Arja Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Ja nee zeg, ik was aan het uitzoeken he. Van de bovenste -peulen, tuinbonen, erwten zit ik te kijken welke ik wil voorzaaien. Maar misschien maak ik het mezelf makkelijker door ze gewoon in maart rechtstreeks te leggen. Als er geen koudegolf is. Dank voor de waarschuwingen! 🌱
Adrielle Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Echinacea gezaaid om te proberen. Is niet de juiste tijd, ik weet het, maar goed. Ook oranje paprika gezaaid, dat dan weer wel. Oh, en sanseveria gescheurd voor de weggeef
Waaslander Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Tot nu mij in kunnen houden tot vandaag . Zelf van de 10 dagen geleden geleverde zomerwortels had ik nog niet in potten gestoken. Maar vandaag me laten gaan quarantaine en steenvast gezelschap van meer dan 13 jaar dat er niet meer is .En nogal wat zaden tegengekomen dat ik niet meer wist dat ik ze had bij leegmaken kasten en zo . Zomerwortel 3 soorten 2 knollen per soort .en aardpeer 1 soort 2 knollen in potten gestoken en in serre geplaatst. Paprika/pepers Pottomaten dus die kleiner blijven dan 50 cm een 8 soorten. Prei 3 soorten Bloemkool vroege mechelse Broccoli Aubergine mizuna reuze ui (bewaarbaarheid vorig jaar) lente-ui peterselie ijsbergsla sla meikoningin bieslook kikkererwten (bewaarbaarheid 2020) rode raapsteel (bewaarbaarheid ??? oud zaad ) Bladvenkel Allen buiten de tomaten nu al te zaaien volgens verpakking . En wat je oogst kunt spreiden in zeer beperkte hoeveelheid . Nog wat sla volgende week vermoed ik 2 of 3 soorten pluksla (zoals wit dunsel) Serre zal weer snel vol staan .
lujan Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 14 uren geleden, henkg zei: Ja, dat kan allemaal, als het in de kas niet meer gaat vriezen. Maar of de planten een beetje willen groeien tussen eind maart en begin mei? Dus de hamvraag is: wanneer had je de eerste rijpe tomaten? (Met andere woorden: heb je op deze manier beduidend eerder rijpe tomaten?) Groei heeft in het begin inderdaad niet spectaculaire dingen gedaan. Maar over het seizoen gezien had ik van die planten wel echt minstens 2 weken eerder rijpe vruchten. Voor mij was het vooral makkelijker omdat ik zo binnen plaats had voor aubergine en pepers die het licht en warmte meer nodig hadden. De planten leken ook sterker kregen niet echt de ziekte en bleven tot laat in het seizoen nog goed vruchten dragen. Maar uiteraard weet ik niet of dit kwam door het vroeger uitplanten of gewoon toeval was.
mdubbelm Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 7 hours ago, Patrijs said: @Arja De boontjes in je kas? Hier is het gezegde: "Bootjes mogen de maand mei niet zien". Ik hou ook van het gezegde: “erwten mogen lijen, bonen moeten vrijen”. 4
acpronk Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 Zomerwortel Zonnewortel bedoelt ge? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Waaslander Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 5 uren geleden, acpronk zei: Zonnewortel bedoelt ge? Ja foutje
Patrijs Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 Een halve rij Welsh Onion verplant. Ze stonden in de weg en ik had al wat onder glas gezet. Nu een nieuwe rij gezet van zo'n vier meter. Er is nog een metertje blijven staan, ze beginnen al te groeien en ik wil ze over een paar weken oogsten. En nog een pol bieslook verplant. De moestuin van Patrijs
Veldjesgraaf Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 Het was een mooie dag om op de tuin te werken. Een dood pruimenboompje gerooid en een winterrietpeer geplant. Een viertal nieuwe frambozen geplant en van alles voorgezaaid in de kas. Twee soorten doperwten, tuinbonen, knolselder, sla. En wat kleine rijtjes met spinazie, rucola en radijsjes. Voordat de tomaten en pepers uitgeplant moeten worden is dit wel weer weg.
Mellie Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 Ik heb wat rozen gestekt. Supermarktrozen die mooi uitliepen. Hopelijk slaan ze aan. Ik heb ook een zak vol met lemon drop pepers gevonden in de vriezer. Dacht dat ik ze allemaal al gehad vermalen tot sambal. Zaden geoogst en wat nieuwe lemon drop gezaaid. 2
Johmir Geplaatst: 5 februari 2022 Geplaatst: 5 februari 2022 Ik was even kort op mijn moestuin vandaag. Toen maar besloten om twee korte regeltjes radijs te zaaien....op 5 februari notabene......geen idee of het wat gaat worden 😂 1
Patrijs Geplaatst: 6 februari 2022 Geplaatst: 6 februari 2022 Weer zes rijen veldslaplantjes van buiten naar de lage kas verhuisd. De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 6 februari 2022 Geplaatst: 6 februari 2022 Wat aubergines en paprika’s volgens denomethode gezaaid. Wat pepers van deno verspeend in aarde.
Gast Geplaatst: 6 februari 2022 Geplaatst: 6 februari 2022 Een paar peperszaadjes (uit een rode peper vd supermarkt)
Mellie Geplaatst: 8 februari 2022 Geplaatst: 8 februari 2022 Nog 2 x roos gestekt. Volgens mij perfect weer ervoor
Amrutten Geplaatst: 8 februari 2022 Geplaatst: 8 februari 2022 Ageratum en Cynoglossum verspeend, en nog eens gezaaid. Tagetes gezaaid. Komt als randje om het aardappelveldje. Ammi visnaga, Eccremocarpus, Centratherum intermedium ‘pineappel sangria’ gezaaid. Dat worden mooie vazen met bloemen. 2
Liekie Geplaatst: 9 februari 2022 Geplaatst: 9 februari 2022 Alle paprikas (12 soortjes) en pepers (4 soortjes) gezaaid in vermiculiet op warmte. Het is hier nu ook begonnen. Fijn gevoel 2
Patrijs Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Gewoon buiten om te vieren dat mijn peulenrekken staan en omdat het lekker zacht weer is: Een rij PEULEN NOORMAN Oud beproefd ras dat grote malse peulen van 9 /10 cm lengte geeft. Noorman is een vroege peul, die ongeveer 90 cm. hoog wordt. Zaaitijd vanaf eind februari tot eind mei. Om werkelijk aan een goede oogst te komen, kan men het beste langs gaas of rijshout telen. 1 De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 (aangepast) En omdat de peultjes zo lekker weg zaaiden nog vijf kleine rijtjes van anderhalve meter buiten gezaaid: Groninger Snijmoes, Blauwe Groninger Raapstelen Namena Spinazie Campania F1 Tuinkers Gewone Raketkruid Eruca sativa 10 februari 2022 aangepast door Patrijs 4 De moestuin van Patrijs
Moesje2021 Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 Peper en paprika gezaaid in vermiculiet. Spaanse peper (uit zakje en oogst van een Tokowinkel) Rawit Jalapeno Rode punt paprika (groot en snack) Oranje snack paprika
mdubbelm Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Rode (bos)uien en sla meikoningin voorgezaaid, meer pepertjes van deno > aarde 1
Gast Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Vanmorgen paprika, broccoli, zomerprei en tomaat gezaaid 🍅
rorror Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 10 siergras pollen weggestoken en afgevoerd. Waar de graspollen stonden heb ik het volgende geplant: 1x Mugo Pine en 3 verschillende winterharde fuchia's, welke ik vorig jaar uit stekjes had opgekweekt. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten