Arja Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Gisteren peulen en doperwten, vandaag spinazie gezaaid. Verder lekker rommelen, onkruid verwijderen, opruimen. Het groentedeel van de tuin is nu bijna schoon, daarna door naar de bloemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 (edited) Hier ook gerommeld, het lijkt wel of daar de meeste tijd in gaat zitten... Ook nog een stukje gespit en geoogst: boerenkool en de laatste preitjes. Edited February 24, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Rommelen = moestuinieren. Emmer van de pas verplante rabarber afgehaald op advies. Stukje van het klimgaas dat nog uitstak afgeknipt (ditmaal kniptang meegenomen van huis). Grond losgewoeld. Bonenstokken opgezet. Daartussen schorseneren gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Een stuk grond omgewoelt en palen gezet voor de doperwten. Afgelopen zaterdag begonnen met het bouwen van een buitenkas. 3.20 x 2.40 en hoog gebogen dak. Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Een stukje afgedekte tuin weer bruikbaar gemaakt. Meneer en zo’n zelfde vriend als die van @Frans hadden dat in no-time voor mekaar. Ook weer ontdekt waarom het afgedekt was: boomwortels. Maar dat mag de plek niet drukken ! Stukje voorbereid voor de Cantenay wortels. Stompe, ietwat lompe soort, beter geschikt voor de wat zwaardere grond hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vastone Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 De moestuinbakken opgeschoond en aangevuld. Aardbeien planten verplaatst en wat weggeven. Water gegeven aan zaaisels in de kas (spinazie en sla). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Hier ook de aardbeistekken gezet, het bedje is klaar. Een stuk gespit en met ouwe troep lopen slepen. Er stopte iemand en ik heb twee eenruiters, wat ijzeren palen en een winddoek gescoord. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Een beetje geknipt aan de half bevroren passiebloem en omdat het eigenlijk niet ging lekker begonnen in een spannend boek in het zonnetje. bedankt @Jorieke123! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Vooral wat "rommelklusjes" gedaan. Je weet wel dat soort kleine klusjes die elke keer blijven liggen. Wat draad opnieuw gespannen, hekje rond fruitboompjes gezet, extra paal in de grond geslagen bij de omheining en meer van dat soort werk. En een aantal opsluitbanden bij het huis uitgegraven en verplaatst naar de rand van de moestuin, deze van het weekend maar eens netjes in de grond zetten. Zodat het iets makkelijker wordt om de grens van de moestuin en het gras te onderscheiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Planken voor de bak in de voortuin een tweede beitslaag gegeven. Nu zijn ze echt diep zwart. Gaat er echt supermooi uitzien met groenblijvende planten erin. Echter de buurman vroeg of ik een graf aan het maken was 😇 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widdy Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Gisteren de moestuinbak afgebroken. Perkje met fruitstruiken onkruidvrij gemaakt (dit had ik echt laten overwoekeren). De aarde die in de moestuinbak zat heeft dochterlief verdeeld over de perkjes met fruitstruiken en fruitbomen (die stonden in de droge zandgrond, en konden wel wat "rijke" aarde gebruiken). De aardbeiplantjes uit de bak heb ik bij in het perkje met struiken gezet. Het hout van de moestuinbak gaat mijn man later deze week in 2 kaders van 2,5 m x 80 cm maken om de percelen in volle grond af te bakenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 25, 2021 Author Share Posted February 25, 2021 (edited) De gekregen spullen schoongemaakt en opgeruimd. Een stukje gespit en verplant om weer ruimte te krijgen. Jonge artisjokken opgepot en in het kasje gezet zodat ze tot mei lekker warm kunnen groeien. En omdat ze toch verplaatst moeten worden naar mijn artisjokken veldje. De grenzen van mijn aardbeienveldje verlegd, het meeste staat nu alleen weer op de bedoelde plek. Mij langzaam aangekleed van shirt naar jas en muts met het zakken van de temperatuur vandaag. Edited February 25, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 3 kuub compost geleverd gekregen, en met een kruiwagen naar mijn tuintje gebracht, althans geprobeerd want ik ben nog niet klaar. Was denk ik een kleine 5 uur bezig. Mijn tuintje ligt helemaal achterin het complex, wat meer dan 100 meter lopen elke keer. Mijn polsbandje zegt dat ik al meer dan 18.000 stappen heb gezet. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 weer een stukje verder onkruid vrij gemaakt. " iedere dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar" oftewel..gewoon iedere keer een stukje doen dan komt het uiteindelijk klaar.😉 1 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 De kas uitgemest. Ik beken direct, maar de tomatenplanten van het afgelopen jaar stonden er nog in. Nu niet meer. Ook het onkruid weggehaald. Binnenkort maar wat spinazie in de kas zaaien. Verder nog wat onkruid verwijderd en natuurlijk nog mijn dagelijkse therapie; het verslepen van alle bakken met vijgen, voorgezaaide peulen, capucijners en nog een speciaal soort tuinboon naar buiten. En weer naar binnen, want het vriest 's nachts nog. Is voor de peulen, capucijners en tuinbonen geen probleem, maar die moeten naar binnen om vogelvraat te voorkomen. Ik wil natuurlijk wel peulen en capucijners kunnen oogsten dit jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 De warmwaterleiding in de douche van het tuinhuis bleek afgelopen weekend gesprongen. De vorst zal een rol hebben gespeeld, ondanks dat alle leidingen zijn leeggeblazen. Ze zijn dusdanig oud, dat ik denk dat het soldeerwerk de krimp van het koper niet heeft kunnen verwerken. Dus nu verdiep ik mij in knelkoppelingen en andere zaken, terwijl ik liever bezig ben met zaaien. Maar het moet gefixt voordat het water er 13 maart weer opgaat. Verder diverse zaken gezaaid, een bed voorbereid om te zaaien in de volle grond. Nog even de folie van de vliering opzoeken. Daarnaast voorgezaaide sla, bietjes en andijvie afharden op het balkon, zodat ze mee kunnen naar de tuin om uit te planten onder glas/plastic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Ben al even bezig met de tuin seizoen klaar te maken. Onkruid verwijderen,de grond weer fijnmaken. Aardbeien verpoot. Nu hoop ik morgen de compost erop te doen. Rook zo lekker naar bos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CherryCharlie Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Balkon opgeschoond, dode meuk verwijderen, opruimen. Nu eens verzinnen wat ik ga zaaien. Merk dat de calendula en kamille het hier heel goed doen, radijsjes en erwtjes zijn niet zo blij in een emmer heb ik de laatste jaren gemerkt. Misschien ga ik eens courgette proberen (ook al wordt dat vast een ruimteprobleem, haha) Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrielle Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Nog veel tuintaken op jet programma voor dit weekend, maar vandaag alvast de voortuin getrakteerd op de eerste mulchlaag: gekruimelde oude bladeren en stro. Binnenkort komt daar nog geitenmest bovenop en dan zien we wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 26, 2021 Author Share Posted February 26, 2021 Wat van de gekregen ijzeren staven in de grond gemept en de ruimte ertussen opgevuld met restafval van de wilgentakken. Stukjes gespit en een kruiwagen mest van het aspergebed afgeharkt en op een ander deel van de tuin gestort. Genoten van het frisse zonnetje en een mooie volle maanopkomst.🌚 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 De laatste kruiwagens compost naar mijn tuintje gebracht, bleken het er toch nog 9 te zijn.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Compost in de kas verspreid en spinazie daarin gezaaid. Verder wat stekjes van de vlinderstruik gemaakt, hopelijk komen die op. Heb trouwens 2 soorten vlinderstruik. Een waar totaal geen vlinders opaf komen en die niet zo hoog wordt, maar zich wel makkelijk uitbreidt en een die hoog wordt en elk jaar vol vlinders zit. Drie keer raden van welke struik ik de stekjes heb genomen. Ook nog een paar stekken van de aalbes genomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Appelbomen gesnoeid en verder met het uitbikken van wortelkluiten van azaleas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 niks, voel me niet zo lekker en heb ontstoken duim, moet ff oppassen zei de dokter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Beterschap! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts