Frans Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 Mijn grootste venkel stond op het punt van doorschieten dus nog een paar dagen laten staan had geen zin meer. Hij heeft in ieder geval nog 1395 gram gehaald. 2 6 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 Mijn op een na grootste knolvenkel was aan het doorschieten, deze is 561 gram.De grootste schat ik in op 600-700 gram, deze hoop ik de 30e te oogsten. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plotiemoos Posted September 26, 2021 Share Posted September 26, 2021 Dit is mijn resultaat. Hij staat mooi op de tuin, maar verder doe ik er niks mee. Het is geen blijvertje voor mij. Ik ben niet kieskeurig geweest met afknippen van de stengels, omdat ik weet Dat Dit geen winnaar is. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 27, 2021 Share Posted September 27, 2021 (edited) Damned, net geen kilo😳🥲 maar 990 gram. Dat is toch wel een goede reden voor de troostprijs Huub? Edit: zojuist dit topic nog eens doorgekeken, en nee, ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor 50 zaden..het is me toch aardig gelukt flinke venkels te kweken, en de laatste weken heb ik heel wat venkel gegeten. Heerlijk! Die zaden koop ik zelf, want ik ga wel door n met het kweken van venkel, in het tweede deel van het seizoen! Edited September 27, 2021 by appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted September 27, 2021 Share Posted September 27, 2021 Er komen hier toch nog aardig wat zware jongens voorbij, waarvoor hulde, maar ik denk dat we @RoosDeTuinier al bijna kunnen feliciteren. Tenzij een snoodaard nog een aap uit de mouw laat kukelen. Voor de niet-competitieve teelt staan er in de tuin nog een paar handzame venkies die wèl lekker lijken te worden. In het wedstrijdperk is het niet gelukt om iets zwaarders te kweken dan m’n inzending van juli. Sterker nog: alles schiet ins blaue hinein. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 28, 2021 Share Posted September 28, 2021 Om toch maar wat in te zenden: De grootste/dikste begon een tijdje terug al door te schieten. De opvolgende heb ik net geoogst en gewogen. En dan had ik nog een hele lange die nog geen bloem had ofzo. 4 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 28, 2021 Share Posted September 28, 2021 Die lange : 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted September 28, 2021 Author Share Posted September 28, 2021 @appelvrouw, mooie knoeperds toch?! Helaas geen troostprijs voor jou in het verschiet! @Jorieke123, ging het maar om de lengte... Helaas! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Mijn enige inzending, gezaaid op 23-06-21: 77 gram (Van de 8 stuks nog 1x 66 gram, 1x 67 gram,3 doorschieters, 2 minkukels) 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Jammer Henk..zijn ze verkeerd geïnstrueerd? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 (edited) Dit is mijn inzending. De knolvenkel die ik 1 september ook gepost heb, heb ik vandaag geoogst. In 29 dagen enorm gegroeid tot wel 811 gram. (gezaaid 23 juni). Je kunt aan de foto zien dat er al enige rot optreedt. Een ander exemplaar is geheel verrot. Zaaien na de langste dag en oogsten eind september is zo gek nog niet. Geen enkele is bij mij doorgeschoten. Ik heb nog ongeveer 6 flinke venkels staan. Een die bijna niet onderdoet voor deze. Edited September 29, 2021 by hoekman foto toevoegen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joyce12 Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Van mij helaas niet erg groot en zwaar. Erg laat gezaaid ivm verhuis. Maar leuk om mee te doen!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Niet groot 😄 @Joyce12. de enige die het hier uitgehouden heeft is 1 van de reserve die in plantenbak stonden en te klein om te wegen, ik ga hem nog zolang mogelijk laten staan. Dus @henkg dat zijn reuzen in verhouding met de mijne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted September 30, 2021 Author Share Posted September 30, 2021 12 uren geleden, hoekman zei: Zaaien na de langste dag en oogsten eind september is zo gek nog niet. Geen enkele is bij mij doorgeschoten. Dat gaan we maar onthouden @hoekman! En dat voor wie de knolvenkel na deze wedstrijd tenminste niet als vergeten groente gaat beschouwen. Tot nu (07u30) toe 16 inzendingen, plus 1 zonder foto. Spannend toch nog! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Ik geloof in mijn topsprinter venkel. Vandaag gaat ie nog verdubbelen zodat ik een kans maak 😉. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 976 gram, zwaarder dan ik had verwacht. Maar is wel een joekel. Gaat vanavond in de salade, krijg toevallig een gast. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Wauw wat een joekels!! Deze heb ik vandaag geoogst. Niet de moeite genomen om te wegen. En aangezien de rest ook nog heel klein is laat ik die nog even staan voor als ik ermee ga koken. Dan oogst ik het hele rijtje ineens. Ook geen echte beauties helaas. Volgend jaar nog eens proberen op een betere plek. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Nee... geen verrassing tegen sluitingstijd van de wedstrijd maar het smadelijk einde van mislukte aspirant kampioenen op de composthoop. Of had ik dat gedrocht helemaal links (aanfluiting voor de familie knolvenkel) misschien toch nog even moeten wegen ? In ieder geval ruikt mijn composthoop nu heerlijk naar anijs. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 (edited) Blijkbaar toch geen jus meer in de knol. Heerlijke geur wel! Eigenlijk zeer content van het resultaat aangezien ik pas op 10 juli gezaaid heb, drie-vier weken later dan voorzien. Thuis hebben ze wel redelijk wat compost gehad (zandgrond). Op de volkstuin ook vier gezet, die zijn nog niet half zo zwaar. Deze hebben wat koemestkorrels gekregen. De volkstuintjes hebben maar waardeloze zandgrond. Edited September 30, 2021 by simonvb 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eveliene Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Eerst werden het mooie knolvenkels maar de ene na de andere begon te schieten. Dit waren de mooiste die er nog tussen zaten maar geen fatsoenlijke knol. Volgende keer beter👩🏼🌾 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Hier zijn ze allemaal doorgeschoten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Oei, gelukkig staan ze vlakbij. Bijna vergeten..714gr. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamachan Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Stop de persen, we hebben een winnaar anders waait de venkel weg. Ik moest nog even goed kijken, maar het is toch echt maar 17 gram, en dat sprietje was samen met zijn kleinere broertje echt alles wat ik er uit kon halen 🤣 Ze smaakten lekker in de pot, een hoofdmaaltijd werd het uiteraard niet. Ik wil het wel weer nog een keer gaan proberen met de venkels, en het was uiteraard leuk om mee te doen! Alvast gefeliciteerd aan de winnaar! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted September 30, 2021 Author Share Posted September 30, 2021 @alle deelnemers, De wedstrijd loopt ten einde. Bedankt voor jullie bijdragen aan de wedstrijd, meedoen was zeker een uitdaging. Ondanks de moeilijkheidsgraad zijn er flinke kanjers geteeld, mooi! Her en der mislukte ook wel een en ander - toch weer wat geleerd. Naar wie de snoeischaar mag gaan is wel duidelijk; als er tot middernacht geen zwaardere ingediend wordt, dan is het @RoosDeTuinier met maar liefst 1578 gram! De op één- en op twee na zwaarste knollen (bollen...) mogen er ook wel zijn, met hun telers: @Frans met 1395 gram en @Vinky met 1254 gram. En uiteraard de opvolgende joekels ook een pluim! Niet te vergeten deze dappere inzending van @Tamachan met 17 gram en daarmee desgewenst in aanmerking komend voor één van de drie troostprijzen a 50 zaden van de knolvenkel FINO. Gefeliciteerd! Over de overige twee porties zaad kan de komende dagen gebabbeld worden, zodat deze terecht komen op de juiste bestemming en dat komt vast wel goed. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Gefeliciteerd @RoosDeTuinier! En @HuubvG weer bedankt voor de organisatie van de wedstrijd - ik heb er van genoten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts