Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg ook een beetje twijfels maar vooral vanwege dit onderwerp op het forum. Zondag gemaild met allemaal zaken die ze kunnen weglaten als het nodig is.. geen reactie.

Op de contact pagina stond..

• Bevestiging bestelling beantwoorden
  • email adres veranderen naar info@
  • onderwerp veranderen naar "status levering"

Dus ik dacht ik doe eens exact dat, zonder extra tekst.. gelijk zelfde avond antwoord en wordt volgende week geleverd ..wat neerkomt op 6 weken zoals verwacht.

Ik blijf er bij dat bij Vreeken het gewoon drukker is dan dat ze aankunnen, als ook hun administratie aankan, maar nog altijd tevreden.

Maar als jullie allemaal stoppen met bestellen is het voor mij volgende keer misschien maar 2 weken .

En wie weet wat de toekomst brengt, Ton zoekt een waardige vervanger voor de zaak en wellicht brengt dat wijzigingen.

Geplaatst:

Bestellen doe ik maar niet bij Vreeken, want ik weet dan niet wanneer ik het krijg en in hoeveel porties. Ik ga er het liefst zelf heen, als ik in de buurt ben. Met een een mooi lijstje. Het meeste vind ik dan wel. Het is wel een klusje om het te vinden in alle drukte. En soms vind je het niet, al staat het niet als uitverkocht op de website. De hoeveelheid zaden waar je uit kunt kiezen is overweldigend. Fantastisch! Je wordt vriendelijk geholpen. Ik doe het er voor. Ik hoop dat we nog lang kunnen kiezen uit al die zaden.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Ik heb eind november besteld, geen enkel probleem om in tweede week februari 2018 geleverd te krijgen. Ik heb geen enkele klacht. Alles zeer netjes verpakt en goed.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

Ik heb zelf nog nooit wat besteld bij Vreeken, maar wel gewoon ter plekke bij hem gekocht. Ik ben zelf zeer tevreden over de service, zeker als hij tijd heeft. Soms is het te druk, dus probeer op een dinsdag morgen te gaan, of zo. de eerste keer, als beginner overweldigd van de zeer ruime keuze, te lang rondgehangen, kreeg ik ook nog eens een mooie prent. Was het toch nog duur, die goede gratis service! En op de toegangsweg vanaf de rijksweg, 2 kanten op snelheidscontrole. Ik hoop dat ze een gelijkwaardige vervanger vinden, want ik vind het wel leuk bij hem.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Mijn 'lijdensweg'

Eventjes het vervolg want is echt te gek voor woorden ...

Op 09/03 eindelijk antwoord gekregen op mails van begin februari, zie vorige post.

Alles ging bezorgd worden in de week van 12/03 beloofde men (opnieuw want was al eens weken voorheen beloofd)

NIET dus ...

Op 22/03 opnieuw een mail gestuurd > geen antwoord

Wat ik wel kreeg via mail was de factuur??

voor een nabestelling die ik nog steeds niet had! Uiteraard niet betaald.

We zijn nu 12/04 dus weer 4 weken verder, ruim 22 weken na de initiële bestellingsdatum.

Ondertsn nog altijd geen zaden maar wel al een herinneringsfactuur én eindelijk terug een antwoord via mail, ze gingen het nakijken ...

Heb maar Padronplantjes besteld bij Tessgruun uit Lebbeke/Opwijk, heeft heel veel keuze, beperkte aantallen dat wel en is schappelijk van prijs, meestal 1 € per plantje. Vorig jaar ook enkele speciale soorten bij hem besteld, plantjes waren klein ivm mijn opkweek maar wel goed verzorgd dus ik heb goede hoop.

Geplaatst:
Ik heb zelf nog nooit wat besteld bij Vreeken, maar wel gewoon ter plekke bij hem gekocht. Ik ben zelf zeer tevreden over de service, zeker als hij tijd heeft. Soms is het te druk, dus probeer op een dinsdag morgen te gaan, of zo. de eerste keer, als beginner overweldigd van de zeer ruime keuze, te lang rondgehangen, kreeg ik ook nog eens een mooie prent. Was het toch nog duur, die goede gratis service! En op de toegangsweg vanaf de rijksweg, 2 kanten op snelheidscontrole. Ik hoop dat ze een gelijkwaardige vervanger vinden, want ik vind het wel leuk bij hem.

Oww nu weet ik waarom vanavond (ik was op weg naar een adres vlakbij Vreeken) iedereen zich leek in te houden op die N3..... ik denk dat mijn gaspedaal net op tijd door had wat er aan de hand was, maar je weet het maar nooit.

Geplaatst:

Haha, ik zelf rij nu erg rustig, van en naar de rijksweg. Ten dele, tuinier ik om goed en gezond, te kunnen eten, voor niet teveel geld, en dan helpen al die boetes, die ik kreeg niet. Ik zag, dat hij ook wel weer wat mooie cultivars van Kerskornoelje, en nog meer interessants had. En weer goed geholpen. Het probleem voor mij blijft, dat ik als beginner nog niet zo goed weet hoeveel, en wat ik zou moeten hebben. Nu weer iets teveel pootaardappels gekocht.

Zoveel planten, zo weinig ............!

Geplaatst:

Eindelijk de rest van mijn betelling geleverd gekregen.

Toch een misnoegde mail gestuurd, ik weet dat je geduld moet oefenen indien je online besteld bij hen maar nu was het er toch echt over hoor

Aanbod is en blijft fantastisch

Geplaatst:

Gisteren komkommers willen zaaien.

Bij openen zakje 3 ipv 20 zaden in een zakje!?

Betrof de snackkomkommer Crispy Salad F1.

Ook een positief iets moet worden gezegd!!

Mail gestuurd naar Vreeken om 17h08.

Om 22h15 al antwoord, dus na amper 5 uur.

Ze sturen me een nieuw zakje op.

Na al mijn negatieve ervaringen met hen is dit nu toch echt wel het summum van dienstverlening niet?

Geplaatst:

Hier altijd binnen 6 weken de bestelling binnen. Vorige week kwam de Eeuwigmoes stek zelfs al binnen 4 weken binnen. Nu hopen dat hij aanslaat!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben gestopt met Vreeken, tenzij ik zelf ga (of iemand die ik ken). Chiltern (UK) heeft ook veel en is beduidend sneller. Ik heb weleens een jaar gewacht bij Vreeken

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik bestel niet meer bij Vreeken. Zelfs lid zijn en 50 euro vooraf betalen maakt de levering niet sneller (5 weken is niets). Ik bestel bij Chiltern in de UK, binnen een week in huis.

Moet de niet besteedde 16 euro van vorig jaar nog terug krijgen en de 50 van dit jaar werd geïnd NADAT ik opgezegd had.

Erg jammer.

En ja, ik ben ook weleens naar Dordrecht geweest, maar zeker een kwart van mijn lijst was niet verkrijgbaar.

Geplaatst:

Nou ja ook geen Krishna Tulsi, Red Holy Basil, Ocimum sanctum Lynn. Wat ze wel hebben niemand die het weet, non-descripte informatie en plaatje en dan ook nog eens niet kiemend zaad! Nou dat heb ik eerder al uit India en Sri Lanka gehaald.

https://www.chilternseeds.co.uk/item_1376P_holy_basil_purple_tulsi

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ik ben ook niet zo blij meer met Vreeken.

Al meerdere keren gemaild zonder reactie. Daar kan ik me zó verschrikkelijk aan ergeren.

Van mijn bestelling heb ik alleen de grondverbeteraars, lupinezaad en 1 klimaardbei heb gehad.... andere zaden en boslook bolletjes niet. Die bolletjes kan ik me wel voorstellen dat die later komen, maar waarom niet alle zaden opsturen? Of even terug mailen, dat wil ook wel helpen bij begrip van de klant. Nu ben ik alleen maar gefrustreerd aan het zijn en ernstig aan het twijfelen of ik hier ooit nog iets ga bestellen. Ik neig naar niet.

Geplaatst:

Ze reageren niet op mail, dat staat ook in hun nieuwsbrief, dat ze daar niet aan toe komen.

Daarmee wil ik dat niet verdedigen, maar je had er op kunnen rekenen.

En nee, ze weten niet wat ze hebben. Als je in de winkel zaadjes afrekent worden op een oude kassa bedragen ingetikt. Er worden dus geen product-codes gescand waarmee automatisch het bestand wordt bijgewerkt. Dus ze weten niet dat iets op is totdat ze in de winkel zien dat het vakje leeg is. Zo zit het.

Geplaatst:

Ik lees hun nieuwsbrief niet. Een automatisch antwoord op binnenkomende mail zou dan wel praktisch zijn voor de mailer.

Ook frappant hoor. In deze tijd kun je toch niet je mail niet lezen? Zijn ze blijven hangen in 1995? Hmm, bij deze knoop doorgehakt. Dat was de laatste x dat ik bij ze bestel.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik had deze reactie bij het topic groente (knoflook) gezet maar hier past het beter denk ik:

Ik heb mijn knoflook een paar weken geleden al geplant (zandgrond) en het staat al boven! Ophio, dat is voor mij een nieuw ras en Purple Haze.

Ik vind dat groente ook mooi mag zijn dus ga ik voorkrullen in de knoflookstengel. Deze soorten maken ook zaden en die plant ik dan weer rond mijn fruitbomen. Het leek me wel goed om nu weer eens met nieuwe bollen te beginnen dus ik heb wat bollen besteld.

Wat me bij het bestellen wel opviel was het enorme verschil tussen de prijzen en de verzendkosten. Ik wilde eigenlijk eerst bij Vreekens bestellen maar die rekent 10 euro (!) verzendkosten. Van schrik heb ik de knoflookbollen in de winkelwagen laten zitten en dan krijg je tegenwoordig een mail van Vreekens, waarom je de bestelling niet hebt afgerond. Daar heb ik op gereageerd met de opmerking dat ik de verzendkosten echt veel te hoog vond. Toen kreeg ik deze reactie:

Wij houden onze verkoopprijzen zo scherp mogelijk en gaan in onze calculatie ervan uit dat de goederen worden opgehaald in de winkel. Dit in tegenstelling tot veel collega's, die in hun prijzen al een stukje van de transportkosten stoppen, zodat hun uiteindelijke portokosten goedkoop lijken te zijn.

Onze berekening van € 9,90 bestaat uit 3 delen: porto + verpakking (een doos kost al snel € 1,50 - € 3,00) + administratiekosten. Het is een eerlijke berekening van gemaakte kosten.

Tja, ik heb even gegoogeld en ik kwam op een fractie van de prijs uit voor de kartonnen doosjes. Eerder onder de 1 euro per stuk. Dit heb ik ook weer teruggemaild maar daarop kreeg ik geen reactie. Uiteindelijk heb ik voor een lagere prijs, zowel voor de knoflookbollen als de verzendkosten ergens anders dezelfde soorten besteld. Dus geen verborgen transportkosten ed. Ik vind dit tamelijk absurd eigenlijk. Wat vinden jullie hier nou van?

Ik hoop dat dit niet teveel off topic is, maar ik weet ook niet waar ik het dan wel moet plaatsen.

Groet, Mariska

Geplaatst:

Ik wilde ook wat knoflook bij Vreeken bestellen, maar gezien de levertijdverhalen heb ik de bestelling niet afgerond. Inderdaad meteen een mail waarom niet. Heb aangegeven dat ik de levertijden te lang vind, zeker als ik nu knoflook bestel. Dat wil ik het liefst nog in oktober kunnen poten en niet in december als ze het pas met 6 weken versturen.

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Kijk, ik heb zowaar een deel van de bestelling aangekregen die ik eind februari plaatste. Met een gratis zakje 'gele citroen droogbonen' erbovenop.  Kan ik toch alvast wat bloemen beginnen in te zaaien. 

Geplaatst:

Vind het een prachtig aanbod, alleen wat heel jammer is dat ik bepaalde zaden waarvoor ik juist bij hun bestelde niet heb gehad.. De rest kan ik ook wel ergens anders krijgen. Voor mij waarschijnlijk de laatste keer omdat je er dus niet op aan kunt dat je echt krijgt wat je besteld, twee jaar op rij.. Lijkt me wel een geweldige winkel om heen te gaan, kan je rustig kiezen uit wat er wel aanwezig is! Voor mij alleen vrij ver helaas. 

Geplaatst:

Gekend ...

Toch keer ik elk jaar terug al zeg ik altijd 'is nu de laatste keer geweest'

Hun aanbod is indrukwekkend maar de levertijden, OMG!!

Dit zou beter onder het klaagtopic komen

• 1 maand later ...
Geplaatst:

tja, het assortiment is zo overweldigend
maar ja een gewaarschuwd mens telt voor twee
en dan nog langere bezorgtijden door het corona virus...

IMG_20200520_191305.thumb.jpg.83c7f6c6d635f99b7e1014fa10ddb9e6.jpg

net over de 2 weken heen, de gehele bestelling is binnen!!!!
super goed verpakt en een hoge kwaliteit 

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 4 weeks later...
Geplaatst:

2 weken is netjes inderdaad. Ik wacht helaas al sinds 2 mei. Geen berichten gehad en 2 weken terug gemaild maar het standaard corona bericht ontvangen.

Ik ga ondanks het prachtige aanbod dus niet nog eens bestellen. Ik vind het inmiddels wel goed geweest. Ik snap dat het met de drukte lastig is om alles op tijd te versturen maar op zijn minst een bericht over een geschatte levertijd zou wel op zijn plaats zijn. Toen ik bestelde stond de levertijd nog op 2-3 weken.

Ach ja, eens wat andere zaden websites bezoeken is zeker geen straf!😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...