Geplaatst: 19 februari 20188 j Ik bedoel het zeker niet vervelend....ieder zijn ding...maar hij kan wel uit de lucht gevallen zijn met de pimpelpaarse pestpokkepostduif ziekte! Ik heb ook eigenlijk ook helemaal geen recht van spreken.....nog nooit duif gegeten. Maar ik hoop echt dat hij je gesmaakt heeft!
Geplaatst: 19 februari 20188 j Nou... hij moet eerst nog besterven, maar hij zal zeker smaken Duivenborst, en daarna een heerlijk duivenbouillonnetje... niet te versmaden. Je mocht wíllen dat je bij mij mocht komen eten En nee hoor, die was echt niet ziek. Dat is denk ik het punt: ik kan wel zien of zo'n dier gezond is. Zo'n mooi, jong, goed doorvoed dier met schone ogen, schone neus(doppen), schone 'onderstaart' is niet ziek.En zijn binnenkant geeft ook een goed beeld van zijn gezondheidstoestand. Ik raap ook 's morgens vroeg de aangereden konijnen van de weg, als ze tenminste niet al plat zijn. Lekker hoor, gefundenes Fressen. En diervriendelijker dan geschoten wild. En nog veeel diervriendelijker dan het vlees van de slager-poelier-supermarkt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 februari 20188 j Je hebt gelijk hoor Speets. Het is wel handig dat je ook kan zien of het beest gezond is/was. Ik houd me maar bij vlees van vrolijke varkentjes en blije koeien! ( en als het zo uitkomt...vlees uit de supermarkt!)
Geplaatst: 21 februari 20188 j ben blij, kan weer op mijn hielen lopen (dzz:op de tuin gebruik ik meestal de oude schoenen, niet de nieuwe maar daar sta/loop ik dus lang op schoenen met een slecht voetbed en afgesleten hakken, dat gaf dit najaar een flink "blauweplekgevoel"onder mijn hielen. De conclusie van een ter plekke deskundige was een irritatie van de voetpees, neigend naar een hielspoor. Advies: kuitspieren rekken, voetzool masseren met tennisbal en vingers, inlegzooltjes met demping. En dat heeft gewerkt na een maand of 3, dat wel. Dus mijn oude schoenen gaan voortaan meteen weg)
Geplaatst: 21 februari 20188 j Jaah, fasciitis plantaris, heb ik ook gehad. Heel vervelend en duurt ff om er vanaf te komen.Bij mij lag het ook aan het schoeisel. https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/69/fasciitis-plantaris Wat mij ook heeft geholpen is Shockwave Therapy. Dit bevordert de doorbloeding waardoor de pezen eerder genezen.Ook het regelmatig goed stretchen en rekken van je kuitspier, en dus ook je hiel en voet, helpt het te voorkomen.Door een te strakke kuitspier krijgt de achillis te veel opdonders en dat werkt de ontwikkeling van de blessure in de hand.
Geplaatst: 21 februari 20188 j jubelreden ! We schijnen volgende week op de schaats te komen Was ik afgelopen begin december met schaatslessen begonnen, privélessen nog wel .... jaja .... mocht wat kosten ......Kon ik al wel schaatsen hoor, dat wel , maar wilde mn techniek dus wat aanpassen en verbeteren, eigenlijk met het doel om echte tochten te kunnen maken als het daarvan nog komt tenminste in onze huidige winters ..... en ja hoor. Het komt er misschien nog van ook !! Jippie. Heb ik als zelfstandig hovenier natuurlijk over een week of 3 niet meer te vreten .... maar dat mag de pret niet drukken tm as zaterdag nog een tuin af zien te krijgen vóór de echte vorst. en dan ..... schaaatsen !!
Geplaatst: 24 februari 20188 j Het is vloeken in de kerk, ik weet het. Maar ik heb een gloeiende hekel aan kou en sneeuw en ijs. Sorry voor al die fanaten, die in Friesland staan te meten. Maar een jubelreden is er wel. Sinds enige tijd hebben wij 15 personeelsleden. 14 daarvan hangen permanent rond op het dak, en eentje houdt in de garage die 14 in de gaten. Met dit heldere, zonnige, maar wel ijskoude weer, werken die 14 zich uit de naad.M.a.w. We wekken gigantische hoeveelheden stroom op. Vind ik een hele goede reden om te jubelen.
Geplaatst: 24 februari 20188 j 1. Er zijn inderdaad erg weinig schaatsers uit Zuid-Limburg.2. Die 14 +1 personeel. Maar wat? Je maakt er een puzzeltje van.Mijn gok: 14 zonnepanelen, en 1 omvormer. Heb ik nu een prijs gewonnen? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 februari 20188 j @henkg. Was niet bedoeld als puzzel of prijsvraag. Meer een creatieve manier van omschrijven.Maar je hebt juist gegokt.
Geplaatst: 4 maart 20188 j Eindelijk weer beter weer. Vandaag lekker een dagje in de schuur en tuin rommelen.
Geplaatst: 4 maart 20188 j Hele grote jubel ! Kou gehad; héérlijk. Vandaag op de tuin verder het seizoen voorbereiden : zon, zacht, weinig wind; het lijkt wel voorjaar. Wat een cadeautje
Geplaatst: 4 maart 20188 j Zo lekker!! (wel een boel mugjes trouwens, dansend in de warme lucht... die hebben duidelijk geen last gehad van de kou ) Lekker alle ingepakte planten uitpakken en de bevroren (en gedroogde) paardenmest verkruimelen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 maart 20187 j Heerlijk weer geweest! Maar dat is niet het enige om te jubelen! Afgelopen zaterdag in Leuven geweest met een stand op de beurs.En dat was me leuk! Enorm gezellig en leerzaam! Het was de 2,5 uur met de auto wel waard! Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)
Geplaatst: 19 maart 20187 j Ik lees al een poosje intensief mee (elke nieuwe post en reactie ) en ik wil gewoon even zeggen hoe ongelooflijk geïnspireerd ik door jullie allemaal raak. En hoeveel kennis ik opslurp! Niet alleen op het gebied van moestuinieren, maar ook op het gebied van nutsdieren (ik wil later ook varkens ) en het maken van kaas en andere dingen.Er gaat echt een wereld voor me open op dit forum. Ook al heb ik nu dan nog geen tuin, de voorpret maakt me al zo ontzettend blij!
Geplaatst: 7 april 20187 j Vandaag was de allereerste kortebroekendag van 2018! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 april 20187 j 5 van de 5 (100%) Zwarte Els wortelgoed opgekomen ..En dat voor de eerste keer in mn leven dat ik wortelgoed geplant heb, voor de Siberische kou2 van de 2 (100%) Knotwilgen die ik voor de Zwarte Els verplant heb zijn in leven gebleven (wetende dat vorig jaar daar 2 Knotwilgen overleden zijn)Olijfwilg die last had van verplantshock of Siberische kou heeft zich herpakt en maakt vers bladTamme Kastanje heeft alles overleefd en begint ineens leven te tonen.
Geplaatst: 12 april 20187 j Gisteren en vandaag twee toffe leden van dit forum in levende lijven ontmoet en dan moet de MTFD nog komen dit weekend! 13 april 20187 j aangepast door Gast
Geplaatst: 13 april 20187 j Leuk Goudvis, wat een heerlijkheid hè, die mensen met de zelfde hobby. Hier is de jubel de lente..ik mag al flink water geven met de gieters aan de potten..ongekend na al die regen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 april 20187 j Het wordt een fantastisch slakken jaar op onze tuin. Met z' n tienen smikkelen ze van een sla plantje !!
Geplaatst: 18 april 20187 j Het eerste lammetje van het jaar is gisteren geboren !! @Amrutten begin me niet over de slakken. Heb nu al meer slakken overlast gehad dan vorig jaar het hele jaar
Geplaatst: 18 april 20187 j Het eerste lammetje van het jaar is gisteren geboren !! Fotoooooo!!! En vette gefeli! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 20 april 20187 j Ondertussen al 4 lammeren. Misschien komt er nog eentje aan. Ben er niet zeker van of het laatste schaap ook drachtig is. Zou ook niet erg zijn als het niet zo is. Het is een lam van afgelopen jaar dus die mag best een jaartje wachten. Verder heerlijk weer en lang licht. Lekker Tot 21:15 in de tuin rommelen
Geplaatst: 25 april 20187 j Wat een bleekscheetje, naast die mooie brunette https://www.deblijehoeve.nl/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.