minie Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 laatste restjes uit de moestuin.mijn eerste prei. opgekweekt uit de AH zaadjes.drie appels van mijn mini boompje Quote
koolrabi Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 Allemaal pepers, dat is voorlopig dagelijks een bakje oogsten, voordat de vrieskou toeslaat. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
speets Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 4 kilo kleine pompoentjes van eigen zaad, die zo te zien vreemd zijn gegaan Ik hoop dat ze tóch lekker zijn, want het is een perfect formaat voor een 2-persoons maaltijdsoep. En het waren ook geweldige bewaarpompoentjes. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Speets, die lijken me niet eetbaar..in ieder geval die tweekleurige niet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Paprika onbekende soortjes(weet er geen namen van)op de Barancio na. En wat peper kruisingen van de Red Cherry(kruising waarmee behalve de Red Cherry is onbekend. De kleiner pods zijn wel heet de jalapeno-achtige is zoet en zeer mild(eigenlijk gewoon een paprika met een haartje hitte) De Oranje pepertjes zijn turuncu spiral(zaden van een MTFD in 2014 ). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Liekie Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Kleurig dagje vandaag. Veel paprika's: Barancio, bio punt paprika, Numex Centennial (en bijna dood gegaan van de hitte!), Brazilian Starfish (wat voorzichtiger geworden, maar viel ook niet mee ), de laatste uit de kluiten gewassen zomerwortels, een preitje, een rode kool, nog wat late tomaatjes, een bosje tijm en wat stekjes genomen van de pepino en de willamette framboos. De cucamelons van de grond geraapt voor de zaden. Quote
sansareli Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Mijn dochter van 15 haalde vandaag deze paprika uit haar moestuin.Voor haar toch een record. Quote
speets Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Knap hoor Er is weer nachtvorst voorspeld... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Frans Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 I.v.m. dreigende vorst aan de grond in de komende nachten vanmiddag voor de zekerheid de rijpe paprika's en pompoenen die er nog stonden geoogst. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geweldig Frans. Jouw paprikaas doen het hier ook geweldig..dat wil zeggen bij de buren, die geven allemaal complimenten. Bij mij worden ze nooit rood aan de plant..een te koude tuin helaas denk ik..ik zou niets anders weten.Had jij alleen maar uchi kuri`s in de tuin? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Inderdaad Jet , alleen maar uchi kuri`s . Dit is het eerste jaar dat ik consumptiepompoenen kweek en ik had begrepen dat voor dit doel dit ras een van de beste is. Misschien volgend jaar toch ook maar eens een ander ras proberen . Heb jij een aanrader ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
aalterse-willy Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 De laatste butternuts, de bladeren zien bruin van de vorst en ik heb ze maar afgedaan.Nu ligt er nog een grote pompoen die hoegenaamd nog niet rijp is, maar de plant groeit nog goed, dus laat ik die nog maar liggen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 De knolselderij ging goed: Het is pas half oktober, maar ik vond ze groot genoeg.(Monarch, op 21 feb gezaaid, 12 stuks. 2 doorgeschoten, 2 knolvoet-achtig. Netto acht mooie knollen.) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Edwin Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Na 5 minuten scheppen deze kliswortel er onbeschadigd uit gekregen Quote
speets Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 En ga je die opeten? Lekker? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
CindyB Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 De knolselderij ging goed: Het is pas half oktober, maar ik vond ze groot genoeg.(Monarch, op 21 feb gezaaid, 12 stuks. 2 doorgeschoten, 2 knolvoet-achtig. Netto acht mooie knollen.) Oohhh. ik ben jaloers! Wat zijn ze prachtig!Die van mij hebben helemaal geen knol gevormd helaas En ik vind het zoooo lekker!! Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
JudithD Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 De knolselderij ging goed: Het is pas half oktober, maar ik vond ze groot genoeg.(Monarch, op 21 feb gezaaid, 12 stuks. 2 doorgeschoten, 2 knolvoet-achtig. Netto acht mooie knollen.) Mooi, man. Zien er bijzonder smakelijk uit. Verdwijnen ze in de erwtensoep? Of hoe bewaar je ze? Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
henkg Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Ik ben zelf ook blij met mijn knolselder. Eigenlijk niets bijzonders mee gedaan: gezaaid, uitgeplant, 2x een klein beetje NPK 12-10-18, en een beetje vochtig gehouden tijdens erg droge periodes.Twee weggegeven, eentje in de erwtensoep, eentje “puur” gegeten als aardappel, vier in blokjes gesneden, geblancheerd, gevacumeerd en in de vriezer. Hopelijk gaat het volgend jaar weer goed. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
gerbiepiep Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Wat een mooie aubergines zijn dat Welk soort is dat Mel? Aan onze AH moestuin aubergines is nog steeds niets aangekomen, hebben meer mensen dat? Hoi sluipwesp! Mijn aubergine zijn ook van de ah moestuintje, en ik heb ook nog geen aubergine! Nu heb ik wel pas geleerd dat je aubergine ook moet tikken, en dat doe ik nou een paar weken. Ik dacht even succes te hebben, maar ook die viel er uiteindelijk af.. Weet niet of het aan de soort ligt, je weet natuurlijk niet precies wat voor plant je hebt, of misschien doe ik het helemaal verkeerd! Is immers de eerste keer dat ik aubergine heb! Groetjes, Anne Ook ik had in een totaal van 10 AH moestuintje Auberghine planten ook heel erg weinig te oogsten.Op den duur kwamen de bloemen wel, maar er is in totaal maar 1 Auberghine ontstaan en gegroeid, kwa groei was deze kort in lengte maar vrij dik in diameter.Inmiddels is deze al op gegeten en smaakte... Quote
Bit Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Hier vanmiddag 1 tomaat opgeruimd uit de kas. Zitten nog tomaatjes aan ook.1 plant heb ik laten staan en alle nwe takken vol bloemtrossen weggehaald, hangen nog wat forse tomaten aan die aan het kleuren gaan.1 paprika geeft nog paprika's en er hangen nog aan de plant. Eigenlijk is dit, op de knolselderij die nog op de tuin staat, en wat andijvie, en gele frambozen, wel de laatste oogst van dit seizoen. En het is niet veel. Quote
minie Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 mijn laatste 2 puntpaprika's. binnen voor het raam laten kleuren Quote
Erny Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Zondag aantal pepers geoogst. vlnr: Aji Criolla Sella, PdPdP, White Bhut vlnr: Cheiro Roxa, 1x Oro de Equador, Aji Blanco Cristal en nog wat groene paprika's. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.