Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2023 : Bleekselderij

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 25-3-2023 om 12:13, Flup zei:

Hier is de bleekselderij ook gekiemd. Heb 2 bakjes gezaaid, eentje met potgrond en eentje met de zandgrond uit mijn tuin. Kiempercentage is in beide bakken gelijk.

Wanneer had jij gezaaid Flup? Lia houdt een lijstje bij daarover. Als je de zaaidatum nog weet, en doorgeeft, kan @Lia56 dat bijschrijven.

Nog niet bijgeschreven:

HuubvG op 29 maart gezaaid,

Jorg (zonder e) op 25 maart gezaaid,

Flup gezaaid op ??, opkomst 25 maart.

Dankjewel Lia, je hebt het maar druk met de administratie... 📊 :smile:

• Like 1
Geplaatst:

83e2da488dece0dea9fe04af88385525.jpg

Mijn mini’s…. Ik goot wat water uit een potje waar ik te veel in had gegoten. En flats…. Daar lag de inhoud van het potje boven op de bleekselderij. Dus… de peper is gered denk ik. De bleekbaby’s doen het met een paar minder. Zouden ze ze missen? Ach, vast niet. Hoop ik.

• Like 3
Geplaatst:

Hier beginnen het nu eindelijk echt plantjes te worden.

@Lia56  voor het overzicht: ik heb inderdaad op 20 feb gezaaid, ik denk dat ze rond 1 maart gekiemd zijn (toen waren we op vakantie). 17 maart heb ik inderdaad verspeend (6 plantjes in potgrond en 6 plantjes in steenwolpluggen.

Ik ga dus op een speciale manier kweken: in de kas , deels in grote potten met potgrond en deels in grote potten met steenwol.

Zou kunnen dat ik een paar potten buiten zet.

Foto van vandaag (en dat is geen grap 😄)

Nog niet echt verschil te zien tussen potgrond en steenwol.

Bleekselderij2023-04-01.thumb.JPG.147088aa53b3058ed96f8b65fa3dce7d.JPG

• Like 4

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:

Ik heb opkomst (ja, nu echt). Gisteren al. Ik heb de tray buiten gezet zodat ze niet gaan strekken. Hier gaat het niet vriezen vannacht, dus het kan. 

• Like 1
Geplaatst:

Nog een tip..

Als de zaailingen groot genoeg zijn (ongeveer 4 centimeter) kun je ze buiten uitplanten.

Nou dat duurt bij mij nog wel even... denk dat ze nu pas 1,5 cm zijn..

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb de miniplantjes vandaag in een groter potje gezet. Niet omdat het al tijd was, maar meer omdat de tray waar ze in stonden verder leeg was en het zo nogal veel plek innam. Dus de eigenlijk te kleine plantjes behoorlijk mishandeld in hun nieuwe pot gekregen. Enkele zijn daarbij helaas overleden. Het afscheid was zwaar maar een mooi en waardig einde. We kunnen niet allemaal winnen he

• Like 2
Geplaatst:

Tussenstand.

Zaaisel van 17 februari, intussen 4-5 cm groot. Deze staan binnen, onder lampen.

Anderen staan in de kas, te bibberen, en zijn 2-3 cm groot.

F5F63634-B882-4D66-89C6-B56B59572501.thumb.jpeg.f99a07739444c1120c2100854dac324c.jpeg

Op 16 maart zijn deze gezaaid. Ergens tussen 25 en 30 maart gekiemd.

A551F38B-BC97-4500-BB22-DF986163576E.thumb.jpeg.5a287ac255170a03295512f00f75cd33.jpeg

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Prima plantjes  @Goudsbloempje2  .

Hoogstens wat aan de lichte kant maar dat kan ook aan de foto liggen. Heb je ze soms in cocos staan ?

Die van mij zijn ook begin maart gezaaid.  Ze staan al een tijdje op een wat koelere plaats bij ongeveer 15°C. 

bleekselderij6.thumb.JPG.a8f625628f07231ddb058fdfab6dd549.JPG

aangepast door Frans
  • Like 2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik vind het ook kleine dingetjes, het groeit allemaal erg langzaam. Maar goed, het groeit. Ik zie inmiddels de eerste echte blaadjes ontstaan.

PXL_20230407_1153093492.thumb.jpg.f529612a6742e90bab34804c14675fc8.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Zaaidatum en opkomst weet ik niet. Dat houd ik niet bij. Wel een foto getrokken. Ziet er niet jofel uit. Ik twijfel of het grootste plantje wel een bleekselderij is. De opkomst was groter maar een deel heeft het niet gered. Voor opnieuw zaaien vind ik het eigenlijk al te laat. Met één succesplant kan ik toch ook de wedstrijd winnen.

bleekselder.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Al een mooi plantje! Ik zal binnenkort ook weer eens een foto maken (en neem mezelf al twee weken voor om nog een lichting te gaan zaaien, maar te afgeleid door andere zaken is dat nog niet gebeurt).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...