HuubvG Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Op 25-3-2023 om 12:13, Flup zei: Hier is de bleekselderij ook gekiemd. Heb 2 bakjes gezaaid, eentje met potgrond en eentje met de zandgrond uit mijn tuin. Kiempercentage is in beide bakken gelijk. Wanneer had jij gezaaid Flup? Lia houdt een lijstje bij daarover. Als je de zaaidatum nog weet, en doorgeeft, kan @Lia56 dat bijschrijven. Nog niet bijgeschreven: HuubvG op 29 maart gezaaid, Jorg (zonder e) op 25 maart gezaaid, Flup gezaaid op ??, opkomst 25 maart. Dankjewel Lia, je hebt het maar druk met de administratie... 📊 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 31 maart 2023 Auteur Geplaatst: 31 maart 2023 @HuubvG Dank je wel, dacht dat ik die er bij gezet had. Wel in de excel maar nog niet geupload... Nu wel dus..😄 1 Quote
Flup Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 @HuubvG en @Lia56 ik heb op 11 maart de bleekselderij voorgezaaid. 1 1 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Hier een volle maan zaaing gedaan. Gaat me benieuwen 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Mellie Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Mijn mini’s…. Ik goot wat water uit een potje waar ik te veel in had gegoten. En flats…. Daar lag de inhoud van het potje boven op de bleekselderij. Dus… de peper is gered denk ik. De bleekbaby’s doen het met een paar minder. Zouden ze ze missen? Ach, vast niet. Hoop ik. 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Hier beginnen het nu eindelijk echt plantjes te worden. @Lia56 voor het overzicht: ik heb inderdaad op 20 feb gezaaid, ik denk dat ze rond 1 maart gekiemd zijn (toen waren we op vakantie). 17 maart heb ik inderdaad verspeend (6 plantjes in potgrond en 6 plantjes in steenwolpluggen. Ik ga dus op een speciale manier kweken: in de kas , deels in grote potten met potgrond en deels in grote potten met steenwol. Zou kunnen dat ik een paar potten buiten zet. Foto van vandaag (en dat is geen grap 😄) Nog niet echt verschil te zien tussen potgrond en steenwol. 4 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
fre3ke Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Ik heb opkomst (ja, nu echt). Gisteren al. Ik heb de tray buiten gezet zodat ze niet gaan strekken. Hier gaat het niet vriezen vannacht, dus het kan. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 1 april 2023 Auteur Geplaatst: 1 april 2023 Dank jullie wel....alles weer bijgewerkt. 😄 1 Quote
acpronk Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 18 maart gezaaid zie ik, vanochtend na 9 dagen zie ik kiempjes (maar nog geen kiemblaadjes, die zitten nog in het zaad omhulsel).Je bent mij nog vergeten.18 maart gezaaid, 27 maart opgekomen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 (aangepast) Hier inmiddels ook de eerste kiemen te zien! Gemiddeld rond de 10 dagen lijkt wel te kloppen dus. 2 april 2023 aangepast door mdubbelm Quote
Mai Pensato Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 11 uren geleden, Lia56 zei: alles weer bijgewerkt Bij mij nog niet Gekiemd 1 maart. En het vraagteken achter mijn naam mag wel weg, want ik doe zeker mee 😊 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 2 april 2023 Auteur Geplaatst: 2 april 2023 @Mai Pensato Nu hoop ik dat alles goed staat 😁 1 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 2 april 2023 Auteur Geplaatst: 2 april 2023 Nog een tip.. Als de zaailingen groot genoeg zijn (ongeveer 4 centimeter) kun je ze buiten uitplanten. Nou dat duurt bij mij nog wel even... denk dat ze nu pas 1,5 cm zijn.. 2 Quote
Liekie Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 Ik heb de miniplantjes vandaag in een groter potje gezet. Niet omdat het al tijd was, maar meer omdat de tray waar ze in stonden verder leeg was en het zo nogal veel plek innam. Dus de eigenlijk te kleine plantjes behoorlijk mishandeld in hun nieuwe pot gekregen. Enkele zijn daarbij helaas overleden. Het afscheid was zwaar maar een mooi en waardig einde. We kunnen niet allemaal winnen he 2 Quote
redzebra Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 (aangepast) @Lia56 ondertussen 4cm, maar daar ga ik nog even mee wachten, zie je vorige tip 😀. Het blijft een wedstrijdje. 3 april 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 april 2023 Auteur Geplaatst: 3 april 2023 @redzebra en... wanneer ga je die nu buiten uitplanten?? Quote
redzebra Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 Ze zijn verspeend 26/03, daar laat ik het bij 😀, zie bv topic weer post @henkg Quote
Amrutten Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Tussenstand. Zaaisel van 17 februari, intussen 4-5 cm groot. Deze staan binnen, onder lampen. Anderen staan in de kas, te bibberen, en zijn 2-3 cm groot. Op 16 maart zijn deze gezaaid. Ergens tussen 25 en 30 maart gekiemd. 3 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 Wat hebben sommige van jullie al grote plantjes. Ik heb begin maart gezaaid en dit is de status nu 2 Quote
Frans Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 (aangepast) Prima plantjes @Goudsbloempje2 . Hoogstens wat aan de lichte kant maar dat kan ook aan de foto liggen. Heb je ze soms in cocos staan ? Die van mij zijn ook begin maart gezaaid. Ze staan al een tijdje op een wat koelere plaats bij ongeveer 15°C. 7 april 2023 aangepast door Frans 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 Ik vind het ook kleine dingetjes, het groeit allemaal erg langzaam. Maar goed, het groeit. Ik zie inmiddels de eerste echte blaadjes ontstaan. 2 Quote
hoekman Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 Zaaidatum en opkomst weet ik niet. Dat houd ik niet bij. Wel een foto getrokken. Ziet er niet jofel uit. Ik twijfel of het grootste plantje wel een bleekselderij is. De opkomst was groter maar een deel heeft het niet gered. Voor opnieuw zaaien vind ik het eigenlijk al te laat. Met één succesplant kan ik toch ook de wedstrijd winnen. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 grootste plantje lijkt niet op selder? maar zou je wel willen 😁 of je gaat een giant kweken en dan kunnen wij stoppen. stand hier : 7 Quote
Vastone Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 Al een mooi plantje! Ik zal binnenkort ook weer eens een foto maken (en neem mezelf al twee weken voor om nog een lichting te gaan zaaien, maar te afgeleid door andere zaken is dat nog niet gebeurt). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.