Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Mellie[/mention], had je van mij niet ook green zebra gekregen? 

wel 2 zonder naam. Misschien dat daar een zebraatje bij zit? Ik heb iets met ananas gehad van je. Rest kan ik niet lezen.

Ik heb extra peterselie gezaaid zodat we van de winter ook nog voldoende hebben en frambozen opgepot voor iemand anders. Ook nog extra bloemenzaadjes in bakken gedaan omdat ze nog te leeg zijn. Erwten die we vergeten zijn te eten en te hard zijn, terug gegeven aan moeder aarde.
Edit: en de little gem was eindelijk rijp zaad. gelijk gezaaid.
  • Like 1
Geplaatst:

Nog wat sla gezaaid en nieuwe rucola.

Zou het nog zin hebben om wat rijtjes pastinaak te zaaien? Zaad is niet zo lang houdbaar en ik heb er nog ontzettend veel van. En we eten het graag.

Geplaatst:

De zaailingen van onlangs. Tatsoi hon sta stai ed uitgeplant. Slakkenkorrels erbij. Scheutje water. En nu heel veel regen.

Geplaatst:

sla gezaaid & hopen dat die snel gaat kiemen zodat ik niet zonder val ... 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Zaadjes die in mijn broekzak zaten en per ongeluk mee zijn geweest in de was. Het briefje wat in het zakje zat is ook meegewassen, dus geen idee wat ik nu gezaaid heb. We zullen zien!

Verder nog een courgette. De huidige plant geeft alleen maar mannelijke bloemen. Mooi hoor, maar khep toch liever de meisjesblommen... 

• Like 4
Geplaatst:

Oerprei gerooid, bolletjes te drogen gelegd.

Uitgezaaid slangenkruid uit de achtertuin overgeplant naar het perkje op het P hofje, om het minder aantrekkelijk te maken als kattentoilet.

Om mijn zithoek te vergroten met tegels moeten enkele kruidenplanten verplaatst worden: rozemarijn, bonenkruid, oregano,salie, hertshoornweegbree en bonenkruid. Gisteren een gedeelte gedaan, vandaag het vervolg.

Geplaatst:

Gisteren sla uitgeplant en nog wat verweesde tomatenplanten buiten gezet. De eerste boerenkool in de volle grond gezet.

wat roodlof en andijvie verspeend en dille, koriander en bietjes gezaaid. 

Geplaatst:

Koriander en 3 opgekomen golden bantam mais alsnog in de grond gezet. Ook wat zomerbloeiers die ik vorige week had gekocht, in grote potten gedaan. Ik vind het zo jammer dat ik in deze periode na de mega lading aan pioenen, zo weinig bloeiers heb. De plekken van de pioenen blijven zo akelig leeg. Alleen maar groen. Geen bloem te zien. Ik had daardoor nu zelfs wat gele bloemen gekocht (die vindt de jongste het mooist en ik het minst). Ben wel erg blij met de 3 duizendschoon. Ik heb ze in potten staan van eigen kweek, maar aan de andere kant van de tuin. Die zie ik niet dagelijks. Dus zo is iedereen weer blij.

Geplaatst:

Oeh nog meer dille, dille, dille, want dól op dille! En de grond is zo warm dat ik ook wat rode basilicum zaden opal red heb uitgestrooid.

Geplaatst:

Vorig weekend voorgezaaide zwarte rammenas in volle grond gezet.

Ook de volgende serie sla (groene en rode krulsla) uitgezet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...