Mellie Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Jaloers op al jullie tuinactiviteiten! Het enige wat ik in de tuin doe, is lopen naar het kippenhok of wat kruiden plukken. Je zakt direct weg in de drek.... Het gazon is iets uit een vorig leven geloof ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Ik ben dit jaar pas 2 keer naar de moestuin geweest, beide keren alleen kijken naar de knoflook (was toen nog niet boven de grond) en eventuele stormschade, ook vanwege de vele regen en kou, en uitzonderlijke drukte met werk.Morgen is het droog en relatief warm, dan ga ik weer verder met de moestuinbakken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 slippertje gemaakt overal ligt modder 2 m2 schoongemaakt en toen weer naar de kachel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 (edited) Prima weertje voor de tuin, eindelijk. Droog met zonnetje. Wat heb ik gedaan ? Op 84m2 de groene grondafdekking verwijderd. ( = niet groen zeil, maar los liggend groensel van vorig seizoen). Bemest, volgens advies van Avvn. Hun advies gaf aan, dat een deel van de bemesting over 3 jaar verspreid moest worden. Dus doen we dat. Mest, bestaande uit bloedmeel(N), tuinkali (K) , en kieseriet (Mg), beetje ingewerkt. Beendermeel (P) is vorig jaar gestrooid. Dat kon in een keer. Groensel weer teruggeharkt. Moe maar voldaan naar huis. Edited February 4, 2021 by Amrutten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Peulen- en capucijnerstelling opgezet en 2 vogelhuisjes opgehangen. Eentje (daar kom ik altijd pas achter nadat het huisje al hangt) op een superonhandige plek. Voor mij, niet voor de vogels. Namelijk NAAST de ingang van het tuinhuisje. Heb daarom maar alles wat ik de komende maanden verwacht nodig te hebben uit het tuinhuisje gehaald, zodat ik daar niet meer hoef te zijn, want vogels gaan voor. De andere hangt gelukkig wel goed voor zowel mens als vogel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 In december had ik verhoogde bak nummer 1 gemaakt, voor de knoflook.Vandaag begin gemaakt met verhoogde bakken nummers 2, 3, 4 en 5. Had geen zaag bij me, dus kon het niet afmaken.Tevens paadje met tegels afgemaakt tussen mijn tuin en die van de buren.En geconcludeerd dat zwemdiploma A niet voldoende is.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 In de regen planten ingepakt. Oa de artisjok die er uitziet alsof het hartje lente is... maak me een pietsie zorgen.... de webii ook maar goed ingepakt. Doe ik normaal niet en hij staat al 3 jaar, maar -10 is wel flink kouder dan het de afgelopen jaren is geweest. De granaatappel ook maar een dekentje gegeven. De planten op de patio zoals de sereh hebben een extra laag bescherming gekregen. Brrr. Krijg het spontaan koud. De kippen hebben een laag nieuwe beukensnippers gehad en in het hok een laagje hooi. Vind het toch spannend met mijn lieve kleine kipjes in de kou Ook lekker wat te smullen gehad en wat gedroogde meelwormenspul. Iedereen weer blij. Ik had 2 eitjes als dank. De kranen ook leeg getapt. Ik was behoorlijk nat en modderig. Wij hebben officieel geen gazon meer. een en al modderglijbaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 He gatver in de regen. Wel allemaal voor een goed doel! Ik had de werkzaamheden tot de kas beperkt. De kratten met cannaknollen toch maar laten zakken in een groot gat in de grond in de kas. Toegedekt met een laag droge grond, nog een vliesdoek, emmers en gieter vol water ernaast, het moet maar. En 1 klein kratje knollen mee naar binnengenomen. Stel nou dat ze het toch niet redden in de kas, dan heb ik toch nog een 6tal knollen om weer mee te starten. Best wel spannend. Dat gat was trouwens groot genoeg om de pot met agapanthus en de mandarijnzaailing er ook bij te zetten. Daar weer een omgekeerde pot overheen en ook vliesdoek. Meer kan ik niet voor ze doen. Laat de sneeuw maar komen want stiekem heb ik daar echt wel zin in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 Regentonnen leeg laten lopen en in de kas opgeslagen. Antivries in het toilet gedaan en wat vorstgevoelige planten in het tuinhuis gezet. Ook daar zal het vriezen, maar hopelijk minder hard. En het is droog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 Bloembollen uit het huistuinschuurtje gehaald en in huis gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 Naar aanleiding van iemand hier: Gat gegraven in het kasje en daar een pot met bloembollen en een pot sjalotjes in gezet. En natuurlijk wat foto's gemaakt. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 langlaufski's opgehaald uit de tuinberging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Regenton geleegd en de oprit schoongeveegd. We hebben er een skihelling (in wording) van gemaakt. Je kunt er in elk geval goed met een sleetje van af, wihoeoeoe. Het was hard werken vandaag buiten met al die sneeuw. Erg leuk om weer eens sneeuw mee te maken. ️️ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 8, 2021 Author Share Posted February 8, 2021 De spullen uit de vriezer gehaald en in de tuin gezet. Mooi moment om het ijs in de vriezer te ontdooien. 2 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Wat een goed plan. Ik negeer het, want voor je het weet, ben je zelf ook weer bezig Ging net zitten na de kippen, looppad graven, zouten en handschoenen zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 (edited) Een paar foto’s gemaakt want er was niet zo veel te zien, laat staan te doen. Op de foto links de prei, rechts het net over de knofloken, waarvan sommige rassen al de 15 cm aantikten, daarachter twee sneeuwrichels op doorgeschoten winterpostelein, en in de hoek rechtsboven een kolos van een knolvenkel. En lege wandpotten waar eergisteren de laatste geraniums uit zijn gehaald – nah ja: leeg? Edited February 8, 2021 by Vinky 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Vandaag wat potten ingekuild in de sneeuw. Zodat ze wat meer geisoleerd zijn tegen de komende vorst. Vogel waterbak ijsvrij gemaakt. Halve halve kilo zaad in een schaal neergezet. Op de koolmeesstraat het koolmeeshuisje sneeuwvrij gemaakt. Vet bolletjes opgehangen opgehangen voor de koolmeesjes. De eerste bezoeker was een pimpelmeesje, en een koningsvogeltje. Deze komt al een paar maanden elke dag langs om insecten te zoeken. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 8, 2021 Author Share Posted February 8, 2021 10 minuten geleden, rorror zei: en een koningsvogeltje Welke is dat @rorror ? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 @Patrijs Ik had winterkoning moeten zeggen https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/winterkoning Maar ik lees nu op de site, dat deze niet goed tegen de winter kan. Zou erg sneu zijn als die komende week dood vriest. 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 8, 2021 Author Share Posted February 8, 2021 Ja, die ken ik wel weer. Even wat compost omgooien zolang het nog niet hard vriest helpt ze wel met hun snelle stofwisseling. Hier zitten er veel, maar ze zullen het inderdaad zwaar krijgen. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 Een netje droog hout verstookt in het lekkere zonnetje. Kampvuurthee gemaakt van gesmolten sneeuw, en de sporen in de sneeuw op de tuin geprobeerd te determineren. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Twee weken terug ongeveer voor het eerst gehoord dat er een flinke winter aan zat te komen. De fuchia's staan zoals elk jaar weer in de donkere koele kelder. Maar omdat ik niet weet tot hoe koud het daar kan worden, heb ik twee weken terug maar een berg stekken genomen. Ondertussen is een deel mooi geworteld in het water, en kon ik deze vandaag oppotten. Reserve plantjes staan standby op uitvallers . 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Niet op de tuin maar lekker warm binnen, zaden groepsgewijs gesorteerd op bloemen, bodembedekker, bladgewas, kool, vlinderbloemig etc. En wat oud zaad weggedaan. Blijft er nog steeds veel te veel over, vorig jaar te veel gekocht. Of de tuin is te klein, dat kan natuurlijk ook.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 In het verlengde van de tuin: de diepvrieskist leeggehaald en schoongemaakt en alles opnieuw erin gezet. Nu weet ik weer wat ik heb, is het netjes gesorteerd en makkelijk te vinden. Handig hoor, als het buiten flink vriest, kun je de boel even buiten parkeren terwijl je binnen ontdooit en sopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Ik heb dik 2 u lang sneeuw geruimd, de man geholpen met de nieuwe steiger die is gebracht, dat is voorlopig in de overdekte buitenkeuken, kippen gekeken, gevoerd en vloeibaar water gegeven en het bevroren water weggegooid, een jongen van het ijs afgehaald, de kas volgegooid met sneeuw en ook heel erg genoten van het uitzicht. Wat een prachtige dag. Genoten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts