Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel


HuubvG

Aanbevolen berichten

Damned, net geen kilo😳🥲 maar 990 gram. 
Dat is toch wel een goede reden voor de troostprijs Huub?

 

Edit: zojuist dit topic nog eens doorgekeken, en nee, ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor 50 zaden..het is me toch aardig gelukt flinke venkels te kweken, en de laatste weken heb ik heel wat venkel gegeten. Heerlijk! Die zaden koop ik zelf, want ik ga wel door n met het kweken van venkel, in het tweede deel van het seizoen!

 

7F5D3A4D-9881-4CC6-B612-5182FC835E87.thumb.jpeg.bb80ca30b662fdd7c16ff269ad0368f2.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen hier toch nog aardig wat zware jongens voorbij, waarvoor hulde, maar ik denk dat we @RoosDeTuinier al bijna kunnen feliciteren. Tenzij een snoodaard nog een aap uit de mouw laat kukelen.

 

Voor de niet-competitieve teelt staan er in de tuin nog een paar handzame venkies die wèl lekker lijken te worden.

In het wedstrijdperk is het niet gelukt om iets zwaarders te kweken dan m’n inzending van juli. Sterker nog: alles schiet ins blaue hinein.

 

848665339_venkel22sept.thumb.JPG.0a4fde7c9fa65e5c2c950016a7216df7.JPG

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn inzending. De knolvenkel die ik 1 september ook gepost heb, heb ik vandaag geoogst. In 29 dagen enorm gegroeid tot wel 811 gram. (gezaaid 23 juni).

Je kunt aan de foto zien dat er al enige rot optreedt.  Een ander exemplaar is geheel verrot. Zaaien na de langste dag en oogsten eind september is zo gek nog niet. Geen enkele is bij mij doorgeschoten. Ik heb nog ongeveer 6 flinke venkels staan. Een die bijna niet onderdoet voor deze.

 

knolvenkel2.jpg

aangepast door hoekman
foto toevoegen
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, hoekman zei:

Zaaien na de langste dag en oogsten eind september is zo gek nog niet. Geen enkele is bij mij doorgeschoten.

:thumbup: Dat gaan we maar onthouden @hoekman! En dat voor wie de knolvenkel na deze wedstrijd tenminste niet als vergeten groente gaat beschouwen.

Tot nu (07u30) toe 16 inzendingen, plus 1 zonder foto.

Spannend toch nog!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een joekels!! Deze heb ik vandaag geoogst. Niet de moeite genomen om te wegen.

 

20210930_173815.thumb.jpg.918bdaebd445b2d7b9f93c29e33f675e.jpg

 

En aangezien de rest ook nog heel klein is laat ik die nog even staan voor als ik ermee ga koken. Dan oogst ik het hele rijtje ineens. Ook geen echte beauties helaas. Volgend jaar nog eens proberen op een betere plek.

 

20210930_173936.thumb.jpg.ee5a3d7d47dfd49e4c37b52b70c0d128.jpg

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... geen verrassing tegen sluitingstijd van de wedstrijd maar het smadelijk einde van mislukte aspirant kampioenen op de composthoop. Of had ik dat gedrocht helemaal links (aanfluiting voor de familie knolvenkel) misschien toch nog even moeten wegen ? ;)

 

In ieder geval ruikt mijn composthoop nu heerlijk naar anijs.

 

venkel28.thumb.JPG.15e527a6bc3d0d2663f492afc5ba0b91.JPG

 

 

  • Like 3

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar toch geen jus meer in de knol.

IMG_20210930_192713__01.thumb.jpg.88e3cbdd6347595e7beba42ed3242eba.jpg

 

Heerlijke geur wel!

Eigenlijk zeer content van het resultaat aangezien ik pas op 10 juli gezaaid heb, drie-vier weken later dan voorzien. Thuis hebben ze wel redelijk wat compost gehad (zandgrond).

 

Op de volkstuin ook vier gezet, die zijn nog niet half zo zwaar. Deze hebben wat koemestkorrels gekregen. De volkstuintjes hebben maar waardeloze zandgrond.

 

 

aangepast door simonvb
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop de persen, we hebben een winnaar anders waait de venkel weg.

Ik moest nog even goed kijken, maar het is toch echt maar 17 gram, en dat sprietje was samen met zijn kleinere broertje echt alles wat ik er uit kon halen 🤣

 

Ze smaakten lekker in de pot, een hoofdmaaltijd werd het uiteraard niet.

Ik wil het wel weer nog een keer gaan proberen met de venkels, en het was uiteraard leuk om mee te doen!

 

Alvast gefeliciteerd aan de winnaar!

IMG_20210823_175646071.jpg

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

@alle deelnemers,

 

De wedstrijd loopt ten einde.

Bedankt voor jullie bijdragen aan de wedstrijd, meedoen was zeker een uitdaging.

Ondanks de moeilijkheidsgraad zijn er flinke kanjers geteeld, mooi!

Her en der mislukte ook wel een en ander - toch weer wat geleerd.

Naar wie de snoeischaar mag gaan is wel duidelijk; als er tot middernacht geen zwaardere ingediend wordt, dan is het

@RoosDeTuinier met maar liefst 1578 gram!

De op één- en op twee na zwaarste knollen (bollen...) mogen er ook wel zijn, met hun telers:

@Frans met 1395 gram en

@Vinky met 1254 gram.

En uiteraard de opvolgende joekels ook een pluim!

Niet te vergeten deze dappere inzending van @Tamachan met 17 gram en daarmee desgewenst in aanmerking komend voor één van de drie troostprijzen a 50 zaden van de knolvenkel FINO.

Gefeliciteerd!

 

Over de overige twee porties zaad kan de komende dagen gebabbeld worden, zodat deze terecht komen op de juiste bestemming en dat komt vast wel goed. :thumbup:

 

  • Like 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...