Fraam Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 (edited) . Edited July 1, 2022 by Fraam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Zo dan, dat is een mooi verdienmodel voor de verhuurder. Tuintje van 100M2 voor Euro 50,- en 250m2 voor Euro 85,- per maand. 🤣 Nog wat gereedschap, zaad en pootgoed kopen en je bent een stuk duurder uit als bij de groenteboer. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraam Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 (edited) . Edited July 1, 2022 by Fraam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Nou 85 euro per maand is ook wel erg veel voor 250m2 moestuin, net zoals 50 euro pm. De meeste moestuinierders zullen wel duurder uit zijn dan de groentenboer, ik tenminste wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ook nog zoveel per maand moet willen betalen. Maar ieder zijn ding, het ziet er mooi uit en als je als huurder tevreden bent, dan is het goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 1 uur terug, Fraam zei: dan mis je een hoop plezier in de moestuinhobby. Och.....als je een voorbeeld zoekt van iemand die plezier heeft in zijn moestuin, dan is het Patrijs wel. Hier in het dorp is een bedrag van ongeveer 4% van wat jij vraagt heel gangbaar en dan nog heeft de gemeente moeite om huurders te vinden. Vlotte prater die er rijk van wil worden, denk ik dan toch..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 2 hours ago, Fraam said: Het is maar net waar je het voor doet Zegt degene die een linkdrop doet uit commerciële motieven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joke's moestuin Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Goeiegrutjes, Ik woon in het noorden, heb 4 aaneengesloten tuinen van elk 100 m2 dus een totaal van 400m2 en betaal per jaar iets minder dan wat je in de omgeving Gouda betaald voor 250 m2 per maand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Ik dacht ook even er een foutje op de site stond en de bedragen per jaar waren. @FraamBen je de verhuurder of huur je hier een stuk tuin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Dat zijn de betere prijzen. Misschien moet ik ook maar een paar tuintjes verhuren hier aan huis. Ik ben niet heel erg thuis in de volkstuinen, maar ik dacht dat een gangbare prijs 1 euro de m2 per jaar was. ( voor een tuin met weinig "extra's") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Hij is waarschijnlijk verhuurder.Gouda is niet zo duur hoor.Ik zit in Boskoop, tuintje kost 60 euro per jaar (100m²), en vanaf volgend jaar 65.@Goldfish zit in Gouda, maar dacht dat hij ook ongeveer net zo veel als ik betaalt. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 @tuinLB Als dat gangbaar zou zijn doen we in ons volkstuinbestuur iets fout. En dan zou ik €250 per jaar lappen voor mijn toentje! We hebben net de huur en het lidmaatschap met een paar euro's verhoogd wegens inflatie. Met algemene instemming van de leden, trouwens. Als bestuur zorgen we ervoor dat de vaste kosten ( pacht van de gemeente, borg, water) gedekt zijn. De extras zoals houtsnippers, bosmaaier, palen, gaas en dergelijke betalen we van een eventueel overschot. In het algemeen, als iemand €85 per maand wil betalen voor een stukje grond, moet ie dat zelf weten. Er zijn er ook die voor dat bedrag een blokgarage huren om de auto onder dak te zetten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 Hmmm, ik betaal al jaren 45ct per m^2. Binnenkort gaan we wel de prijzen wat verhogen, om e.e.a. kostendekkend te houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Voor de goede orde: Fraam heeft al zijn berichten aangepast, en helemaal leeggemaakt. Alle openbare, kritische reacties op het verdienmodel waren waarschijnlijk niet het soort reclame dat hij voor ogen had 😉 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Nu topicstarter toch afgehaakt is, kan ik hier wel een voorbeeld aanhalen van duur tuinieren. Een tiental jaren geleden ging een ex bloemenkweker diens kas verhuren als overdekte volkstuintjes. Ik weet niet of het een succes geworden is, maar ik kon het niet doen vanwege de € 7,50 per m² per maand. Toen ik ging kijken was een klein deel al verhuurd. Het voordeel was wel dat je een lang seizoen hebt, geen last van storm en slagregens, water was aanwezig. Nooit meer aan gedacht, tot nu ik dit bericht lees - las. Ik ben benieuwd of het een succes geworden is, of niet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 In Almere (1e) is hij verhuist en uitgebreid, 600 stuks lees ik op website. In Westland geen paksoi meer en geen Sopopro, dus 4000 m2 verhuurt en 2000 meter pepers. Anderen zijn ook nog aan het verhuren. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 Poe wat een topic, maar als je pacht pet hact naar m2 moestuin omrekend, wat zijn dan normale prijzen? Men kan best prijzen verlangen, maar zal dan ook "luxe" moeten leveren of hie zit dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 In Gouda betaal ik nu iets van 340 voor 300m2, maar krijg dan wel verenigingsactiviteiten (zoals klaverjassen), een kleine dierentuin en een speeltuin er bij "cadeau". Het is dan ook meer een low-budget Center Parcs waar ik tuinier dan een klassiek volkstuinencomplex zoals het ooit was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BioTuinder Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 (edited) Op 2-7-2022 om 07:28, HuubvG zei: Nu topicstarter toch afgehaakt is, kan ik hier wel een voorbeeld aanhalen van duur tuinieren. Een tiental jaren geleden ging een ex bloemenkweker diens kas verhuren als overdekte volkstuintjes. Ik weet niet of het een succes geworden is, maar ik kon het niet doen vanwege de € 7,50 per m² per maand. Toen ik ging kijken was een klein deel al verhuurd. Het voordeel was wel dat je een lang seizoen hebt, geen last van storm en slagregens, water was aanwezig. Nooit meer aan gedacht, tot nu ik dit bericht lees - las. Ik ben benieuwd of het een succes geworden is, of niet. Dat is in Almere. Is zelfs een wachtlijst. Het heet Onze volkstuin in de kas. Het kost 25 euro per maand voor 12m2. (4x3) Ik zit serieus 100 meter verder op de reguliere volkstuin en daar betaal je dat bedrag ongeveer per jaar, net iets meer, geloof iets van 35 euro per jaar ofzo. En ik heb 150m2.. Edited July 6, 2022 by BioTuinder 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 Ik ben voor 100m2, een berghok voor m'n gereedschap, en een jaar lidmaatschap nu €100 kwijt, heb bij het bestuur aangegeven dat het bedrag wat mij betreft mag/moet meegroeien met de inflatie. Werd voor gek uitgemaakt want wat zou het dan wel allemaal niet gaan kosten... Als ik mensen vertel dat ik €100,- kwijt ben dan denken ze dat dat per maand is! Volkstuinieren is in basis een goedkope hobby. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 Hier in biddinghuizen zijn de bedragen heel toegangkelijk dit omdat er veel tuinen leeg staan en er weinig animo is. Ik betaal voor 200 vierkante meter 27 euro per jaar. Oogt ver uit de goedkoopste hier op het forum, wat een geluk dat ik sinds 8 maanden hier naartoe ben verhuist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted July 8, 2022 Share Posted July 8, 2022 Veel hangt natuurlijk samen met locatie, locatie, locatie en de moestuinhype. Vóór de AH moestuinkleuter acties, Jelle met zijn makkelijke tuintjes en Covid waren volkstuinen nauwelijks te slijten. Onze vereniging heeft nu een wachtlijst en daarvoor konden we de tuintjes niet kwijt. Wat mij betreft verder geen probleem, hoor. Wie wil moestuinen op de vensterbank, in het achterafje in de tuin, lullig plekje op het werk, iedereen is welkom. Maar het verbaasd me wel eens hoe dit soort dingen dus gaan en om terug te komen op hoeveel er betaald wordt per m2 overdekt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan W Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 Op 30-6-2022 om 18:23, Patrijs zei: Zo dan, dat is een mooi verdienmodel voor de verhuurder. Tuintje van 100M2 voor Euro 50,- en 250m2 voor Euro 85,- per maand. 🤣 Nog wat gereedschap, zaad en pootgoed kopen en je bent een stuk duurder uit als bij de groenteboer. Oei dat is wel extreem duur. Bij onze tuinvereniging betaal je 22,5 ct per vierkante meter en 35 euro aan contributie per jaar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted October 8, 2022 Share Posted October 8, 2022 Een kennis van me heeft bij deze club een tuin gehuurd, omdat alles in de regio Gouda vol zit en wachtlijsten zijn stopgezet. Ik vind het nogal wat… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Die kennis moet wel een echt grote liefhebber zijn! Ik zou bijna een deel van mijn Goudse tuin willen afstaan aan hem/haar maar A. mijn tuin is tjok en tjokvol (dat komt we van als je telkens bij het advies "plantafstand 3 tot 5 meter, per ongeluk 2 meter leest) B. onderverhuren is niet toegestaan (wat logisch is met een wachtlijst van >>3 jaar). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts