Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De tomatillos in de volle grond gezet. En me, net als elk jaar in deze tijd, weer verbaasd over de groeikracht van planten na wat regen en warmte. Vooral de haagwinde lijkt uit het niets te komen. Weer zoveel van die bende mogelijk uitgevorkt.

48D16865-9672-4D7E-A6FB-B04569812310.jpeg

5739484D-C6B0-4CA7-A563-413C44F1CFF4.jpeg

946CDD06-AC3C-4A86-95C9-0793BDA91025.jpeg

Geplaatst:

Even blij plantenasiel en Welkoop langs voor wat spullen

Voorzichtig een beetje gewied

Paar plantjes uitgepoot, oa dropplant

Tomaten weggegooid

Stokken gezet en stokbonen gelegd

Wat dingen gezaaid

Toen was ik moe en mijn rug protesteerde. Dus nu ga ik in bad, dus @jootje, ik beantwoord je vraag vanavond niet meer. Morgen is er weer een dag.

Geplaatst:

vandaag alle bonen in de grond gestopt. Op naar een rijke oogst van sperci- en snijbonen

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Heel stuk geschoffeld in de achtertuin en de tomaten en komkommerplantjes in de kas geplant. Ik heb de tomatenplantjes uitgezocht die er nog het best bijstonden na de storm (en ruitenbreuk) van vorige week, ik hoop echt dat ze nog bijtrekken , maar niet heel veel hoop op een goede tomaten oogst dit jaar. Bij het tuincentrum hadden ze enkel kleine rode cherrytomaatjes, dus toch een poging om mn voorgezaaide soorten er door te trekken. 

Geplaatst:

Veel zaken uitgeplant, wat wortels bij gezaaid, onkruid gewied, bonenrekken voor het grootste deel afgemaakt. En zo nog wel wat zaken. Was al met al een zeer productieve tuindag. 

Geplaatst:

Vroeg begonnen maar niet toegekomen wat in de planning stond.
Wat potten gevuld met hangplanten, bietjes en pastinaak gezaaid, uien gewied, wortelen onkruid handmatig verwijderd daar waar nodig een pil zaadje erbij gelegd.
Hoge Afrikanen er tussen gezet, water gegeven inde kas.
Tijdens het koffiedrinken bij gepraat over het wel en wee van het volkstuinieren, tot de regen zachtjes kwam vallen.

• Like 1
Geplaatst:

Eerst kapot vlakglas naar de gemeentewerf gebracht.

Het zou gaan regenen daarom met de hand onkruid verwijderd uit de snijbiet.

De regen kwam later en daarom ook de helft van de aardbeien  schoongemaakt.

Het was fris, en er waren geen asperges.

Geplaatst:

8 aardbeienplanten geplant in houten bakken ,

de meeste aardappelen kwamen boven de grond uit, dus ruggen gemaakt.

samen met mn zoon (8)eerste rij stokken neergezet, 5 stuks ,50cm uit elkaar en 70cm tegenover elkaar, ik wilde stokken van 240gebruiken ,maar die had mn pa niet liggen dus allemaal stukjes aan elkaar gemaakt en nu maar hopen dat het blijft staan 😁, voor de volgende stokken mag ik nieuwe kopen van mn vader🙌.

60 snijbonen gezaaid en 60 sperciebonen gezaaid in potjes in de kas .

vrouwlief heeft weer samen met mijn dochter(6)een stuk van het pad onkruidvrij gemaakt .

spitskool(10) uit de moestuintjes van AH verspeend in p9 potjes staan nu nog in de kas , zo ook gedaan met de knolselderij(6)

Geplaatst:

Veel te enthousiast de paprika's buiten geplant. Het wordt de komende dagen kouder en nat, dus ik had daar beter mee kunnen wachten. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Flup zei:

Veel te enthousiast de paprika's buiten geplant. Het wordt de komende dagen kouder en nat, dus ik had daar beter mee kunnen wachten. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest.

Een stukje stevig plastik eroverheen leggen

( en op de randen iets zwaars leggen tegen wegwaaien) helpt tegen koud maar ook regen.   Help je paprika,Flup!

• Like 1
Geplaatst:

Nog wat plantjes uitgepoot

En wat dingen voorgezaaid

Ook ik heb mijn paprika's uitgeplant. Het wordt toch niet echt heel koud? Wel een beetje buiig, weet niet of ze dat fijn vinden. Zal afhangen van de hoeveelheid buien. Maar elke dag 15 graden is toch best normaal voor dit jaar?

Geplaatst:

Vandaag niks. Veel te nat.

Morgen P17 doekje over de tomaatjes gaan leggen. Baat het niet dan schaad het niet.

Geplaatst:

Preien zaailingen uitgepoot en buiten gezet. Een aantal peper en paprika planten weggedaan, toch te veel gezaaid. Dat doe ik volgend jaar niet weer. 😅 

Tussen de regenbuitjes door wat pre-bonsai boompjes bedraad. 

Dit is het tweede jaar dat ik Japanse Acers probeer te zaaien, dit jaar goed gelukt, heb meteen wat zaailingen opgepot, 2 per pot.

DSC_0307.JPG

Mijn paddenstoelen boompje heeft de winter ook overleefd. 

DSC_0305.JPG

Heeft nog wel een paar jaar nodig, voordat deze een mooie kruin heeft. 

DSC_0303.JPG

Nu hopen dat dit de kabautertjes aan trekt in de tuin. Kunnen ze daarna mooi alles aanharken en vegen...

• Like 3
Geplaatst:

Automatische raamopeners in de serre geplaatst tijdens de stortbui. Straks misschien nog wat bijregelen.

Vorig jaar hebben de eikenbomen heel veel eikels gemaakt en nu komen overal mini eikjes uit de grond. Heb er een aantal overgeplant naar een pot om deze later, wanneer ze goed aangeschoten zijn, weg te geven.

Ontdekt dat er witte Bernagie bestaat en dat we er al zeker één staan hebben, en dat de bloemetjes niet echt smakelijk zijn en eerden naar papier smaken. De blauw/paarse staat hier nog niet in bloem.

Geplaatst:

Weer een aantal planten gezaaid.

Veel is überhaupt niet opgekomen....

De grond in de gemeentehuizen gegooid. Als daar ineens witte kool gaat groeien is dat dankzij mij. Whahahah

Geplaatst:
4 minutes ago, Swa said:

weg te geven

Ik weet niet of iemand ze wil, wegens de eikenprocessierups. Ik zie dat Stichting Meerbomen alleen van de Amerikaanse eik zaailingen accepteert, ik denk ook vanwege de rups.

Ik heb niets in de tuin gedaan. Ik ben nog heel druk met de zaai-logistiek. 

Geplaatst:

Na de grote hoos, de tuin in gegaan. Kletsnat. Kadewand gedeeltelijk onkruidvrij gemaakt. De paardenbloemen stonden wel 70 cm hoog... er was gewoon een heel nieuw stuk met een grasmat aan het groeien best geinig, maar minder lollig dat het dan heel hard werken is om alles weg te krijgen.

2 klojo’s vol —> ongewenste autocorrect kliko’s vol dus

plus die van de buurman en ik heb niet eens een kwart gedaan... zucht

381e2c7ad9ebea4cf80066462aa93fa5.jpg

b014f509ceecf372b951ce3f6b8eea00.jpg

Ook 2 heeeeele vieze beestjes ontdekt. Iemand enig idee wat het zijn? Op deze zie je de onderkant, ik had hem even omgerold om goed te bekijken. Echt heel glibberig en iewwww. Ik ben geen fan.

ed147e385784ed67c34ef4e982d2a76a.jpg

De bovenste is langer dan het bolletje. Ze rollen zich op bij gevaar vermoed ik.

627eb977d7d821f89e41581c3d21e267.jpg

Ze eten regenwormen op. Dit zat in de bek van de kleine.

9e747368c754941db72033c4993eea3a.jpg

Deze volle tafel is een stuk minder vol. Op 1 peper na, zit alles in de kas. De rest moet nog

6446f0fb62548e8f9284911f74e633d8.jpg

Ik heb 1 helft van de kas al aardig druk bevolkt. De andere kant moet nog. Daar wil ik vleestomaten gaan proberen. Mijn eerste kas ervaring met tomaat is alweer een paar jaar geleden. Daar was ik niet zo blij mee, dus heb het erna niet meer gedaan. Wil het nu dus weer erop wagen. Dagelijks tikken was het advies.

De gewone kas en de tomatenkas water gegeven. Was kurkdroog.

Een pastinaak die in de tomatenkas was opgekomen, eruit gehaald. Iemand enig idee van wie dit knaagsel is? Vind het niet zo appetijtelijk eruit zien. Als het een woelmuis is, eet ik het liever niet op.

97e75eeb5869147ea0cc953a99f9e715.jpg

Geplaatst:

Tabak gezaaid, niet dat ik nog veel plek heb, maar misschien straks te gebruiken als bestrijdingsmiddel en voor iemand die rookt en de bladeren als experiment misschien wil proberen te gebruiken.

Pepermunt zaailingen naar een grotere pot verpot.

Andijvie en tatsoi uitgeplant.

Uien en wortelen gedund.

Naar binnen gerend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...