Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Olifanten knoflook


Persica († december 2016)

Aanbevolen berichten

gaan we evengoed door met de wedstrijd ?

luc heeft nu de officiele teelt wedstrijd met de auberginne....

lijkt me leuk deze gewoon door te laten gaan ?

er is nog een topic 10-10-11 start knoflook....die misschien samen vatten et deze of...?

even om de boel niet door elkaar te halen...idee ?

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olifanten knoflook is vooral een sterke plant. Ik had wat tenen tijdelijk 'geparkeerd' Zes jaar lang hebben ze in het hart gestaan van een Aster 'Asran', een sterk woekerende vaste plant.

 

Momenteel staan de (inmiddels zeer kleine) tenen weer op een kweekbedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:think: gaan we evengoed door met de wedstrijd ?

luc heeft nu de officiele teelt wedstrijd met de auberginne....

lijkt me leuk deze gewoon door te laten gaan ?

er is nog een topic 10-10-11 start knoflook....die misschien samen vatten et deze of...?

even om de boel niet door elkaar te halen...idee ?

Tuurlijk alles zit al in de grond, overigens wist ik niet dat dit een wedstrijd was. Ik had gewoon een leuke proef in gedachte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me geen goed idee om beide varieteiten bij elkaar te voegen

Het gaat hier tenslotte om 2 verschillende plantensoorten, dit kun je beter gescheiden houden in een forum, maar ja , wie ben ik?

 

En of dit een wedstrijd wordt? iedereen is hier gestart met solo's, op zich een experiment want zelf is het voor mij ook de eerste maal dat ik hiermee start in de veronderstelling dat hieruit OK's moeten voortkomen, vlgns mij heeft dit voorheen nog nooit iemand anders geprobeert geloof ik ?

We zien wel wat er van komen gaat, vooralsnog is er van mijn kant nog maar 20% opgekomen, om vervolgens door de konijnen al te zijn opgepeuzeld , deze Kerst had ik ditmaal geen konijn op het menu staan, ik ga deze wedstrijd dus niet winnen, dankzij,..juist ja, dat konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Die van mij ook niet. Maar ik weet dat hij heeeeeeel diep zit en dat er sinds november nog maar 1-1,5 uur per dag zon op staat. Ik heb al maanden geleden worteltjes gezien (moest toch wel even kijken) dus er zit wel degelijk leven in.

 

De gewone knoflook (van Vreeken) is wel al boven. Die staat er vlak bij.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Voor wie het een beetje heeft gevolgd : begin okt.2011 ben ik de proef gestart om de piepkleine broedbolletjes zie bovenstaande foto's die onderaan bij de Giga dikke Olifantenknoflook groeien te laten kiemen.

 

In 2009 heb ik deze bolletjes geoogst, in 2010 heb ik ze in de herfst gepoot met het idee dat ze snel zouden opkomen, het resultaat was dat er niet 1 is opgekomen, helemaal niets, bij nader inspectie bleek dat de inhoud van deze nootjes want daar lijken ze erg op, ze hebben een harde schil dood waren.

Vorig jaar oktober vond ik de voorraad terug in de schuur met nog heel wat bolletjes, voorzichtig heb ik er een aantal losgepeuterd uit de harde schil en heb ze in een bakje gepoot, de witte bolletjes, het leken wel hele kleine zilveruitjes werden erg ondiep geplant, dit om ze in de gaten te houden en al snel werden ze door het daglicht groen, dus er was wel activiteit ‘bladgroen’. Maar verder gebeurde er nagenoeg 5 maanden lang niets, totdat ik vanmiddag iets opmerkelijks zag, Yes ! Ze lopen uit, m'n 100% kloontjes van de knoflookbollen beginnen te groeien.

 

Weer een ander probleem dient zich nu aan,... ik zal ze moeten overplanten maar waar?, zulke fragiele bolletjes,..pfff die kunnen echt nog niet de volle grond in. Toch?

 

bolletjes292231329321987.jpg

 

218921329322441.jpg

 

klein-ok99841329322480.jpg

kiem150011329322853.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je knoflookjes kunnen afhaarden. Dan kunnen ze zeker naar buiten.

 

Met de winterhardheid is het volgens mij net zo als met bloembollen. Die maken anti-vries aan. Dat duurt even en gebeurt alleen als het ook koud is. Als je ze direct in de vrieskou zou zetten zou het zeker mis gaan.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Grrr, mijn olifantenknoflook is nog niet opgekomen. Ik had ze bij de Lidl gekocht. Nog meer mensen dit probleem? Moet ik geduld hebben. Ik krijg steeds meer de neiging om te gaan graven.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat graven zal je zien dat ze onder de grond aan het groeien zijn. Ik had namelijk hetzelfde als jootje maar dat was in december, nu staan er zo'n 5 van de 8 boven de grond maar wel met vorstschade aan het loof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...