Arja Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 We have liftoff! Een kleine twee weken na het zaaien zie ik ineens kleine groene dingetjes 😃 2 Quote
acpronk Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Ik heb ze gisteren gezaaid, ze staan bij kamertemperatuur dus niet extra verwarmd. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
fre3ke Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Ik heb ze vandaag gezaaid, toch iets later dan gepland. Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 20 maart 2023 Geplaatst: 20 maart 2023 ERGENS de zaadjes neergelegd zodat de pup ze niet op zou eten!! Nu mijn hersens raadplegen waar dat is... EN waarom niet gewoon op mijn moestuin plank in de kast 🤐 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Frans Geplaatst: 20 maart 2023 Geplaatst: 20 maart 2023 De eerste selectie heeft plaats gevonden. Alles wat te dicht op elkaar stond is verwijderd. Over een paar dagen wordt nog een keer gedund met dan als doel de ongeveer 30 beste plantjes te laten staan. Uiteindelijk worden daarvan een stuk of 20 verspeend naar potjes om later in de vollegrond uitgezet te worden. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Amrutten Geplaatst: 22 maart 2023 Geplaatst: 22 maart 2023 Eerste zaaisel verspeend. De helft gaat terug onder de lampen, de andere helft gaat de kas in. Rest van de zaden gezaaid, just in case. 3 Quote
Waaslander Geplaatst: 22 maart 2023 Geplaatst: 22 maart 2023 Hier beginnen ze ook boven te komen . Quote
Arja Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Hahaha mijn bleekselderijtjes hebben een vriendje 🍄 6 Quote
redzebra Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 mmm, een geheime manier van jou door middel van symbiose grotere bleekselder kweken ? 😁 4 Quote
Arja Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 De natuur regelt dit zelf, ik heb er niks aan gedaan. Maar wellicht is dit het geheim om als winnaar te eindigen! 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Ik heb woensdag ook eea gezaaid 🤞🏽 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 (aangepast) Ik heb opkomst, binnen een week al. Ik ga ze wel meteen in potjes buiten zetten tegen strekken. Edit: toch niet, ik vond ze erg op kool lijken in vergelijking met de rest van de deelnemers, en ik had ze met de bladmosterd verward. 😆 Handig, zo'n wedstrijd. 25 maart 2023 aangepast door fre3ke 3 Quote
Flup Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Lol @fre3ke, zoiets zou mij ook zo kunnen gebeuren, ware het niet dat ik sinds jaren alle zaaibakjes meteen markeer. Hier is de bleekselderij ook gekiemd. Heb 2 bakjes gezaaid, eentje met potgrond en eentje met de zandgrond uit mijn tuin. Kiempercentage is in beide bakken gelijk. 2 Quote
Liekie Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Hier heb ik ook wat opkomst vandaag, 10 dagen sinds zaaien. 2 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 27 maart 2023 Geplaatst: 27 maart 2023 Eindelijk de zaadje gevonden.... !!! Man man man wat een chaos. Gelukkig dus niet opgegeten 1 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
acpronk Geplaatst: 27 maart 2023 Geplaatst: 27 maart 2023 Ik heb ze gisteren gezaaid, ze staan bij kamertemperatuur dus niet extra verwarmd.18 maart gezaaid zie ik, vanochtend na 9 dagen zie ik kiempjes (maar nog geen kiemblaadjes, die zitten nog in het zaad omhulsel). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
henkg Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Gezaaid 20 maart, onder LED-licht en bij kamertemperatuur (dag 20, nacht 17 graden). Vandaag (28 maart) komen de allereersten op. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 De wedstrijdzaden zijn vandaag vermengd met bentonietmeel en uitgestrooid over hun liefdevol gespreide zaaibedje. Geplaatst op de 1e verdieping op een vensterbank op het zuiden, waar nog meer licht valt dan beneden. Daar komt het licht - én aantrekkingskracht van de naderende volle maan nog bij. Als dat geen winnaars worden... zei de lunatic 8 Quote
Frans Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Langzaam ... maar wel zeker . Vandaag 4 weken geleden gezaaid. Nog één keer uitdunnen en dan nog wat laten groeien alvorens te verspenen. De 20 mooiste, kan ook zijn dat ik er wat minder zet, gaan door voor de wedstrijd. De plantjes die over blijven (wil nog lang niet zeggen dat die slechter zijn) zijn aan een buurvrouw beloofd. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Vinky Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Het eerste zaaisel van 1 maart is duidelijk geen knolsnelderij, misschien omdat het niet bio-dynamisch werd gezaaid – het was eerder bio-lethargisch. Dus is volgens planning, maar ook in de voetsporen van @HuubvG, vandaag een tweede serie gezaaid. 4 Quote
henkg Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Rechts: de bleekselderij, 20-03 gezaaid. Links: familieleden met een sterk vergelijkbare groei. Knolselderij, nu precies een maand geleden gezaaid. 6 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Veldjesgraaf Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 Woensdag is hier ook een eerste ronde gezaaid. Volgens de instructies van de wedstrijdcommissaris " een snufje hier, en een snufje daar" Nog wat bewaard voor een tweede poging half april 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.