Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2023 : Bleekselderij

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ERGENS de zaadjes neergelegd zodat de pup ze niet op zou eten!!

Nu mijn hersens raadplegen waar dat is... EN waarom niet gewoon op mijn moestuin plank in de kast 🤐

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

De eerste selectie heeft plaats gevonden.

bleekselderij3.thumb.JPG.5ee5a68dc1628c0109ae3e421402b810.JPG

bleekselderij4.thumb.JPG.8998421f1b2562897437f57e7e945323.JPG

Alles wat te dicht op elkaar stond is verwijderd. Over een paar dagen wordt nog een keer gedund met dan als doel de ongeveer 30 beste plantjes te laten staan. Uiteindelijk worden daarvan een stuk of 20 verspeend naar potjes om later in de vollegrond uitgezet te worden.

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb opkomst, binnen een week al. Ik ga ze wel meteen in potjes buiten zetten tegen strekken.

Edit: toch niet, ik vond ze erg op kool lijken in vergelijking met de rest van de deelnemers, en ik had ze met de bladmosterd verward. 😆 Handig, zo'n wedstrijd.

aangepast door fre3ke
  • Like 3
Geplaatst:

Lol @fre3ke, zoiets zou mij ook zo kunnen gebeuren, ware het niet dat ik sinds jaren alle zaaibakjes meteen markeer.

Hier is de bleekselderij ook gekiemd. Heb 2 bakjes gezaaid, eentje met potgrond en eentje met de zandgrond uit mijn tuin. Kiempercentage is in beide bakken gelijk.

• Like 2
Geplaatst:

De wedstrijdzaden zijn vandaag vermengd met bentonietmeel en uitgestrooid over hun liefdevol gespreide zaaibedje.

Geplaatst op de 1e verdieping op een vensterbank op het zuiden, waar nog meer licht valt dan beneden.

Daar komt het licht - én  aantrekkingskracht van de naderende volle maan nog bij.

Als dat geen winnaars worden... :angel:

zei de lunatic :smile:

• Like 8
Geplaatst:

Langzaam ... maar wel zeker  ;-) . Vandaag 4 weken geleden gezaaid.

bleekselderij5.thumb.JPG.1fb097fb33478a6c244821b602fcfe84.JPG

Nog één keer uitdunnen en dan nog wat laten groeien alvorens te verspenen. De 20 mooiste, kan ook zijn dat ik er wat minder zet, gaan door voor de wedstrijd. De plantjes die over blijven (wil nog lang niet zeggen dat die slechter zijn) zijn aan een buurvrouw beloofd.

• Like 5

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Het eerste zaaisel van 1 maart is duidelijk geen knolsnelderij, misschien omdat het niet bio-dynamisch werd gezaaid – het was eerder bio-lethargisch.

Dus is volgens planning, maar ook in de voetsporen van @HuubvG, vandaag een tweede serie gezaaid.

• Like 4
Geplaatst:

Woensdag is hier ook een eerste ronde gezaaid. Volgens de instructies van de wedstrijdcommissaris " een snufje hier, en een snufje daar" 

Nog wat bewaard voor een tweede poging half april 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...