Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik heb behoorlijk wat afgelachen met de buurman zijn workmate om mijn peper recht te trekken. Mocht dat wel? Zoja, dan heb ik een nieuwe officiële inzending.

20,2 cm

394670359fce1b7c28ad07d351fe5b41.jpg

En anders zit ik op 19,5 cm. Toch de moeite waard om te investeren in een workmate
8657a8dca914f02cba35a7f17af83a8f.jpg

Ik durf alleen mijn lenzen nu niet meer uit te doen na al dat gepiel met hete pepers...

19,5 cm hoor mijn langste! Elke mm telt
Geplaatst: (aangepast)

Steeds koesterde ik de hoop dat ze voorbij de 16 centimeter zouden komen en wachtte derhalve met fotograferen langs een meetlat. Valse hoop: de langste heb ik niet op de foto gezet, maar ook daarmee lag een gegraveerde snoeischaar niet binnen handbereik. Dan dit maar als mijn inzending, 11,95 cm.

Vinkys peper.JPG

Petje af voor degenen die meer dan 20 centimeter hebben 👍

aangepast door Vinky
Geplaatst: (aangepast)

Dikke smok @HuubvG dat je me die 12 centimeter gunt 😘. En natuurlijk ook voor het feit dat je deze wedstrijd in goede banen leidt.

Enne ... was de poedelprijs nu een snoeischaar zonder gravure - of een gravure zonder snoeischaar? 

In ieder geval heb ik genoten van het meedoen, van de geoogste pepers, van de leermomenten die hier geplaatst werden, en ik dank ieder die deze wedstrijd mede heeft georganiseerd. Ik kijk al uit naar de wedstrijd voor 2020

aangepast door Vinky
  • Like 1
Geplaatst:

Hoewel er bij mij nog wel redelijk wat pepers aan de plant zitten helaas geen pepers meer met een beetje lengte. Ik ga mijn inzending niet meer overtreffen.

Geplaatst:

Net nog even gemeten op de tuin 

32 centimeter!

.....maar dat was een courgette. ;)

Van de zomer had ik diverse lange pepers. Lange tijd bovenaan gestaan. Uiteindelijk gaven de planten vooral veel, maar geen bijzondere lange pepers meer. 

Alvast mijn felicitaties voor de winnaar. 

Erg leuke wedstrijd geweest. Hartelijk dank voor de organisatie en de regelmatige updates in dit topic.

En deze pepersoort komt nog wel een keer terug in de tuin.

• Like 1
Geplaatst:

Ik begrijp niet helemaal de meetmethode. Als er een bocht in de peper zit zou je toch met de bocht mee moeten meten? Dan heb je de werkelijke lengte. Ik heb al een boel pepers gezien die een stuk langer zijn dan werd opgegeven.

Geplaatst:

De winnaar is...

siemen  22,1 cm :clap:

@siemen, namens het wedstrijdteam van harte gefeliciteerd!

De gegraveerde snoeisnaar komt per omgaande jouw kant op, adres is nog aanwezig in mijn inbox (maar dat wordt samen met alle NAW van deelnemers direct na de wedstrijd gewist, zie laatste update)

@Allen, bedankt voor het meedoen, samen hebben we er een spannende en leerzame wedstrijd van gemaakt! :wave:

Update

NAW gegevens van alle deelnemers zijn direct na de wedstrijd gewist. Deze waren bewaard gebleven om de winnaar de prijs toe te sturen.

• Like 5
Geplaatst:

Van harte gefeliciteerd @siemen..dat je maar veel pepers mag afknippen met je nieuwe snoeischaar. 
@Huub merci voor het regelen van deze leuke wedstrijd. Voor mij persoonlijk jammer dat ik de pepers niet langer kreeg, 18 centimeter was niet wat ik in gedachten had. Ik zal nog wel aardig genieten van de pepers’ er zit er nog zat aan en ik droog ze om er pepperflakes mee te maken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gewoon twee plantjes buiten in de vollegrond zetten en dan op de vierde plaats eindigen. Niet slecht.

Ben wel benieuwd wie het binnen en wie ze buiten had, in een pot of niet. Ik meen me te herinneren dat mensen die beide hadden, het buiten beter vonden gaan?

En uiteraard dank voor de organisatie!

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Ik heb met veel plezier aan de wedstrijd deelgenomen en af en toe gelachen om jullie berichten. Mijn peperplant was hoog, iets minder dan een meter en kon in de beginperiode binnen lekker groeien door voldoende vloeibare pokonmest mee te gieten. Daardoor werd het een mooie stevige en groene plant, die snel buiten in de volle grond kon groeien. Bloemen heb ik pas in de volle grond laten ontwikkelen, daarvoor elke keer afgeknipt. Best wat langere pepers gehad en zeer tevreden over opbrengst over het geheel. @HuubvGDank voor het organiseren! 👍

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...