Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Agressief geverticuteerd afgelopen donderdad. Je had me moeten zien vloeken, het grasveld was echt te klein!

Just kidding, maar inderdaad 2 richtingen geverticuteerd en de zooi er van af gemaaid.. en dat was ongeveer een hele dag werk.

Net voor zonsondergang gebruik gemaakt van de kapotte grond tussen de grassprietjes door alvast wat te zaaien.. (ander topic ).

De zaai tray met weidemadelief en tijm die al na 3 dagen ontkiemden in de Aldi kas gezet voor meer zo'n nu samen met volgens mij (want weer niet gelabeled) een grote tagetes. En anders is het de Sterkogelbloem. Of allebei.

Gisteren niet veel fut over, en bijna niks gedaan. We zullen zien wat het vandaag wordt omdat ik me nog steeds niet best voel.

Geplaatst: (aangepast)

Laag 4 zit erop en ik vind het resultaat mooi! Had zelfs bij de 3e laag nog twijfels. Fiejoeh toch goed afgelopen.

aa4a15e3902632d6692c989fd3b8b851.jpg

Morgen maar weer alles terugverhuizen excl het rek.

Project tuin wordt me wat... de rest van de tegels schoongespoten. Wat een verschil met de patio. Die hoort zo bij het huis dat die ook zeer regelmatig wordt gestofzuigd. Merkte je wel, want had wat modderspatten na het schoonspuiten van de patio maar daarbuiten was het een ramp! Ik was van top tot teen gehuld in modder.

1ff23832e5ef2bc1da3d2769aa3310d9.jpg

Tegels zijn schoner, maar zo lelijk dat we hebben besloten buiten nu toch maar nieuwe tegels te kopen. Dat komt door project tuin. Er komt een buitenkeuken. Toch zonde als er dan zon achenebbis vloertje onder zit.

Eerste paal zit. Dat is voor het dak. De druiven blijven eronder groeien. Scheelt gelijk vogeloverlast die de druiven pikken en vervolgens overal poepen.

8535cb36f42c9cf1072b853abc56b73f.jpg

Dit is het resultaat aan het einde van de dag

eefa20fe030b9c7ce9ab2f71ec033ffc.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Lekker lange dag op de tuin .

Net 6 druivenstokken er bij gepoot op een nieuw te ontginnen stuk van de tuin

2x Cabertin, 2x Cabernet Cortis en 2x Cabernet Noir.

Verder een inmiddels dode blauwe bes gerooid in de fruitkooi en er moeten er nog 4 bij gezet worden die al klaar staan.

19160372-1A92-4387-B687-AFDB0E024BD032811523193166.jpeg

Geplaatst:

Oeh mensen dat ziet er allemaal erg goed uit.

Ik heb er helaas weer geen foto's bij deze keer . Gisteren naar tuincentrum geweest en vanuit gemak met name wat Eikenbladsla (gewone en rosso), Lola rosso en Lola Bionda sla, bloemkool en Broccoli mee genomen en in de groentebakken gezet. Zo schattig.

Maar we verwachten dat onze zoon alles op eet voor dat het volgroeid is , daar was ie vanuit de winkelkar al mee bezig. Ook schattig..

Verder proberen we een soort paviljoen van wilgentakken te maken, daarvoor hebben we gisteren de 4 reeds geplaatste aan elkaar gebonden.. nu hopen dat ze ook opkomen deze lente en dan pakken we dat verder op.

Geplaatst:

Nou Mellie, denk dat ik je voortaan maar Mega Mellie ga noemen.

Eergisteren de uien en sjalotten in de grond gestopt.

Geplaatst:

Ik heb 17 miljoen nieuwe huisdieren uitgezet!

12 miljoen nemathoden tegen slakken en 5 miljoen tegen larven van de taxuskever!

Hopelijk doen ze allemaal netjes hun werk!

Geplaatst:

Wauw Mellie, die tegels zijn supergaaf geworden! Met welke verf heb je dat gedaan? De afgelopen dagen de tuin weer netjes gemaakt,de sugarsnaps , snijbiet en sla zijn buiten weer gezaaid.

Geplaatst:

Vandaag klusdag op de moestuin het gereedschap gecheckt en schoongemaakt verder de planten voor de MTFD verzameld die daar nog stonden dadelijk even alles goed inpakken en in de auto zetten zodat ik morgenvroeg alleen nog maar een paar dingen hoeft in te pakken.

Geplaatst:

Vandaag nog wat grond onkruidvrij gemaakt en... M'n eerste asperge ooit geoogst! Volgende week bijna de hele week meer dan 20°C, dus laat de rest maar snel komen

IMG2018041414403083311523713675.jpgIMG2018041414411578901523713670.jpg

Geplaatst:

Wow, super dat ziet er strak uit jouw bed en je asperge. Ik ga ook gauw even kijken achter.

Ik heb potten gevuld met munt, rozemarijn en tijmstekken..omdat ik soms geen zin heb om de tuin in te lopen terwijl ik al aan t koken ben..nu staan ze handy op het balkon. Verder loop ik de hele dag te drietanden overal waar al wat op komt, o.a. tuinbonen en sla. Verder iedere dag een kwart vierkante meter boterbloemen, nog zoveel te gaan. En heb ik eindelijk de frambozen opgebonden en de kruisbessen wat compost gegeven.

O ja en ik moet al gieten...;o)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Even wat P7 potjes 'schoon' maken, kom je om twaalf uur binnen.

Over gras/onkruid gesproken,ik heb ook enkele vierkante meters kaal liggen, omdat de graafploeg niet eerst plaggen had gestoken. Ik lief vandaag erlangs en dacht dit stuk ligt in de zon, zou ik al kunnen gaan zaaien. Speelgazon van de Aldi, want het is dat toch al wat grover. Geen idee welke mix de rollen waren die we er destijd op gelegd hebben, mijn vader is die nog speciaal in Brabant gaan halen.

Voor de Hondsdraf en mos delen in de schaduw heb ik zo'n doosje graszaad voor schaduwrijke plekken. Ik had vorig jaar augustus nog een pluk mos verwijderd en daarop dat schaduwgraszaad gestrooid, maar dat is nooit wat geworden.

Ook nog een courgette zaadje teruggestopt in het traytje. Er waren er vijf uitgekomen, dus waarom die ene niet... Ik graven, geen zaadje te vinden. Grond maar weer terug geduwd, bleek hij half open op de tafel te liggen. We gaan het zien of deze nog uitkomt. Niet dan heb ik er aan vijf ook nog wat over om te ruilen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Eergisteren zou ik zaaien zaaien zaaien bij het huisje. Speciaal lading kweekbakjes achter op de fiets mee en zakken zaad.

Had de buurvrouw een ander plan, die wilde met de hogedrukspuit (en dus ook het aggregraat) haar tegels schoonspuiten.

Oeps... dat ging dus niet samen. Te veel lawaai.

Dus maar met het hondje rondje gewandeld. Hun karretje geleend en volgeladen naar de moestuin gelopen. Onderweg prachtig bankje tegengekomen langs het pad (is weggeef). Samen met een buurman ding weer binnen het hek gezet zodat iemand anders 'm niet zou scoren.

Mest naar de moestuin + bak met peultjes. Terug volgeladen met hout. Moestuinder mee terug genomen om bank te tillen. Ook buurvrouw hielp mee. Oude bankje langs het pad, nieuwe bank in het huisje. Zit en staat geweldig! Echt heeeeeel erg blij mee. Wat een upgrade.

Die dag verder weinig tuiniergedrag vertoond.

Gisterochtend eerst met de buurvrouw en Zowie aan de wandel op het gebiedje waar straks de Schotse Hooglanders weer staan. Nu is het duidelijk het territorium van de Haas. En die blijken toch wel net zo groot als mn hondje te zijn. Maar ze ging er wel achteraan. Totaal in de Haas zone....

Een meter voor mn voeten sprong er weer één weg uit zn leger, kon goed zien waar hij gelegen had.

En nu wilde Zowie natuurlijk helemaal niet meer luisteren en had alleen maar haas in haar neus.

Na dat avontuur was het wel zaaitijd.

Heb besloten de courgettes e.d. en komkommers e.d. niet thuis te zaaien dit jaar maar bij het huisje en ze in de kas te zetten voor kieming. Daar wordt het ook lekker warm. Scheelt me een enorm gesleep op de fiets met al dat spul. Dus courgettes, patissons, pompoenen, augurken, komkommers en mais gezaaid. En paar bakjes met bloemen.

En klein Perzikboompje Peche de Vigne (niet van Jet) verwend met veel grotere pot als beloning voor het overleven van de winter.

Geplaatst:

Gisteren de 2e kweekbak van de Aldi op het gras geplaatst en daar een 160-pots tray met Weidemadelief die aan het opkomen waren in geplaatst, samen met wat p9's die rond zaterdag op moeten komen.

Hiervoor wat opgekweekte rode klaver verplant naar wat droge en passende locaties.

Geplaatst:

Mezelf vanmiddag vrij gegeven. Lekker even naar de tuin. Tomaten opgepot en nog zo wat.

Zit nu half te dutten in de schaduw in het windje.

561D4DD6-1D9B-4740-B3BE-B53B2517E42614961524140684.jpeg

Geplaatst:

aspergeklauwen geplant, vanuit Hoogeveen bekomen, prachtige planten

klein spul water gegeven, basilicum in de kas gezet, fingers crossed

druppelaars gechecked, was er 1 lek, 120 liter in 24 uur weggelopen...

wortelen gezaaid, naar de Ikea gefietst voor de lill

prunussen bewonderd om hun mooie boeketten

Geplaatst:

Welke soort asperges Robo?

Wij hebben al asperges gestoken, en zijn al weer aan t gieten potten en zaailingen. Wat sla verspeend in de kas. Het was onzinnig 31 graden, durf eigenlijk niks te planten of te zaaien ik zag dat de tuinbonen van 2 cm groot op t bed aan t verdrogen zijn..( grond hard door alle regen vormt nu een korst door de zon)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanavond samen met mijn man bamboe stokken geplaatst in de vier hoeken buiten de moestuin bak en daar het pas gekochte vogelgaas omgedaan zodat het mooi afgesloten is voor katten nu En natuurlijk de vakken water gegeven. Er komt nog niks op op het moment.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...