Ga naar inhoud

Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien het ik het over het hoofd gezien maar............................16 en 17 april wordt het voorjaars- evenement van NME (natuur en milieu educatie gemeente Haarlem) gehouden. Echt een heel leuk en bovenal gratis evenement op de Kweektuin............in Haarlem. Van alles te koop voor de (moes)tuin te eten te drinken.

Dirk.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Voor de noorderlingen in NL is dit mogelijk interessant. Ik ken het zelf niet, maar ik kwam het tegen.

8 mei eetbare plantjes markt in Veenhuizen

http://detuinenvanweldadigheid.nl/index.php?page=nieuws

Eerste eetbare plantjesmarkt in Veenhuizen.

Op zondag 8 mei (moederdag) is er van 12 tot 17 uur een markt met een uniek en zeer groot aanbod aan bijzondere eetbare planten! Alles wat niet bij het tuincentrum of in de potjes van Albert Heijn te krijgen is hier wel. In de mooie Tuinen van Weldadigheid zijn er meer dan 15 aanbieders uit Noord-Nederland en daarbuiten van bijzondere groenteplantjes en –zaden, kruidenplantjes, permacultuurplanten, fruitstruiken en –bomen, voedselbosplanten, vergeten groenten, zeldzame rassen, buitenlandse rariteiten, een zo groot assortiment aan bijzondere eetbare gewassen is er in Noord-Nederland nog nooit geweest! 

Geplaatst:

Op zaterdag 11 juni 2016 zijn de deuren van FruitLent geopend !

Wij nemen dan deel aan de Open Dag Nijmeegse Stadstuinen 2016.

In de route zijn dit jaar in totaal 28 tuinen opgenomen. Onder deze 28 tuinen bevinden zich dit jaar ook vijf "eetbare tuinen", te weten:

- tuin 3 = FruitLent (in Lent, inmiddels onderdeel van Nijmegen)

- tuin 15 = eetbare stadstuin van één van de initiatiefnemers van "Eetbaar Nijmegen"

- tuin 16 = Stadskruidentuin Nijmegen

- tuin 27 = voormalige kwekerij in Hees (net als Lent was Hees een dorp dat is opgeslokt door Nijmegen)

- tuin 28 = Moestuin Neerbosch (volgens het CSA-principe)

De gehele dag van 10:00 tot 17:00 uur houden we rondleidingen door onze tuin.

Door de organisatie van deze open tuinen dag is een fraaie brochure met adressen en tuinenbeschrijvingen samengesteld. Op de navolgende pagina van onze website kun je hier meer over lezen: http://www.fruitlent.nl/agenda.html

Marcel Joosten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Op zondag, 26 juni a.s viert de Stichting Doetuinen Haarlem haar 10 jarig bestaan.

Daarom zijn die dag alle 7 complexen die de Stichting beheert open. Wij verwelkomen u graag op het complex de Nassautuinen in Haarlem( ingang poort naast Leidsestraat 61) tussen 11.00-15.30 uur. Er is een kop koffie/thee met wat lekkers erbij, en natuurlijk onze gebruikers die graag iets vertellen over het complex.

Zie voor verdere info onze facebookpagina of website.

Dus.....................tot zondag 26 juni......

Dirk Dijkstra.

• 3 weeks later...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Over 18 dagen is er de Jardinades. Een leuke dag met kraampjes door het hele dorp. Thema`s: de tuin, oogst, inmaak, natuur, poezie en theater.

Er is muziek en straattheater, stands van natuurgroeperingen, verkopers van gerookte knoflook, biologische groenten, kwekerijen, kunstenaars die pompoenen uitsnijden, verkopers van siropen, jammen enz.

Nieuw dit jaar de brocante van tuinspullen. Heb je wat te verkopen zoals stekjes, zaden, plantjes, jammen, chutney`s, siropen, lege potten of tuingereedschap ( gemotoriseerd gereedschap is niet welkom) dan kun je een gratis stand aanvragen.

Camping aanwezig .

Meer informatie? Stuur me maar een pb.fiche-inscription-troc-jardin64151470817179.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Het duurt nog even, maar 'Museumtuin t'Olde Ras' in Doesburg (boven Arnhem)

organiseert elk jaar (tweede weekend van november, zaterdag t/m zondag van 10.00 - 17.00 uur) een bijzondere grote fruitshow. Hier zijn dan vele honderden appel- en perenrassen - allen op naam - tentoongesteld. Het geheel is versierd met fruit- en bloemdecoraties, terwijl tussen dit fruit vele oude fruitteeltgereedschappen zijn ingevoegd. De data voor 2016 zijn 12 en 13 november.

Van vele rassen kan men gratis proeven, om zo de smaak van de oude rassen weer te herkennen of kennis mee te maken.

Van sommige rassen, welke voorradig zijn, kan men vruchten kopen.

Zelf mee gebracht fruit (van elk ras liefst 4 – 5 exemplaren ) kan dan worden gedetermineerd (op naam gesteld).

Alle inlichtingen omtrent de biologische en gewone teelt kan men dan verkrijgen.

Tevens kan men dan bomen kopen van de gewenste rassen. Steeds zijn er honderden rassen op voorraad. Momenteel hebben we prachtige oude peren op kluit te koop. Vanaf 200 euro. Bel voor meer informatie of kom langs.

En er is nog veel meer te beleven: zie de site.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Bedankt voor de tip Roeier, het was klein maar fijn paar leuke soorten zaden gescoord en een paar plantjes. Het museum zelf is trouwens ook interessant. In de tuinen is nu nog niet zoveel te zien, dus ik ga ga hier van de zomer nog eens heen. Momenteel (nog tot 2018) is er een speciale tentoonstelling over de moestuin tijdens de Eerste Wereldoorlog.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zondag 2 april is er een plantenbeurs in hoegaarden. Niet gigantisch, maar wel gezellig. Normaal krijg je daar ieder jaar een hoegaarde Rosé gratis De beurs groeit wel ieder jaar. Normaal is ze vroeg op het jaar, dus ik veronderstel dat ze weer groter gaat zijn. Er is ook een taverne aan waar je lekker kan tafelen (als je de lange wachttijd er bij wil nemen). Het hamme'ke is een aanrader Ook is er een springkasteel voor de kinderen.

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Geplaatst:

25/03 Planten- en kruidenbeurs @Shopping Gent Zuid

Uit de nieuwsbrief van Velt Gent:

Nu deze maand gaat de tweede planten- en kruidenbeurs door in het shoppingcenter Zuid. De eerste editie vonden ze in het

shoppingcenter Zuid zo leuk dat ze ons terug hebben uitgenodigd om op 25 maart weer paraat te staan vanaf 10 u. We staan er met allerlei plantjes zoals tomaten, pepers, look, aardappelen, yacon, sjalot en zo meer.

Er is ook de mogelijkheid om zaden te ruilen. Kom af met de restjes wat je niet gezaaid hebt, of gaat zaaien en ruil ze voor een andere

groente of ras. Zo heeft iedereen de kans om nog meer planten uit te proberen.

In samenwerking met: VELT Gent, Eurotuin Alpy vzw, botelberge gardens, angeldo Dorny en Standaard Boekhandel.

Op 25 maart vindt de tweede editie van onze planten- en kruidenbeurs plaats.

Voel jij die lentekriebels ook al? Kan je niet wachten om terug te tuinieren na deze donkere dagen? Kom dan op zaterdag 25 maart naar de tweede editie van onze Planten- en kruidenbeurs. Leer en ontdek hier alles over stadstuinieren. Voor de kleinsten onder ons organiseert Shopping Gent Zuid een creatieve workshop tuinieren.

Ik verwacht er niet veel van, maar op 500 meter van mij thuis. Moet ik wel eens binnenspringen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...