Alles dat geplaatst werd door appelvrouw
-
Kippen in de moestuin
Mooi dat nieuwe leven! Ik kreeg als verjaardagscadeau twee 14 maanden oude kippen gered van een bio boerderij waar ze voor eieren werden gehouden. Rode dames die er een beetje verfomfaaid uitzien. We hebben ze er gisterenavond bij de anderen gezet en de hele meute besproeid met Chanel nr 5. Het stinkt er als een hoerenkast. Hopelijk gaat de eierproductie nu weer aantrekken, van mijn drie kippen legt er eentje eigenlijk niet meer en de andere twee samen drie per twee dagen. Genoeg voor ons maar niet genoeg voor de buren en de gasten.
-
Indische Loopeenden houden
Er zijn vrijdag 4 eendjes geboren. Er lagen wat opengepikte eieren met een volledig maar dood kuiken erin buiten het hok( we waren een paar dagen we en verwachten de eendjes eigenlijk pas dit weekend ) en 4 koude eieren in het hok. Ook hierin waren de eendjes volledig ontwikkeld. Een geboren eendenkuiken lag dood naast het nest, het beestje zag er goed uit. We vermoeden dat vadereend, die we tegen beter weten in deze dagen erbij in het hok hebben gelaten, de dader is. Enfin, we zij n best blij met de 4 eendjes. Vadereend moet voor straf buiten het hok zitten totdat de eendjes hard genoeg weg kunnen rennen. Moedereend is heel relaxt met de kleintjes, vreselijk leuk te zien. We hebben er een bankje buiten het hok gezet en gaan er af en toe lekker zitten genieten.
-
Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2
Ik denk dat het Bolderik is ( agrostemma githago)
-
Waar te koop; grotere hoeveelheid bloembollen
- Tomaten Topic 2021
-
(Kruiden)thee
Kijk eens hier bijvoorbeeld
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021
Ik heb een grote vierkante bak in de ren waar ik het onkruid ingooi. De kippen spitten erin maar de bak ik zo hoog dat ze het er niet uit kunnen gooien. Naar een half jaar is de onderste helft van de bak beste aarde geworden.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021
Aardappels aangeaard en veel sla geplant en die water gegeven. Dat doe ik bij de aanplant. Ik weiger de doperwten, tuinbonen, wortels en capucijners water te geven, als je ermee begint in mijn tuin is het einde zoek. Maar het wordt nijpend..de plantjes lijden al een beetje zie ik, we hopen echt op wat regen.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021
Ja ze lijke groter na het weken.. en ze zijn zo heel erg lekker! vanavond wok met Veldsnitselsreeptjes( mijn zak in de vriezer met veldvarkenslapjes, worsten, snitsels enz is bijna leeg😟) Lie maakt er frietjes bij met aardappels van de buurman. Deze buum zet de laatste jaren als late aardappel Blanche die nu nog steeds goed is voor de friet.
-
Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?
Het grote asperge weg geven is weer begonnen. De oude rijen uit 2006 ( links) en 2011 (rechts) doen niet voor elkaar onder. Met een derde rij erbij hebben we gewoon véél asperges.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021
Pinda’s Toemin, met de bio pinda’s die @Jorieke123 voor me heeft gekocht. Met uet pepperflakes en uit de tuin van de buurman twee tenen knoflook.
-
Spruitbroccoli (o.a. Nine star) teelt, oogst, problemen?
Wat woon je daar mooi. Ja de planten lijken er wel erg op, misschien wat minder grijs dan die van Jorieke.
-
Spruitbroccoli (o.a. Nine star) teelt, oogst, problemen?
Inderdaad. Het is geen variant? Degene die ik ken heeft de bloemen zoals jij beschrijft. Maak eens een foto van de plant misschien?
-
Het weer in 2021
Regen! Dat is toch water dat uit de lucht komt vallen óók in de lente en zomer? Hier nog niet gezien 🙁
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021
2 soorten courgettes, twee soorten meloen en 5 soorten pompoen. Volgende week de andere 5 soorten.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021
de allerlaatste courgettesoep uit de vriezer en dat op de dag dat de courgettes gezaaid zijn😋🤗
- Tomaten erin!
-
Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2
Merci voor de tip in juni Weknow. Het ging over sla die ik gekocht had. Ik heb twee planten in het zaad laten komen en de plantjes uit het zaad zijn iig wat uiterlijk betreft gelijk aan de gekochte planten, in de smaak heb ik ook wel vertrouwen. Ondertussen heb ik de plantjes weer in het tuincentrum gezien en weet ik de naam, Batavia Florinred. Nu:
-
Voorjaar Beek
Prachtig wat zal je behalve hard werken ook genieten!
-
Babbeltuin #2
Ik hoorde iets over een kunstwerk in Utrecht? Iets met een groene trap die “ per ongeluk” opgeruimd zou zijn door een plantsoenendienst medewerker oid? Wie kent het verhaal?
-
Paarse basilicum kiemt in twee kleuren
Née die blijven groen. Ik heb dat ook ieder jaar met de violeta. De smala blijft prima trouwens.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021
Geen drup. Verschillende slaatjes weer gepoot en ook de rode zitting, een boel potjes vol met Agastache, enkele zonnebloemen. Veel gieteren want meerdere stekken en plantjes voor het a.s. Voedselbos van het dorp staan hier geparkeerd. Genieten van de prachtige kersenbloesem.
-
Peper en paprika topic 2021
Merci, we zullen zien, ik maak later nog wel eens een foto. Nu het aangetaste blad en de bruine bloemen weggehaald, de kleinere wacht ik even mee want het is daar allemaal gevoelig zeg maar..even kijken hoe het zich ontwikkelt.
- Tomaten erin!
-
Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2
Ik denk toch wel een Bellis Perennis die zijn er ook in roze tinten en ook varianten met wat grotere bloemen. Tennisballen lijkt me wel erg groot.