Waaslander Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Gisteren de tomaten gezaaid . ananasananas bleuananas noirananas petitananas vertauria bing cherryblushbosque bumblebeeCountry taste dancing with smurfsgargamelgiant belgiumhomestreadmirabelnoire de crimeeportager de vilvorde sweetietastyno F1taxivarenbladToch terug 21 soorten geworden en ook onderstammen spirit gezaaid. Quote
Anna pansje kevertje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Op 05-03 heb ik ui gezaaid Roja de Niort en De Barletta mijn laatste poging voor dit seizoen met ui zaaien. Vingers crosser.Op 06-03 heb ik mijn tomaten gezaaid: Black Russian, Black and Red Boar, Cour de Boeuf, Green Zebra en Tomaat van de Andes (Gele paprika tomaat).En de basilicum lemon, Sark Opal, Bavires en Rood.Nu hopelijk vandaag de kas afmaken en dan kunnen we wat gaan verhuizen en in de kas zaaien. Quote
simonvb Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Dit jaar kiemen de tomaten aan recordtempo: gistermorgen stonden er al 5 van de 6 soorten, dus na 3 dagen. Enige nadeel is dat ik geen plaats meer heb onder de verlichting, hopelijk worden ze niet te uitgerekt op de vensterbank. Quote
tuinLB Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 2 soorten basilicum en peterselie gezaaid ook de eerste tomaten en paprika's/pepers verspeend. Quote
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Wat is iedereen weer voortvarend hier. Ik heb gewacht tot de winter ( en de vakantie) voorbij is. Net het eerste voorgezaaid:Tuinboon MonicaPeul RecordTomaat Moneymaker RomaPeper CayenePaprika California wonder Ariane De peulen en tuinbonen staan gewoon buiten in het zonnetje te wachten op een buitje en het beloofde zachte weekend. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 vandaag:Â spitskoolbloemkoolbroccoli Chinese koolRode koolandijvie Quote De moestuin van Patrijs
Markus Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 In. Â Kan ik alles volgen wat iedereen zaait en daar weer info uit halen. Â Vandaag pepers en paprika. Quote Het maakt niet uit hoe snel je gaat als je niet te stoppen bent!
Erny Geplaatst: 9 maart 2018 Auteur Geplaatst: 9 maart 2018 (aangepast) Goed plan. Maar hou er wel rekening mee dat wij in het Noorden wat achter lopen op de rest (vaak een week of twee). We hebben hier echt tot na half mei nog kans op nachtvorst. Dus als ze in Zeeland enthousiast de slaplantjes in de grond zetten wil dat niet zeggen dat wij dat hier ook kunnen doen. En dat geduld opbrengen is soms wel erg moeilijk. Koolplantjes (en peulen/doperwten/kapucijners/tuinbonen) en ook dus rucola, kunnen wel tegen vorst dus dat kan gewoon. 10 maart 2018 aangepast door Gast Quote
Markus Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Handig om te weten allemaal! Thanks. Quote Het maakt niet uit hoe snel je gaat als je niet te stoppen bent!
Mellie Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 1 walnoot-, 2 peren- en 1 appelboom. Alles uitgegraven uit de achtertuin. De walnoot wat een crime.. zo blij dat ik de knoop heb doorgehakt dat hij eruit moest. De andere boompjes zijn nog klein. Had ik ook met wat doorzettingsvermogen eruit kunnen trekken denk ik. Vervolgens geguerille gardened! Ik was van plan ze in het bosgebied bij huis te planten. Leek me wel wat als het ern heus voedselbos wordt. Â Ik ging op pad met een schop en wat boompjes in de hand. Het plantsoen was kortgewiekt en gefatsoeneerd en ik zag een zee aan ruimte wat benut kon worden. Â Dus daar alles geplant. Gniffel. Ik hoop dat het er blijft staan. Quote
speets Geplaatst: 10 maart 2018 Geplaatst: 10 maart 2018 Melek, kun je dat wilde landje achter jouw huis niet annexeren? (Bootje in de sloot). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
pippi Geplaatst: 10 maart 2018 Geplaatst: 10 maart 2018 Ik liet vanochtend een bak net ontkiemende prei en een bak net ontkiemende sla van de vensterbank pletteren dus die heb ik opnieuw gezaaid. En toen kwam ik erachter dat ik de aubergines die stonden te kiemen op het modem een beetje vergeten was . Spectaculair doorgeschoten dus. Die heb ik ook maar opnieuw gezaaid. Op de volkstuin zijn de eerste zaden en planten de volle grond in: pastinaak en radijs gezaaid en de eerste peulen uitgeplant. Quote
RobN Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Een bak met diverse uien weer, de Rijnsburger van vd wal komen slecht op, die van de Lidl daarentegen super. Ook nog 5x wedstrijd ui die ik als reserve had. Quote Onkruidmanager 1.0
Mellie Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Melek, kun je dat wilde landje achter jouw huis niet annexeren? (Bootje in de sloot). Lees jij mijn gedachten Speets?! Zou top zijn Quote
RobO Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 ha, ik zou het wel weten:Â Â Â hier de nieuwe kruidentuin gezaaid/gelegd: bonenkruid, salie, dille, peterselie, gember, kurkuma Quote
Cupcakeje Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Gisteren de pepers madame Jeanette en Turkse peper gezaaid samen met wat tomaten, een aubergine een witte komkommer en de pumpkin on a stick. Alle dahlia’s half in de grond gelegd in zaaknamen. Zodat ik die dalijk kan stekken als ze opkomen. mijn seizoen is eindelijk begonnen. Vandaag de tuinbonen en spinazie buiten zaaien. Quote
Plotiemoos Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Gisteren heb ik de voor gekweekte tuinbonen in de moestuin gezet.Kreeg wel commentaar dat ik veel te vroeg was met tuin bonen. ..... En dat de tuin aankomende week gefreesd wordt, ook te vroeg....Tja, na het frezen een paarweken laten rusten, kan het opkomende onkruid een beetje groeien en makkelijker weg te halen dan dat ze in kleiklompen vast zitten.Mijn tuin heeft jaren geen goed onderhoud gehad, dus ik moet ergens beginnen. Dus doe ik het zo.Maar commentaar zal ik altijd krijgen, ik ben 1 van de weinige vrouwen op de tuin tussen allemaal oudere mannen van boven de 70... Quote
Spitskool Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Gek eigenlijk. Waar ik in december en januari veel te vroeg zaaidrang voelde, heb ik nu een soort zaaipaniek, alsof ik veel te laat ben. Daarom heb ik maar weer een kleine zaaislag geslagen vanochtend en de middag biedt ook nog genoeg zaai-uurtjes. Ik moet alleen wat extra vensterbanken maken om alle zaailingen kwijt te kunnen. Moet ook vast geen probleem zijn. Â Vanochtend gingen o.a. wat tomaten, en bonen (de Zeeuws Vlaamse boterboon en RobO's citroenboon) de grond in. Maar ook wat basella, snijbiet, rupsjesvrucht, celtuce, mergkool, Japanse mibuna en donkergroene kintsai (Chinese selderij). Qua kruiden heb ik pipiche, (mijn lievelings) papalo, quilquina en shiso gezaaid. Van allemaal wat extra gezaaid, om hopelijk wat zaailingen mee te kunnen nemen naar de 020-moesdag. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Oooo slim zaaiwerk Spitskool! Ik krijg weer jeukende handen.... maar geen plek. Ik moet me inhouden. Ik moet straks courgettes en pompoen voorzaaien... Quote
Spitskool Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 @Mellie Die extra ruimte voor die zaailingen? Ik zat zelf te denken aan een hangende vensterbank, die ik met zuignappen tegen het raam aan plak. Alleen... daar is vriendlief het gek genoeg niet mee eens. Misschien kan jij het thuis eens proberen? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
tuinLB Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Palmkool, savooiekool, bleekselderij, venkel, rode biet, chioggia biet en rucola. Allemaal bij wijze van proef voorgezaaid in de zelf geperste perspotjes. Een kijken of dat je iets is zaaien in perspotjes. Quote
Spitskool Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Een butler tray voor de vensterbank creëerde net wat extra ruimte. Yay!  En nu dus ook kardoen, Job's tranen, Turkse spinazie, broccoletto, struikmeloen, mizuna lime streaks, alino white bietjes en Thaise basilicum gezaaid. Nog even bedenken hoe ik eind maart mijn ruimteprobleem voor de rest van de zaaiplanning op ga lossen. Komt tijd, komt raad. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
laen Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Met name ondersteuning van m'n vriendin, hier is zij de baas: 4 kweekkasjes (van de Lidl geloof ik?) gevuld (OK, eerst met een verhitte spijker drainage gaten gemaakt onder in de vakjes) met gemengde grond (50$ oude zaai en stekgrond met 50% DCM Ecoterra Groenten & Kruiden) en de volgende daar in:Â Het set "Grow & See: Set Erotisches Gemuse", cadeau van iemand:Wortel "Atomic Red"Rabarber "Glaskins Perpetual"Rode biet "Bulls Blood"Chili "Habanero Orange"Paprika "Marconi Purple"En daarnaast van de hovenier:Stengelui "Ishikura"Rucola (op mijn verzoek )Snackkomkommer "Iznik F1"Tomaten "Serrat F1 hybride"Struiktomaat "V entura"Courgette "Black Beauty" (deze moet eigenlijk pas in Mei? Maar zoals ik zei, ik ben niet de baas..)De zaden horen koel bewaard te worden maar ze hingen bij de hovenier op de meest warme plek die hij heeft.. dus ik ben benieuwd. Quote
pippi Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Gisteren heb ik de voor gekweekte tuinbonen in de moestuin gezet.Kreeg wel commentaar dat ik veel te vroeg was met tuin bonen. ..... En dat de tuin aankomende week gefreesd wordt, ook te vroeg....Tja, na het frezen een paarweken laten rusten, kan het opkomende onkruid een beetje groeien en makkelijker weg te halen dan dat ze in kleiklompen vast zitten.Mijn tuin heeft jaren geen goed onderhoud gehad, dus ik moet ergens beginnen. Dus doe ik het zo.Maar commentaar zal ik altijd krijgen, ik ben 1 van de weinige vrouwen op de tuin tussen allemaal oudere mannen van boven de 70... Oh herkenbaar, ik had vorig jaar ook alsmaar van die ouwe mannetjes die commentaar kwamen leveren.  Ik zou zelf niet gaan frezen, superslecht voor je grond, maar als jij er blij van wordt gewoon maar doen dan. Quote
Carina1966 Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Ik heb gisteren spinazie, raapsteeltjes, rucola, radijs gezaaid. Erwten en kapucijners liggen te weken. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.