hoekman Posted September 1, 2021 Share Posted September 1, 2021 Ik heb tot nu toe nog niet gereageerd. Door wat omstandigheden heb ik laat gezaaid. Op 23 juni. In principe goed, maar om de wedstrijd te winnen echt te laat. Ik heb ongeveer 6 zaden ter plaatse gezaaid en 6 binnen en later uitgepoot. De grootste staat hieronder en is ter plaatse gezaaid. Totaal heb ik nog 9 planten. Voor de poedelprijs heb ik geen deelnemer. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siemen Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 Ik ga mijn titel van vorig jaar spijtig genoeg niet kunnen verlengen. Bij gebrek aan tijd maar een paar zaadjes in de grond kunnen steken. Maar met al de regen is er niks uitgekomen. Hopelijk volgend jaar meer geluk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 Mijn mislukking....Opgegeten door slakken. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 Mijn winnaars, maar de hoogste haalbare plek is de derde plaats, alhoewel dat nog een zeer moeilijke taak zal zijn. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 3, 2021 Share Posted September 3, 2021 Achteraf denk ik dat ik pre langste dag had moeten zaaien. Anyways. Das achteraf gelul. Zal morgen een foto maken van mijn winnaars. Ze staan er allemaal nog heerlijk klein te zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 (edited) Oei, hier gaan er een paar doorschieten zo te zien. Gauw oogsten. De grootste van het stel schiet nog niet, dus die laat ik nog even staan. Edited September 8, 2021 by Arja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Ik heb er nog eentje die een pietsje groter is volgens mij. Echte winnaars kortom 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldjesgraaf Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Hier nog 3 kampioenskandidaten in de race. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 (edited) Wat een schoonheden zijn deze knollen, echt een feest om op de foto te zetten. Ik heb helemaal geen zin om er een uit te halen om te wegen of te eten..te mooi! Edited September 8, 2021 by appelvrouw 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Ik heb nog 2 kanshebbers staan. Deze is in de pan beland. Ging nog net… Gewicht 692 g (camera glas is kapot en dus wazig, grote foto beschikbaar voor spelleider 👍). 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Drie van acht venkels zijn inmiddels aan het doorschieten met nog een vierde als verdacht exemplaar. Die laatste maar eens gebruikt voor deelname aan de wedstrijd. Gewicht 960 gram (restant stengellengte voldoet aan de maximaal toegestane 10 cm). Van de vier die (nog) geen symptomen van doorschieten vertonen is dit de grootste. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Prachtig Frans! De Limburgse aarde is duidelijk goed voor de venkel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Helaas haak ik af….. door alle ‘drukte’ (persoonlijke omstandigheden) keuzes moeten maken en deze knolvenkel niet ‘kunnen’ zaaien! Helaas meld ik me dus af! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjoleinvdh Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Mijn kneusje is helaas al weer verdwenen aan de slakken. Maar de kanshebber in de moestuin doet het erg goed! En na wat onkruid weggehaald te hebben ontdekten we ook nog 2 kleinere broertjes. Tot wanneer loopt de wedstrijd ook al weer? Dan weet ik wanneer ik moet oogsten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 Op 16-12-2020 om 09:39, HuubvG zei: wie t/m 30 september de zwaarste knolvenkel heeft, is winnaar @marjoleinvdh, zie reglement. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 (edited) December @HuubvG 😄 , maar ziet er best goed uit @Marjolein nog meer als 2 weken te gaan kan nog verdubbelen in gewicht Edited September 11, 2021 by redzebra 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 Mijn dikste exemplaar geoogst en gewogen. 199 gram. Geen winnaar, maar we gaan ervan smullen en dat is ook ongeveer net zo leuk als meedoen aan de wedstrijd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 23, 2021 Share Posted September 23, 2021 (edited) Verdorie. Door het warme weer gaan de veelbelovende venkels schieten. Oogsten dus.. aDeze zijn van een paar dagen geleden..ook schieters. Ik heb ze wel heerlijk klaargemaakt, gewokt met een scheutje gembersiroop en wat sambal badjet.. 425 en 434 gram Edited September 23, 2021 by appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Ik haak af lieve mensen. Ze leven nog allemaal, maar nauwelijks waarneembaar met het blote oog, zo iel zijn ze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plotiemoos Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Ik ben nog steeds in de race. De winnaar zal ik niet krijgen, maar ik verwacht dat de grootste rond de pond zit. 30 september ga ik heb van de tuin afhalen en wegen. (Als ik het niet vergeet...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 (edited) Hier beginnen ze nu ook goed aan te dikken, helaas ook te laat gezaaid doordat ik mijn zaden kwijt was. Zal de grootste nog wel oogsten, de rest kan dan nog wat verder groeien. Edited September 24, 2021 by simonvb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Weer een paar eruitgehaald die beginnen te schieten. Jammer hoor, op zich van het warme weer.. Alhoewel ik geloof ik toch liever een warme Indian summer heb dat deze wedstrijd te winnen. Kijk een mooie lekkere dikke erbij😍 815 en 847 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Netjes! Ik heb mijne laten doorschieten. Ben even een week weg en hoppa, de venkel schiet door, door het warme weer. Is niet erg, zo kan ik de zaden winnen van deze planten. Van mij komt dus geen nieuwe inzending, want de doorgeschoten knolvenkels laat ik nu staan. Betwijfel ook of die doorgeschoten knolvenkels zwaarder zijn dan mijn eerste inzending. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 De mijne beginnen ook aardig dik te worden, begin van de week wezen kijken en ze zagen er goed uit.Gisteren was ik nog op de tuin, maar niet gekeken, ik ga begin volgende week weer kijken. Gewoon niet te veel aandacht geven Ook niet te weinig, want volgens mij heb ik er maar 3 over.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjoleinvdh Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 Geen winnaar, maar hij is toch wel heel mooi 🥰 860 gram 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts