marjoleinvdh Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Hier is niets over van lichting 1 en 2.. allemaal naar de slakken ik moet nog kijken in de moestuin of lichting 3 er nog staat, maar ik vrees het ergste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 In de bak heeft de rechter knol in korte tijd een joekel van een zaadstengel laten groeien. De ander ziet er nog goed uit maar het groeitempo staat op een laag pitje. Van de 8 venkeltjes in de vollegrond vertonen er 2 duidelijke sporen van doorschieten. Wat de rest gaat doen is nog even afwachten. Zelfs als alle planten zouden doorschieten dan blijven ze bruikbaar. Ik ben van plan van de doorschieters de zaden te oogsten en die volgend jaar breedwerpig te zaaien. Niet voor consumptie (ik vind venkel niet lekker) maar om er koninginnepages mee te lokken die zich de laatste jaren steeds minder in mijn tuin laten zien. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Knolvenkel groeit inderdaad niet zo snel. Dat merk ik nu ook bij mijn andere knolvenkels. Voor de koninginnepage zaai ik altijd standaard wortels en dille. Daar zitten ze ook graag in. Heb ze nu nog niet gezien (heb ook heeeeeel veel vogels in de tuin, in tegenstelling tot voorgaande jaren), hopelijk zie ik dit jaar nog een paar mooie koninginnepages. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted July 31, 2021 Share Posted July 31, 2021 Ik moet me helaas afmelden voor dit jaar. Door verschillende omstandigheden behoren mijn knolvenkels (en nog meer uit de tuin) tot de 'vergeten groentes'. Iedereen die nog in de race zit... veel suc6!!! Leuk om mee te kijken bij jullie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 2, 2021 Share Posted August 2, 2021 Ik heb vandaag de venkels bekeken. Ze leven nog, maar nog nul knolvorming… gaat lekker zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted August 2, 2021 Share Posted August 2, 2021 Hier staan er nog steeds 5 in de volle grond, de slakken zijn er voorlopig nog niet aan geweest, maar ze staan ook echt nog heel klein te wezen. Ik zal eens een foto maken. Gaat echt traaaaaaaaaaag!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 2, 2021 Share Posted August 2, 2021 De vroeg voorgezaaide en uitgeplante knolvenkels gaan best ok. De latere groep blijven sprietjes. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted August 2, 2021 Share Posted August 2, 2021 Er staan er nog een aantal in de tuin maar ik vermoedt dat dit mijn beste poging wordt. Gegroeid op pure verwaarlozing 😉. Staan op een onhandige plek veel te kort op de basilicum en aan de andere kant gingen de kippen steeds stof baden. Maar goed het valt me nog niet tegen. Denk wel dat de smaak tegen valt. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted August 2, 2021 Share Posted August 2, 2021 (edited) Whoa wat een knoepert!! Gefeliciteerd!!! Hier een foto van een van mijn 5 venkeltjes, op 26 juni gezaaid, dus een dikke maand onderweg. Hij neemt er de tijd voor zullen we maar zeggen... Edited August 2, 2021 by Liekie 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted August 3, 2021 Share Posted August 3, 2021 Hier is er nog eentje over dat nog niet ten prooi is gevallen aan de slakken. Aan het huidige formaat te zien gaat het geen winnaar worden... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 10, 2021 Share Posted August 10, 2021 Ahahahha wat een cutie. De mijne zijn iets verder, maar gaat niet echt hard. Heb er 3 verplaatst waar ik het meeste van verwacht zodat ze meer ruimte hebben. Toen ik net de foto zag, schrok ik wel even. Ik dacht oprecht, wanneer zijn die venkels opgegeten? Vissekom momentje… De rucola heb ik weggehaald en wat ander onkruid. Ook maar wat vloeibare voeding gegeven. Vind het maar tergend langzaam gaan. Die verdikking hierboven beloofd een mooie knol. Rest is wel erg sprieterig nog. De bonte venkel die zichzelf uit heeft gezaaid, gaat een stuk rapper. Zonder enige moeite. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hein Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 (edited) De eerste 5 venkel planten zijn geoogst waarvan de zwaarst op de foto. Helaas nog niet in de buurt van de zwaarst die hier gewogen is, maar het zijn mooie venkel planten geworden. het gewicht is 593 gram. Edited August 13, 2021 by hein 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 11, 2021 Author Share Posted August 11, 2021 @hein, knap gedaan toch?! De andere zien er ook veelbelovend uit. Wil je het gewicht ook even bijschrijven in je bericht, voor alle duidelijkheid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Ik bereid me alvast geestelijk voor op de wedstrijd van volgend jaar. De eeuwige roem voor dit jaar is afgeschreven. Mijn enige kanshebber lijkt niet voor- of achteruit te gaan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hein Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 @HuubvG gewicht is bijgevoegd in het bericht, het is inderdaad nog mogelijk met de overgebleven planten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goudsbloempje2 Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 (edited) Hier is de enige kanshebber doorgeschoten en een klein venkeltje gebleven. 220 gram Daarmee geef ik het op. Tenzij de nieuwkomer ineens heel hard gaat groeien…. Edited August 16, 2021 by Goudsbloempje2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Nou mij kan je weer afschrijven.alle 3 opgegeten door slakken.en beginnen nu aan de boerenkool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 (edited) Mijn inzending😁 gelijk de laatste haha wat een monster😅 de rest was doodgegaan of weggerot 1578 gr Edited August 15, 2021 by RoosDeTuinier 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Wow, daarmee sta je gelijk op no. 1! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Knetter, wat een kolos! Gefeliciteerd @RoosDeTuinier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 @Vinky ja joh ech bizar haha ,zeker mijn grootste ooit.🙈 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Jee, wat een knoeperd! Dat wordt lastig te overtreffen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Hahaha. Zag al 4 berichtjes langskomen over knoeperds etc. Dus zelf even gaan kijken. En ja. Idd zeg. Weeeuw! Wat een ding! Knap gedaan. 1 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 17, 2021 Share Posted August 17, 2021 Fiasco met de kweek in de bak. Misbaksels dus. De planten in de vollegrond. Een potentiele kampioen zit er niet bij. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 17, 2021 Share Posted August 17, 2021 Sorry, ik ga ook niet winnen. Maar Frans, jouw knolvenkels in de volle grond zien er prachtig uit. De een na rechtse ziet er uit om te oogsten en te wegen. Mag ik even de advocaat van de duivel spelen door te zeggen dat de inzendingen die ik tot nu toe heb gezien boven in de lijst eigenlijk niet tot iets eetbaars vind behoren? Is het de bedoeling van deze wedstrijd om een mooie en dikke en eetbare knolvenkel te telen of een oneetbaar, vezelige, half doorgeschoten en taaie knol? Ik vraag maar🤷♀️ 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts