Geplaatst: 15 juni 20223 j In het kader van vriezer leegmaken, kwam ik een zak met voorgesneden paprika en diverse soorten courgette tegen. Leuk! Ik heb dit jaar geen gele bedacht ik me nog. Vanavond courgettesoep uet met verse lavas. En… de quiche van gisteren waardige kennelijk nog niet gaar was. Stom! Ik had hem sochtends gemaakt wegens tijdgebrek voor de avondvierdaagse. Bleek hij te kort in de oven te zijn geweest. Snel wat eitjes met worst gebakken.
Geplaatst: 21 juni 20223 j Stamppot van aardappelen met Soester knollen, snijbiet en knoflook uet, en een gehaktbal. Super lekkere maaltijd, voor herhaling vatbaar.
Geplaatst: 22 juni 20223 j Gisteren tomatensoep. Ben restjes inmaak aan het opmaken als start van het nieuwe seizoen. Het diner kreeg daardoor Italiaanse thematiek. 3 broden gebakken, waaronder 1 focaccia. Ik had bruschetta met verse knoflook en basilicum uet, de tomaten niet, tapenade met zongedroogde tomaten en verse knoflook uet met een flinke scheut olijfolie. We hadden ook reepjes aubergine die ik vorig jaar heb ingemaakt. Ook heel lekker. Ik had paar weken terug roomboter gemaakt. Daarvan had ik gisteren weer kruidenboter gemaakt met verse knof en andere kruiden uit de tuin. En dan soep. Vanmiddag restje focaccia gegeten als ontbijt. Vanavond restje soep met grote pastasalade waar ongetwijfeld heel veel knoflookpasta in zit en veel rijpe tomaten.
Geplaatst: 22 juni 20223 j Auteur Deze aardappelsalade: https://www.eefkooktzo.nl/aardappelsalade/ met bijna alles uit eigen tuin. Vorige week al eens gemaakt en hij beviel zo goed dat het recept nu in de map gaat Ik deed er trouwens ook nog wat gerookte kipfilet door, en hele jonge doperwtjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 juni 20223 j Ik at eigen eitjes met de eerste 2 kil biber pepers. Nog geen hitte helaas, maar dat is altijd zo. De kindeeen hadden pannenkoeken met 3 soorten zelfgemaakte jam. Diner was risotto met eigen parmezaan uit de vriezer en salade uet.
Geplaatst: 24 juni 20223 j Een bak aarbeitjes…mét slagroom. Enne…..ik doe er dan ook nog suiker op! 😋😊🍓
Geplaatst: 24 juni 20223 j Auteur Misschien moet je zoetere aardbeien zetten Jootje Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 juni 20223 j Misschien moet je zoetere aardbeien zetten Jootje [emoji6] [emoji38][emoji38][emoji38]Ohoohooooohhhh het ruikt zó lekker! Ik heb de rabarber eerst voorgegaard in een laagje vlierbloesemlimonadesiroop. Toen uit de oven terwijl ik het kruimeldeeg maakte. Per ongeluk een paar stukjes geproefd van de gare rabarber. Mmmm, ik denk dat ik dit in mijn eentje opeet. Ik heb voor de taart trouwens alleen champagne rabarber gebruikt. Voor de compote alle soorten. En ook cig köfte voor bij de borrel met veel groen uit de tuin en eigen tomatenpuree erin en zelfgemaakte granaatappelmelasse uit Turkije.
Geplaatst: 25 juni 20223 j Kersen+frambozen sapje. Spaghetti met vorig jaar ingevroren tomatensaus. Soepje van erwtjes, sla, aardappel, Aziatische koolblaadjes (waarvan de naam effe niet wil bovenkomen), uitjes, en een paar kruiden.
Geplaatst: 26 juni 20223 j @lia56 het was zo snel op dat ik er een beetje van stond te kijken. Je kon alleen helemaal nada proeven van de vlierbloesem limonadesiroop wat ik toch wel heel zonde vond.
Geplaatst: 26 juni 20223 j De eerste (en enige) oogst van rabarber dit jaar, daar een heerlijke amandelmeelcake mee gemaakt. Nog een restje aardbeien en sperziebonen in een salade verwerkt met verse kruiden uit de tuin.
Geplaatst: 27 juni 20223 j Biet van 375 gram. En zijn jonge broer van 200 gram. Uit dezelfde zaadkluwen. Het resultaat van wat ik via dit forum heb geleerd: niet uitdunnen. 27 juni 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 28 juni 20223 j Vandaag komkommersalade,en aardappeltjes helaas de bloemkool uit de supermarkt.
Geplaatst: 29 juni 20223 j Quote 3 x per dag salade en hij voelt zich hartstikke fit! Ik blijk tarwe (en rauwe groente) slecht te verteren en eet nu als lunch dikke groentesoep met een ei erdoor. Heerlijk! Een pan voor 3 dagen, met 250 gram groente per portie. Voel ik me ook veel beter bij 😋 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 juni 20223 j Ik heb mijn eerste kopje gembermunt thee gedronken. Grappig, smaakte precies zoals de naam al deed vermoeden. Naar gember en pepermunt. [emoji851]
Geplaatst: 29 juni 20223 j Nieuw Zeelandse spinazie met nieuwe aardappels, gehaktbal niet uit eigen tuin,wel de eitjes erop tenminste van de kipjes 29 juni 20223 j aangepast door Jeanne heijmans Toevoeging
Geplaatst: 29 juni 20223 j Ik staarde deze rakker aan, hij staarde terug, maar inspireerde me niet. Dus bakte ik pannenkoeken en at ze op met uitzicht op de moestuin, en manlief gooide doperwten uet en rucola uet en tomaten op zijn pannenkoeken. We hadden al eerder geconstateerd dat zijn combinaties soms wat eh, avontuurlijker zijn dan de mijne.
Geplaatst: 30 juni 20223 j We hadden al eerder geconstateerd dat zijn combinaties soms wat eh, avontuurlijker zijn dan de mijne. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.