Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021


Patrijs

Aanbevolen berichten

Raapstelen radijsjes en pakchoi gezaaid in de keyhole garden, Zag daarna dat we 5 graden vorst krijgen..enfin ik ga ervan uit dat de zaadjes zelf wel weten wanneer ze op moeten komen😎.

Ook tuin visite gehad met mondkapjes op, kunnen jullie je dat voorstellen? Hier heel normaal.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag fris weer met een koude wind.

Verder gegaan met de wilgenschutting.

Veel tijd ging zitten in het zoeken van spullen en oplossen van problemen zonder naar de winkel te gaan.

Het is gelukt, omdat ik veel bewaar.😳

Een tuinpaal vervangen door een hardhouten paal en begonnen met invlechten.

Omdat het dikke tenen zijn gaat dat langzaam, ik zaag alles met de hand.

Ook weer een nieuwe bundel takken gehaald, het was geloof ik de eerste keer weer dit jaar dat ik  in de auto zat.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik echt gebuffeld in de tuin. In kas kas staat de spinazie al behoorlijk groot te worden, maar de tuin keam vandaag aan de beurt. Als eerste heb ik de tuin vol gestrooid met koemestkorrels om hem vervolgems te frezen. Daarna 4 rijen uien, 1 rij sjalotten geplant. Ook dit jaar voor het eerst roza lunga gezaaid. Daarnaast de bos ui. Toen heb ik het zaad vam radijs en parijse worteltjes gemengd  en in1 rij gezet, met daarnaast nog een rij rainbow wortels. Na de middag heb ik een plekkie klaargemaakt voor de Erwten en de tuinbonen, die nu nog in de broeikas groeien. 
 

ik heb een aantal jaren lege doorzichtige olieflessen gespaard. De gebruik ik altijd als mini broeikasje voor de plantjes.

Onder deze flessen heb ik vandaag rode biet, paksoi, chinesche kool, spitskool en venkel plantjes gepland. Als het straks in de nacht warm genoeg is, dan haal ik de flessen er weer af. in de lage kas heb ik lollo roso, lollo bionda, rucola en romanov sla geplant.


Kortom, vanavond zullen mijn ogen wel vroeg dicht vallen 🤪

 

het seizoen is weer lekker begonnen😍

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom laveloos
Niet gedronken, wel de rest wat 2/3 van een kuub compost was, gekruid. Nog maar 1 kuub te gaan, oleeee.

Ik heb trouwens ook overal een zak oude chilivlokken gestrooid in de hoop dat het de sproeiende kat ontmoedigd. duimen maar, want dat gesproei kan ik je vertellen, is extreem smerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mellie zei:

Ik heb trouwens ook overal een zak oude chilivlokken gestrooid in de hoop dat het de sproeiende kat ontmoedigd.

Ik strooide altijd gemalen zwarte peper in het portiek, hielp goed. Is wel al jaren geleden, gelukkig hebben wij geen sproeiende katten hier. Hoop dat je chilivlokken ook werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes!

Champost is weg. De buurman heeft een kruiwagen gekocht en hielp mee. De man kon vervolgens niet achterblijven. Ineens ging het heel snel! En wat denk je? Komt de buurvrouw aangelopen. Ik verveel me. Kan ik je helpen? Eeeh, duh. Tuurlijk. Kom maar door.

Ik helemaal blij en het was nog gezellig ook!

Kas, tomatenkas en tegels helemaal schoongespoten. Buurvrouw, -man en moi.

Steiger en boot schoongespoten en de buitenkeuken: moi.
Verhip... boot moet nog wel gehoost worden. Ehm, slik. (Morgen, nieuwe ronde, nieuwe kansen)

Champost gekruid: de man, de buurman en moi. Eerlijk is eerlijk: maar 1 kruiwagen vol door mezelf. De rest door de heren.
De buurman heeft het pompoenenveldje netjes gemaakt en verder ben ik zelf bezig geweest.
De bedden onkruidvrij gemaakt, toen karton onder het tomatenafdakje, champost verdeeld, dingen gezaaid, bloembollen gepoot, frambozen uitgedeeld, zelf ook wat gehouden van de uitlopers en verplaatst, paar Chinese kooltjes die opkwamen verplant, preitjes geplant, gesnoeid, troep opgeruimd, en een per ongelukke oogst binnen gehaald. Heel veel pastinaken, wortel en 1 biet. Ik zeg, het was een goede dag!

De voor:
56d935389e7159d177e74e266cdff27f.jpg


754c986a90fe90790c4597e3b4551e38.jpg

De na:

325b730a6fa48d5fed8985f367f3d489.jpg


b1f54389a08b9dad5159c2ae34950ed0.jpg

  • Like 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel m2 onkruidvrij gemaakt, met de grelinette dikke klei de baas geworden, spierballen gekweekt en meer eelt aangelegd. Binnen vijf minuten allerbeste vriendinnen geworden met mijn 6-jarige nieuwe moestuincomplexbuur. Wat bodemverbeteraar door de toplaag gemixt op het veldje waar hiervoor 10 jaar aardbeien hebben gestaan. Mest onder gespit op de plek waar ik pompoenen wil hebben.

 

Vandaag een kuub houtsnippers halen en onder de bessenstruiken draperen.

  • Like 2

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thuis:

spierpijn van palen poten weggemasseerd

duim weer ingepakt wegens stommiteitje met krik vorige week

op de tuin:

vinger in bodem gestoken, was bevroren (die bodem), dus met rust gelaten

salie geplukt voor de droger, wat snippers oerprei, spruiten gerooid,

even gekeken naar zaaigoed in kas, helft veldsla is gekiemd, op de andere stukjes zaten allemaal kleine gaatjes in de grond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesnoeid: appel, tijm, bonenkruid, lavendel, oregano, salie en dat alles in de huistuin.

In de moestuin heb ik nog wat diepwortelende onkruidplanten verwijderd en vogelmuur van de oppervlakte.

Gekeken of de spinazie, schorseneren, prei, uien, erwten al boven kwamen, niet dus. En dat na twee weken.

Voorgekiemde kapucijners bij het gaas gelegd.

Geconstateerd dat ik een mooiweermoestuinier ben, dus gauw weer naar huis, naar binnen gegaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doperwten (de laatste voorgezaaide) in de tuin geplant. Ondanks dat het 's nachts nog best vriest (- 7 graden). De doperwten die er al stonden, hebben het tot nu toe overleefd, dus vandaar de gok genomen om de rest ook uit te planten. De capucijners zullen morgen volgen, dan wordt het 's nachts iets minder koud.

Onkruid verwijderd en natuurlijk genoten. Zag tot mijn vreugde ook dat ik nog veel ruimte overheb voor nog meer erwten, dus een dezer dagen gaan die ook voorgezaaid worden. Lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat houtsnippers in een big bag geschept en later er weer uitgehaald, voor onder de bessenstruiken. Zo mooi als het er dan ligt. 😍

 

Ondertussen de band verstevigd met mijn nieuwe 6-jarige moestuin BFF. Sorry Mellie.

 

20210307_153800.thumb.jpg.8bd9b22e6b63d93a9523679b79bd3994.jpg

 

20210307_153729.thumb.jpg.66db3ba692668ed87db3a0f72a04d23c.jpg

 

20210307_153716.thumb.jpg.382460395e303e3f5257d0a4649599c3.jpg

 

 

aangepast door Spitskool
  • Like 1

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd verbazingwekkend hoe veel houtsnippers je nodig hebt.

Vandaag gerommeld; een nieuwe stekker aan mijn zonnepaneeltje gesoldeerd, de laatste overwinteraars die toch het loodje gelegd hadden met de vorst opgeruimd.

Suikererwten in de week gelegd om te zaaien. De kruiden kort geknipt en het afvalhout van de schutting netjes weggelegd om te drogen. En  opgeruimd zodat er weer ruimte op de tuin komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitjes en sjalotten gekregen en meteen in de grond. 120 stuks, nog plek vinden  voor 30 extra. Het zijn witte, rode en gele uitjes, van de laatste twee soorten. Sjalot ook twee soorten.
Bodembedekking stro van de meeste bedden gehaald, probleem,  waar moet je dat nou weer laten🧐. Zit nog in de kruiwagens..mmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...