Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Mooi dat nieuwe leven! Ik kreeg als verjaardagscadeau twee 14 maanden oude kippen gered van een bio boerderij waar ze voor eieren werden gehouden. Rode dames die er een beetje verfomfaaid uitzien. We hebben ze er gisterenavond bij de anderen gezet en de hele meute besproeid met Chanel nr 5. Het stinkt er als een hoerenkast. Hopelijk gaat de eierproductie nu weer aantrekken, van mijn drie kippen legt er eentje eigenlijk niet meer en de andere twee samen drie per twee dagen. Genoeg voor ons maar niet genoeg voor de buren en de gasten.
  2. Er zijn vrijdag 4 eendjes geboren. Er lagen wat opengepikte eieren met een volledig maar dood kuiken erin buiten het hok( we waren een paar dagen we en verwachten de eendjes eigenlijk pas dit weekend ) en 4 koude eieren in het hok. Ook hierin waren de eendjes volledig ontwikkeld. Een geboren eendenkuiken lag dood naast het nest, het beestje zag er goed uit. We vermoeden dat vadereend, die we tegen beter weten in deze dagen erbij in het hok hebben gelaten, de dader is. Enfin, we zij n best blij met de 4 eendjes. Vadereend moet voor straf buiten het hok zitten totdat de eendjes hard genoeg weg kunnen rennen. Moedereend is heel relaxt met de kleintjes, vreselijk leuk te zien. We hebben er een bankje buiten het hok gezet en gaan er af en toe lekker zitten genieten.
  3. Ik denk dat het Bolderik is ( agrostemma githago)
  4. appelvrouw reageerde op Saalk86's topic in Groente
    Dat plus hele goede potgrond. Als je slechte grond hebt die in de pot dichtslaat of weinig voeding geeft kom je ook niet ver.
  5. Kijk eens hier bijvoorbeeld
  6. Ik heb een grote vierkante bak in de ren waar ik het onkruid ingooi. De kippen spitten erin maar de bak ik zo hoog dat ze het er niet uit kunnen gooien. Naar een half jaar is de onderste helft van de bak beste aarde geworden.
  7. Aardappels aangeaard en veel sla geplant en die water gegeven. Dat doe ik bij de aanplant. Ik weiger de doperwten, tuinbonen, wortels en capucijners water te geven, als je ermee begint in mijn tuin is het einde zoek. Maar het wordt nijpend..de plantjes lijden al een beetje zie ik, we hopen echt op wat regen.
  8. Ja ze lijke groter na het weken.. en ze zijn zo heel erg lekker! vanavond wok met Veldsnitselsreeptjes( mijn zak in de vriezer met veldvarkenslapjes, worsten, snitsels enz is bijna leeg😟) Lie maakt er frietjes bij met aardappels van de buurman. Deze buum zet de laatste jaren als late aardappel Blanche die nu nog steeds goed is voor de friet.
  9. Het grote asperge weg geven is weer begonnen. De oude rijen uit 2006 ( links) en 2011 (rechts) doen niet voor elkaar onder. Met een derde rij erbij hebben we gewoon véél asperges.
  10. Pinda’s Toemin, met de bio pinda’s die @Jorieke123 voor me heeft gekocht. Met uet pepperflakes en uit de tuin van de buurman twee tenen knoflook.
  11. Wat woon je daar mooi. Ja de planten lijken er wel erg op, misschien wat minder grijs dan die van Jorieke.
  12. Inderdaad. Het is geen variant? Degene die ik ken heeft de bloemen zoals jij beschrijft. Maak eens een foto van de plant misschien?
  13. appelvrouw reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Regen! Dat is toch water dat uit de lucht komt vallen óók in de lente en zomer? Hier nog niet gezien 🙁
  14. 2 soorten courgettes, twee soorten meloen en 5 soorten pompoen. Volgende week de andere 5 soorten.
  15. de allerlaatste courgettesoep uit de vriezer en dat op de dag dat de courgettes gezaaid zijn😋🤗
  16. appelvrouw reageerde op appelvrouw's blog bericht in Het bosje van Jet
    Tja ik heb de plant ooit gekocht en verplant hem ieder jaar naar eens iets grotere pot. Met wat verse aarde erbij. Het schijn tien jaar te duren voor je goede wortels hebt. Ik heb er al een enkele stekken van kunnen nemen maar verder heb ik er nog niet van geoogst.
  17. Merci voor de tip in juni Weknow. Het ging over sla die ik gekocht had. Ik heb twee planten in het zaad laten komen en de plantjes uit het zaad zijn iig wat uiterlijk betreft gelijk aan de gekochte planten, in de smaak heb ik ook wel vertrouwen. Ondertussen heb ik de plantjes weer in het tuincentrum gezien en weet ik de naam, Batavia Florinred. Nu:
  18. Prachtig wat zal je behalve hard werken ook genieten!
  19. appelvrouw reageerde op Jorg's topic in Babbeltuin
    Ik hoorde iets over een kunstwerk in Utrecht? Iets met een groene trap die “ per ongeluk” opgeruimd zou zijn door een plantsoenendienst medewerker oid? Wie kent het verhaal?
  20. Née die blijven groen. Ik heb dat ook ieder jaar met de violeta. De smala blijft prima trouwens.
  21. Geen drup. Verschillende slaatjes weer gepoot en ook de rode zitting, een boel potjes vol met Agastache, enkele zonnebloemen. Veel gieteren want meerdere stekken en plantjes voor het a.s. Voedselbos van het dorp staan hier geparkeerd. Genieten van de prachtige kersenbloesem.
  22. Merci, we zullen zien, ik maak later nog wel eens een foto. Nu het aangetaste blad en de bruine bloemen weggehaald, de kleinere wacht ik even mee want het is daar allemaal gevoelig zeg maar..even kijken hoe het zich ontwikkelt.
  23. appelvrouw reageerde op appelvrouw's blog bericht in Het bosje van Jet
    Doe ik, ik heb er wat potten omheen staan. eerst kijken hoe de plant zich ontwikkeld. Wat vind jij, nog een jaar in de pot, en dan moet ie dus later in een grotere pot? of binnenkort uitplanten met twee zwarte bessen er voor aan de zonkant?
  24. Ik denk toch wel een Bellis Perennis die zijn er ook in roze tinten en ook varianten met wat grotere bloemen. Tennisballen lijkt me wel erg groot.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.