Jan Lokman Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 in rij: Knolselder (geplant)Witlofradijs op zaaibed: 2 soorten boerenkool2 soorten witte koolrode kool savooiekoolKoolrabi. voorzaai in kas: tuinbonen3 soorten pompoencourgettes groen en geelKomkommerwatermeloen Cheers "Natura non nisi parendo vincitur "
Johmir Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Courgette, peulen en sugarsnaps, dat allemaal in minikweekkasje (propagator). Op die manier weet ik zeker dat er geen vraatzuchtige insecten, slakken en wat al niet meer bij kunnen komen. Zodra de plantjes groot genoeg zijn ga ik ze uitplanten of verspenen in potjes.
SuusP Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Vandaag alle niet-paprikas van de MTFD geplant. De nog niet of nét gewortelde stekken op een beschutte en beschaduwde plek ingegraven en wat wilgenwater gegeven en bemoedigend toegesproken. Aardbeitjes in de volle grond gezet en meteen voorzien van laag naaldbomen grond. Idem voor de vossenbes, die mag een blauwe bes gezelschap gaan houden, kunnen ze samen zuur staan wezen. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Carina1966 Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Gele en paarse wortel, wortelpeterselie. Binnen: geurerwt, oostindische kers, nog wat erwtjes Tristar Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Claudia69 Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Straks wortelpeterselie, snijbiet en rode bietjes zaaien en een gemengd veldje met van alles en nog wat. Als het weer meezit misschien ook al enkele regels bloemen voor de bijtjes. En als het weer niet meezit tomaatjes verspenen.
Ann123 Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Hier was de laatste nacht vorst op 10 februari, exact 2 maand geleden. Ik heb vandaag zaken buiten gezaaid die ik anders pas eind deze maand binnen zaai. Courgette, pompoen, meloen, watermeloen en komkommer. Enkel van zaken waar ik genoeg zaad van heb, want het risico is natuurlijk dat de planten het nog veel te vroeg vinden. Gezien het zachte weer hier wil ik het uitproberen. Lukt het niet, dan heb ik nog genoeg zaad en dan zaai ik gewoon binnen. Stel dat er toch nog een nacht vorst komt (de voorspellingen tonen zacht weer) dan kan ik ze wel een nachtje binnen nemen.
Charly Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Spannend Ann123! Benieuwd of het wil lukken buiten. Hou je ons op de hoogte? wees bevriend met kleine dingen
HuubvG Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Met 28 llen van basisgroep 3 hebben we aardappelen en uien gepoot. Ikzelf in mijn eigen tuin: rucola, hertshoornweegbree, zomer- en winterwortelen, radijs.
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2017 Auteur Geplaatst: 11 april 2017 Watermeloen 'golden midget', meloen 'Sweet granite', sla-van-Jet (st. Antoine), rode bieten, en chioggia bieten, pompoen banana pink jumbo. En hiervoor al een keer komkommer, o.i. kers, en nog meer zaken die ik nu even ben vergeten. Die zaken komen zo onderhand ook al op. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 11 april 2017 Geplaatst: 11 april 2017 De daslook van Erny (geplant dus). Gisteren gezaaid: korenbloem, echinea, kamille, rode klaproos.
balkontuinder Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Vandaag voorgezaaid: - paarse sprouting brocolli- palmkool- jack b little pompoen- phacalia Vandaag gestekt:- mexicaanse dragon Vandaag overgepot:- sweet banana paprika naar 15cm- varenbladtomaat naar 13cm- amber coloured tomaat naar 9cm- pukkie aubergine naar 11cm
DhrGGerardu Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Prei, aardappel (challenger, Vitelotte) gepoot. Komkommer en tomaat verspeend. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Groetjes,Gilbert
balkontuinder Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Gezaaid:Karina doperwtSpinazie vroeg reuzenbladIjzerhart Gepoot/gepland:Rode uiSjalot (eentje om te proberen)DropplantKogeldistel En in de voorweek: 5 stamboontjes, 3x dubbele witte en 2x purple queen.
appelvrouw Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Rijspeultjes en capucijners Desiree.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
SuusP Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Geplant: blauwe en witte koolrabi, eerste broccoli's (ooit! Spannend!) Alles onder netten tegen de rupsen / duiven / wat al niet meer.Gezaaid: rijtje worteltjes, extra rijtje radijsjes Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Claudia69 Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Ook koolrabi geplant en spruitjes en sprouting broccoli gezaaid.
Johmir Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Pootaardappels (Kerpondy) gepoot, vier regels van elk 8 poters. Verder bosui en prei gezaaid in potten. Ook een zelf opgekweekte bloemkoolplant uit de koude bak in de volle grond gezet. Ik heb er een rond korfje van volieregaas omheen gezet (fijnmazig). Ik zal in het slakkentopic nog een fotootje plaatsen.
Carina1966 Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Ik heb de courgettes gezaaid, black beauty en tondo de Nice. En de patisson bennings green tint. Pompoenen Long Island Cheese en Thelma Sanders Acorn, en een zakje Hoikkado mix pompoenen. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Claudia69 Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Tomaatjes en aubergines verpot en paardenbloemen weggehaald waar ik ze liever niet zie staan.
jootje Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Binnen ( in kasje) gezaaid: Pompoen, drie soortenCourgette, twee soortenSnackkomkommerLoefaMini kalebasIn de grond....Aardappelen gepoot, uitjes geplant, en mais en lathyrus gezaaid.
SuusP Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Waarschijnlijk weer veel te veel (soorten) pompoenen gezaaid; Ambar, Rugosa butternut, Bugle butternut, Hokkaido, New England Pie. Van alles 3 zaadjes, ik mag van elk ras 1 zaailing houden van mezelf. En dan nog wordt het een deel in de achtertuin huisvesten waarschijnlijk.Courgettes: idem dito. Een gele (2x), lichtgroene van Ciska (3x) en Black Beauty (2x). Van alles mag er 1'tje blijven, rest krijgt een nieuw baasje - maar pas als de zaailingen echt zijn aangeslagen. Nog iets te vaak mis zien gaan met slakken en komkommerachtigen... Verder: div. bloemen, spitskool. Basilicum verspeend. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
DhrGGerardu Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Aardappel gepoot (michelle). Kan iemand nog pootaardappelen gebruiken? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Groetjes,Gilbert
Erny Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Afgelopen week de aardappels in het stro gevleid, dat wat de ratten er van over hadden gelaten... Spinazie in volle grond gezaaid (scherpzaad)Kailan (Bimi) gezaaid en Brocoletto (in bak)Goudsbloem, Zonnebloem, Oost Indische Kers gezaaid (in bloembakken).
Aanbevolen berichten