Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kattenpoep


linda

Aanbevolen berichten

  • 10 maanden later ...

Eigenlijk alles waar hun zachte voetjes niet lekker op lopen, dus ook grof houtschors/snippers e.d. zouden helpen katten weg te houden maar daar geloof ik allemaal niets meer van. Het zijn wat dat betreft ontzettende doorzetters, mijn eigen katten spelen rennen en slapen op de grove snippers waar ik met mijn blote voeten niet op zou willen lopen.

 

De katten vd buren poepen in onze tuin, mijn katten in die vd buren... Alsof ze het afgesproken hebben. Koffiedik, uien, bieslook etc? Werkt niet. Laten schrikken met luidruchtig 'werp' materiaal (denk aan lege flessen, flessen met knikkers, alluminium bolletjes met rijstkorrels etc)? Neuh, dan rennen ze ondeugend weg en staan ze 3 minuten later alweer om het hoekje te gluren.

 

Enige dat idd tijdelijk werkt is water spuiten. Op een zomerse dag een prima bezigheid zo op een stoel met je tuinslang in de hand...

Een hond? Zo'n lekker keffertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de takken van mijn kerstboom op de kale plekken van mijn tuin gelegd.

 

Hopelijk beïnvloed het de aarde niet teveel (zuur uit de naalden). Maar liever dat, dan die vieze katten str*nt uit de tuin moeten scheppen.

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik kwam vandaag ook een onaangename verrassing tegen tijdens mijn moestuin-inspectie op deze mooie zonnige dag , mijn braakliggende veldjes lagen he-le-maal vol met kattendrollen!! Gets! Ze komen waarschijnlijk allemaal van onze eigen twee katjes, maar dat maakt het niet persé beter. Ik heb dan ook niet veel toe te voegen aan dit topic behalve misschien wat leedvermaak: Ik heb het gewogen, en mijn poop-scoop-actie heeft 2,5 kilo kattendrol opgeleverd. Bleeeeeeh!

 

Ik denk dat ik maar es ga googlen naar die ScareCrow...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens had ik gelezen dat je van die plastic flessen van 2 liter moet nemen en die vult met water. Dat vinden ze griezelig en lopen om je tuintje heen. Aangezien ik dat geen gezicht vindt in mijn voortuin heb ik dat niet uitgeprobeerd. Verder ja je katten binnen houden zal absoluut werken. En anders kattenkruid neerzetten op 1 plek zodat dat speciaal voor de katten wordt. En ze zullen zich hopelijk dan alleen op dat stukje storten. Maar ja katten zijn eigenwijze beestjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze kater is zo schoon, die kakt alleen buiten de tuin! Plasjes doet ie wel in de tuin, maar altijd achter t zelfde bosje

 

Ik heb ook geen kattenbak meer binnen, vind t heerlijk!

 

Gelukkig kunnen andere katten hier de tuin niet in, maar anders inderdaad water! Zo heb ik de kat hier alles geleerd (niet op tafel, geen nagels in de bank, e.d.) plantenspuit werkt als een tierelier! (vraagt wel consequent gedrag en enig doorzettingsvermogen)

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als experiment nu kattenschrik aangeschaft. Als de temperatuur weer een beetje omhoog kruipt zal ik dat eens proberen. Het schijnt af-schu-we-lijk te ruiken, zondanig dat katjes die plekken zullen mijden. Nou, we zullen zien. Ergens heb ik het idee dat mijn katjes zich daar totaal niets van aantrekken. ("Hey, het stinkt hier. Oh, dus hier moet ik zijn, dit is vast mijn outdoor kattenbak")

 

Als het niet werkt ga ik voor de Scarecrow denk ik. Zal mijn dochtertje van 3,5 komende zomer ook wel kunnen waarderen, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het jullie ook al opgevallen dat die poezelige beestjes het liefst hun behoefte deponeren op plaatsen die je net hebt bewerkt met het idee om daar later wat te gaan planten?

 

Ze houden van omgewoelde aarde, moeten ze niet veel moeite doen om het "pakje" te verbergen. Beetje met het pootje krabben en het boeltje is aan het gezicht onttrokken.....

 

Wat die wijnruit betreft, inderdaad, het is wat men een phototoxische plant noemt. Als het een tijdje mooi weer is geweest kan aanraking van het blad tot allergene reacties leiden bij wie daar gevoelig voor is.

Het is wel echt effectief. Ook honden houden er niet van.

 

Moet je wel niet de halve tuin vol kattenkruid (Nepeta) gaan planten want dan komen ze van mijlen ver....

 

Ben ik overigens de enige die zo stilaan de indruk krijgt dat er steeds meer en meer katten zijn? Het wordt zo wel zachtjes aan een plaag....

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hier redelijk werkt is de volgende combinatie:

  • zelf een kat "nemen", die jaagt de andere katten uit de tuin (en ik vind een kat ook verschrikkelijk leuk, maar dat is een gans ander verhaal );
  • over net ingezaaid gewas en net omgewoelde aarde leg ik kippengaas, daar houdt de kat niet van, het gewas groeit er door;
  • één -wisselend- plekje houd ik vrij; een soort kattenbak zeg maar; zo hoop ik te voorkomen dat "mijn" kat bij de buren gaat poepen.

OK het is niet perfect, maar werkt bij mij acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog geen kat had heb ik een van de buurkatten (kater) 'geadopteerd': veel aanhalen en duidelijk maken dat de tuin zijn territorium is.

Hij hield de andere katten mooi in toom! Vrijwel geen poep te bekennen.

Ik weet niet wie er de baas in de tuin is nu ik zelf een kat heb.

Mijn kat gaat trouwens lekker naar buiten, komt naar binnen om om de bak te gaan en gaat dan weer terug naar buiten!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

Bij ons wordt er iedere nacht door een kat gepoept op de meest onhandige plaatsen. Tussen de kiezels, door het gaas heen wat op de zandbak ligt of zelfs boven op een emmertje en midden op het gras.

Allemaal voor een kat niet erg aangename plekken, lijkt me, maar dat weerhoudt hem blijkbaar niet.

We hebben de kattin kwestie nog nooit betrapt helaas, want ik zou graag een flinke emmer water er overheen storten.

We hebben zelf twee katten en verder lopen er heel veel buurtkatten. Geen idee wie de boosdoener is.

De scarecrow lijkt me ideaal, maar erg duur. Gezien onze eigen katten en de reeds aanwezige gehoorproblemen van mijn jongste wil ik zeker niet iets met geluid.

Ik vind het een lastig en vies probleem. Iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

... ... Iemand nog een idee?

 

Schrikdraad voor kleine (huis)dieren, ik ben er helemaal blij mee en heb sinds het aanleggen ervan geen kat meer in de tuin gehad. Bij mijn tuin is het boven de schutting gespannen.

 

Ongevaarlijk voor mens en dier. Ik heb een keer gezien dat een kat het aanraakte, schrok, tien cm achteruitdeinsde en vervolgens van de schutting afsprong.

 

Het kost nog geen 60 euro, maar je moet maar net de mogelijkheid hebben om het schrikdraad strategisch te kunnen aanleggen. Ik weet niet of dat bij jou zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons wordt er iedere nacht door een kat gepoept op de meest onhandige plaatsen. Tussen de kiezels, door het gaas heen wat op de zandbak ligt of zelfs boven op een emmertje en midden op het gras.

Allemaal voor een kat niet erg aangename plekken, lijkt me, maar dat weerhoudt hem blijkbaar niet.

We hebben de kattin kwestie nog nooit betrapt helaas, want ik zou graag een flinke emmer water er overheen storten.

We hebben zelf twee katten en verder lopen er heel veel buurtkatten. Geen idee wie de boosdoener is.

De scarecrow lijkt me ideaal, maar erg duur. Gezien onze eigen katten en de reeds aanwezige gehoorproblemen van mijn jongste wil ik zeker niet iets met geluid.

Ik vind het een lastig en vies probleem. Iemand nog een idee?

 

tuin afzetten zodat je eigen katten in de tuin blijven. via google zijn er vele voorbeelden te vinden.

geen katten uit de tuin is over het algemeen ook geen katten van buitenaf in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuin afzetten is helaas lastig. Dat zou me wel aanspreken, maar we hebben dat jaren terug al eens geprobeerd, aar toen lukte het absoluut niet. De tuin is vrij groot en grenst aan ongeveer 12 kleine buurtuintjes met allemaal andere schuttingen en schuurtjes. Verder steken er her en der takken van bomen overheen. Toentertijd wisten de katten altijd nog een uit/in weg te vinden.

Korrels zou misschien ook wel wat kunnen zijn, maar hoe ver dragen die dingen? Als het alleen plaatselijk werkt, zou het misschien wel te proberen te zijn. Gezien onze eigen katten moet niet de hele tuin gemeden worden. Blijft lastig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...