Niika Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 geveegd, geveegd, geveegd... bergen met oud blad. En zodra je je omdraait trekken de kippen het weer uit elkaar. Heb het maar opgegeven. Wat in de kliko past is weg, de rest mogen ze nog even lol van hebben. Verder alle potten weer bij elkaar gezocht, deze slingerden nog overal en nergens rond. Winterklaar maken heb ik afgelopen jaar niet gedaan, daar pluk ik nu de (zure) vruchten van, want het is een zooitje
Liekie Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Een fantastische ontdekking gedaan: een vergeten stekje van de acer die in de tuin van ons verkochtte huis stond is aan het uitlopen!!!! Hiep hoi!! Ik had die Acer 10 jaar geleden gepoot in de tuin en sja, je hecht je toch aan zo'n boompje. Ik had de kopers van ons huis uiteraard gevraagd of ik hem mee mocht nemen en dat vonden ze geen probleem (fijne mensen!) maar ik kreeg hem er echt niet uit zonder hem echt behoorlijk pijn te doen. Dus ik heb hem uiteindelijk laten staan en stekken genomen, maar door de verhuizing en bouw van ons nieuwe huis echt totaal vergeten. En nu is er dus 1 aan het uitlopen. Jippie!!!
prettig gestoord Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 een aantal bedden opgeschoont, bollen geplant Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Bit Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Een rondje niks gedaan Dát is toch het lekkerste van het hebben van een tuin. Moest ik vandaag toch naar de tuin, om een beloofde plant op te halen en te versturen vandaag. Rondje gemaakt, gezien dat het polletje Iris reticulata vol in bloei staat. Bloeit meestal eerder, maar goed; tóch wat winter gehad. Hij bloeit nu. De Zwarte bessen staan op springen. De Perzik-knoppen in de koude kas vertonen al diep-roze strepen, in het kasje nu 24gr, dus die bloeit volgende week wel. Een hommel en een bij zien rondzweven met een hoop kabaal, mn 1e gespotte Dagpauwoog fladderde rond.De Daslook laat puntjes zien boven de grond. De Akelei staat overal met frisse rozetten Stukje teeltbed wat ik een maand terug met de eigen compost had bedekt staat nu vol met duizenden zaailingen. lol Voor de maat : links zie je houtsnippers en een houten paal doorsnede 9cm.Al mijn nu nog schijnbaar lege bedden staat zo vol, of voller.
HuubvG Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Vandaag even genoten van een voorproefje lenteweer. Zonnetje erbij, 10 graden plus, dus hurry up, doen wat gedaan moet worden: veel. Daar ik in de nazomer ga verhuizen, moet ik iets met alle vaste planten uit mijn huistuin. In de NME tuinen kon ik een stuk voor mezelf afbakenen waar de vaste planten, struiken, fruit en kruiden tijdelijk gestald kunnen worden. Vandaag veel uitgegraven en vervoerd daarheen, de helft gepoot, geplant. Morgen proberen de andere helft te doen. Als het daar eenmaal staat en aanslaat, kan ik op mijn gemak bekijken wat ik in het najaar of volgend voorjaar in mijn nieuwe tuin ga zetten.
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Niet genoeg gedaan vind ik zelf, ik wou nog zoveel meer.Volgende keer maar weer
appelvrouw Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Ja..wat was het heerlijk weer hè~!Een beetje gesnoeid en wat onkruid gesneden voor de kippen. Plotseling zijn er overal paardenbloemenrozetten. Ik zag dat er een bloemknop zich vormt in een overgebleven kooltje. Eieren geraapt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Wat frambozen verplant, aardbeienbed opgeschoond en vooral moe zitten wezen.
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Gespit (boompjes uit de grond), gaten gegraven, kruiwagens gesjouwd, wat onkruid gewied, boompjes gepoot, nog meer kruiwagens gesjouwd, lekker wat gedronken in de tuin, en weer wat onkruid verwijderd en nog wat omgewoeld. ZO lekker weer!! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Oh en nu regent het dus krijgen alle boompjes (-die we hebben verplant/geplant) lekker wat water Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Ja goed he, hier regent het ook..ik had ook nog van alles voor de MTFD uitgespit en opgepot buiten, Koningskaars, longkruid,(twee soorten staan al in de bloei) zenegroen, enkele tijmplanjes, lievevrouwebedstro...dat kan nu ook lekker drinken! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tuinLB Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Hier was het gelukkig de hele dag droog (nu niet meer). Vandaag nog wat zaken gezaaid, ondermeer de wedstrijd tomaat. Ook nog een paadje Door de moestuin gelegd, Nouja het grootste deel en toen waren de tegels op.
Cheela1982 Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Vandaag, toen het even droog was, wat verder geklust aan 't tomatenverblijf. https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Erny Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Gisteren prachtig lenteweer... Samen met een vriend wat Esdoorns bij mn huisje geknot en wat Berkentakken afgezaagd én natuurlijk Kaylee lekker los laten rennen door de tuin.Vandaag ook weer prachtig weer maar had vergeten de fietsaccu op te laden...
jootje Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Gisteren prachtig weer, maar niks gedaan, andere bezigheden. Vandaag het gekregen ( plastic) tweedehnds kasje in elkaar en in de tuin gezet. Nou..ik...manlief dus. Was nog een puzzel. Kijken of zo een kasje bevalt, al is het maar voor de opkweek van dingen. Mijn kleine tuintje achter lijkt nu wel een dorpje met allemaal " huisjes"! Ooh...en pluksla gezaaid, daar waar het raam op ligt.
HuubvG Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Vandaag het vervolg gedaan van het verplaatsen van gewassen uit de huistuin naar de NME tuinen wegens verhuizing in de zomer. Wederom geen spijt van gehad, prachtig weer en zelfs nu nog is het droog en zonnig. Een kleine greep van wat allemaal verplant is: krokosmia lucifer bollen, tijm, oregano, bonenkruid vast, rozemarijn, salie, munt, kruiptijm, aardbeien, schoenlappersplant, zwarte bes, witte en blauwe druif, appelboom Lunterse pippeling, venkel, ijzerhard, etageplant phlomis, azalea, mini rododendron, klimplanten wilde wingerd, kamperfoelie, akebia, ehm... nog meer? Er staat nog veel meer dat verplant dient te worden, maar in de komende tijd kan ik nu naar het werk telkens wat meenemen op de fiets. Het gaat nu vooral om kleinere planten zoals bodembedekkers pratia angulata, stekelnootje en sedum. Dit van gisteren en vandaag heb ik met de auto gedaan.
Lavandula Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Vandaag en gister druk bezig geweest in de tuin. Aardbeien opgeruimd, nieuwe stekken in nieuw bed gezet. In de tunnel sla, radijsjes en bosuitjes gezaaid. In de volle grond spinazie, red welsh onion, vroege peultjes. Verder wat geschoffeld en onkruid getrokken. Was lekker weer!En overal komen voorjaarsbollen op, spring is in the air!
Wortel Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Vanochtend in de zon de eerste stappen gemaakt met onze vijver. Vissen over gezet van de ene folievijver naar de andere beton vijver. Dit zodat we de eerste kunnen opknappen. Later de vissen weer terug in de folie vijver en de tweede vijver slopen.
Sharon1992 Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Afgelopen dagen fanatiek bezig geweest met oud blad van de aardbeienplanten halen. Dat was wel nodig, een flinke emmer vol! Vandaag naar de volkstuin geweest, daar aan het passen en meten geweest om te kijken of mijn indeling gaat passen. Daar waar mijn veldjes komen alvast gespit, blij toe, kwam nog wat oude (rotte) aardappelen tegen van de vorige tuinder.
Tikketim Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 De woelriek getest. Gaat zeer vlot ! Verder de meeste bedden de mulch weg gehaald en op de composthoop gedaan. Zo kan de grond beginnen opwarmen.De serre weer vol gezaaid met pluksla , raapjes , radijsjes, rucola , kervel ...Buiten een zaaibedje gemaakt en ingezaaid met herfstprei en winterprei.Nieuwe bedden afgemeten en paaltjes in de grond geklopt om de paden te markeren. Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
HuubvG Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 (...) Kijken of zo een kasje bevalt, al is het maar voor de opkweek van dingen. (...)Lijkt me ideaal voor tomaten, vooral die linker op de foto.
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Wat zaken verplant, gescheurd, opgedeeld, uitgeplant, etc. Onder andere een kogeldistel meer ruimte gegeven, zoethout eindelijk een plekje in de volle zon gegeven, een pol welsh onion (rood) opgedeeld en weer uitgeplant, grote stukken mierikswortel weggehaald omdat hij wel heel enthousiast groeit, en zo nog wat zaken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Niets het heeft hier voor de verandering geregend.
Cheela1982 Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Nog wat gewerkt aan 't tomaten afdakje gewerkt totdat het, surprise, ging regenen... https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Aanbevolen berichten