in de herfst gezaaid, een redelijk formaat, wat kleiner dan die in de supermarkt (en opgegeten), en de andere was op een gegeven moment super dik, en lette niet op en die ging toen schieten. Zat zo denk ik tussen nummer 1 en 2 in.Om echt groot te worden hebben ze meer tijd nodig. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Hier staat iedereen er gezellig bij, maar het zijn bepaald geen dikkerds. Geen idee wat er in de komende zes weken kan gebeuren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 (edited) hier idem, sry @HuubvG ik ga je advies niet meer opvolgen , alhoewel het meeste probleem zijn hier de slakken geweest. het is wel een uitzonderlijk jaar kunnen we de wedstrijd niet uitstellen tot november? Niet dat dat voor mij enige verandering brengt 😀 Edited August 22, 2021 by HuubvG twee berichten samengevoegd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 22, 2021 Author Share Posted August 22, 2021 mededeling 1 De wedstrijd duurt tot en met 30 september en dat blijft zo. Wie ondanks het weer tot dan de zwaarste knolvenkel weet te telen, is winnaar. mededeling 2 Willen deelnemers het gewicht dat op de weegschaal op de foto te zien is, ook even schriftelijk bij het bericht plaatsen? Dit omdat het soms niet duidelijk te zien is op de foto, daarom dit aan allen gevraagd, ook als het wel duidelijk is. Je kunt zo nodig achteraf je bericht van inzending nog wijzigen om het er bij te schrijven. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 kon maar proberen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 29, 2021 Share Posted August 29, 2021 Hier gaat het niet erg hard. Maar toch staan ze er wel mooi bij volgens mij. Ik heb ze alleen dus nooit uitgedund (steeds 2 zaadjes per keer gezaaid en die kwamen allemaal op) dus er zal geen winnaar bij zitten. Verderop in de tuin staan ze wel per stuk, maar die heb ik later gezaaid dus die zijn nog kleiner. 6 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted August 29, 2021 Share Posted August 29, 2021 Dat zijn wel echt hele mooie hoor! En vooral ook heel eetbaar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted August 29, 2021 Share Posted August 29, 2021 Wat een mooie venkels! Ik ben officieel uit de wedstrijd. Mijn enige kanshebber begon door te schieten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 29, 2021 Author Share Posted August 29, 2021 Troostprijs 1, 2 en 3 Lukte het niet zo, maar wil je het volgend jaar nog eens proberen? Plaats dan een foto van je meest mislukte verliezer. Deelnemer die het hoogste aantal likes krijgt t/m 30 september wint een portie knolvenkelzaden. Voor de tweede en derde troostprijs geldt het hoogste aantal likes op 1 en op 2 na. Maak van de nood een deugd en ga voor de troostprijs! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted August 29, 2021 Share Posted August 29, 2021 Voor mij is de wedstrijd afgelopen, ook de laatste plant is geëindigd als slakkenvoer... Veel succes nog aan de resterende deelnemers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lsjr33 Posted August 30, 2021 Share Posted August 30, 2021 Voor mij ook.. de plantjes waren al niet veel soeps, maar inmiddels allemaal verdwenen. Ik beschuldig het leger naaktslakken😑 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 Mijn venkeltjes zien er gezond uit en doen het goed. Ik heb geen idee wat de grootste knol momenteel kan wegen maar dat hij eind september een gewicht bereikt dat hoger is dan de 1578 gram van RoosDeTuinier lijkt me onmogelijk. Wat jammer is dat nog geen koninginnenpage zich heeft laten verleiden haar eitjes op mijn venkel af te zetten al heb ik er onlangs weer eentje gezien in mijn tuin. Dat zou natuurlijk ook een mannetje geweest kunnen zijn , die leggen zo moeilijk eitjes. Eén van de doorgeschoten knollen uit de bak werd rot en is op de composthoop gedumpt. De overblijver doet het prima en nu maar hopen dat zijn zaad nog de gelegenheid krijgt af te rijpen. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjoleinvdh Posted September 1, 2021 Share Posted September 1, 2021 Nou ik zit nog in de race.. soort van dan.. 😅 op de moestuin is toch nog 1 venkel opgekomen en die is aan het groeien. En, je gelooft het niet, maar in juni had ik in de moestuinbak hier thuis gezaaid en daar was maar een deel van opgekomen, en direct opgegeten door slakken. Maar wat schertst mijn verbazing, vandaag maak ik een rondje door de tuin, en er is er nog eentje opgekomen! Na ruim 2 maanden. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted September 1, 2021 Author Share Posted September 1, 2021 @marjoleinvdh en @allen, mag ik er even op wijzen dat mijn onderschrift is gewijzigd? Volgens mij komt deze stumperd ook in aanmerking. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts