Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Niks gedaan op de tuin het is daar een blubberbende dus ik kan helaas er weinig doen .

Geplaatst:

Gisteren nog een berg onkruid geschoffeld langs het openbare pad, maar verder te veel blubber om nog wat te doen. Vandaag totaan zondag waarschijnlijk zelfde verhaal, of stijf bevroren, dus die kuil graaf ik later wel.

Geplaatst:

Had me dochter beloofd dat ik haar zandbak zou schoonmaken en opnieuw vullen dus dat heb ik maar even voor der gedaan.

Gelijk een beetje gerommeld in de tuin. Kwam wat planken / balken tegen achter me schuurtje dus daar mee gespeeld :

cimg556542331361361087.JPG

Hopelijk werkt het.

De bedoeling is dat ik het ga ophogen en met iets omheen is het voor de kids ook duidelijker waar de moestuin zich bevind dacht ik zo

Geplaatst:

Met mijn hoofd boven het kweekbakje gehangen waar ik afgelopen weekend ui, stengelui, rode paprika en puntpaprika, aubergine, artisjok, afrikaantjes en eikenbladsla in heb gezaaid. En nu zag ik drie van de vier slaplantjes al boven komen!!

Zo leuk!! Heb nog niet eerder iets voorgezaaid binnen...

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

vandaag een 6 vierkante meter omgelegd. amai dat is travakken, men ventje heeft echt al veel werk gedaan als je weet dat hij zo een 90m² heeft gedaan.

dan ineens de aardbeiplantjes verplaatst, (op rijtjes) want die uitlopers waren overal heen gegaan.

ook de look geplant (3x) had kids laten helpen, en wist niet meer waar ze stonden.

de derde keer dan maar touw gespannen, en daar onder geplant. was wel het beste idee vandaag.

de kas is ook helemaal klaar, mss nog enkele kleine spleetjes, maar heb gezegd dat het zo mag blijven.

de sla die ik dit weekend heb geplant komt ook al boven.

en hoop dat de paprika's en bosaardbeitjes het ook goed gaan doen.

dit weekend huren we een freese, en gaan we de rest omleggen. dit weekend is er al koeienmest opgegaan. (verse)

Zie hier voor het hele verhaal, incl. foto's : blog/hayays/begin_moestuin_b-1631.html

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Geplaatst:

Zo heerlijk buiten bezig geweest,van de week me compost/pompoenen hoek al netjes gemaakt waardoor nu me bessenhoek aan de beurt was, ik ga me rijtje in de tuin af.

Nu een hoek gemaakt waar ik al me bessen zet een kruis en een witte die ergens anders stond erbij gezet en van de week komt me 1e blauwe bes erbij eindelijk een betaalbare gevonden yes .

Me restje compost verwerk, besjes weer blij. hekje eromheen gemaakt dat me dieren monsters er niet meer bij kunnen.

Dus heb me best weer gedaan vandaag volgende x is de volgende hoek aan de beurt.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Vandaag wat verder gewerkt aan de kas, begint er nu toch op te lijken. De eerste spant staat er op, morgen de volgende (hoop ik).

img569439151361458694.JPG

Ook al wat stalmest, koeiemest, uitgevoerd.

img569637221361458795.JPG

Het is nog duidelijk te zien dat dit vroeger eens een siertuin was.

Dinsdag ben ik twee 1000 liter vaten gaan halen, 25 euro stuk.

img569573611361458876.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Lekker bezig zeg! Je hoeft je niet te vervelen zo te zien

Lekker groot wordt die kas zeg! Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij klaar is, en vooral als hij vol met planten staat in de zomer.

Geplaatst:

Niet veel gedaan, veel te koud, ook om naar de natuurtuinen te gaan. Wel nog tegels gelegd in het kasje, dat sinds gisteren helemaal dicht zit met glas:

kasje422351361464050.jpg

... en de boel een beetje opgeruimd. Bezig met de glazen werktafel, die moet er morgen in. Deze staat nu binnen in huis zodat de siliconenkit goed kan uitharden.

Morgen ook nog opstaande randen maken langs het tegelpad. En tegen de grijze funderingsplaten komt nog isolatie.

Verder had ik nog tuinbonenplanten uit willen zetten die binnen al veel te groot worden, maar ik kwam er niet aan toe.

Geplaatst:

Ik snap niet wat jullie in de tuin doen, want hier is alles nog wit uitgeslagen van de kou. Zo koud, daar ga ik mijn erwten nog niet aan wagen om ze in de grond te zetten... alsof je ze zo de vriezer in zou zetten...

Geplaatst:

het is ook bere koud,maar heb vandaag gaas gespannen om mijn moestuin dus de gevleugelde bende heeft pech tot de teelt weer voorbij is.

Maar brr zit nog na te rillen van de kou.

Plantjes staan nog lekker warm binnen en gaan voorlopig nog niet naar buiten.

moet je nu maken

Geplaatst:

Koud, Idd. I.v.m. de vorst heb ik zelfs een week terug al m'n bakken met aardbeien enz in de schuur gezet Levert hopelijk weer een (gezonde) voorsprong op.

Maar nog werk genoeg te doen buiten, dus vandaag maar eens alle takken van de guldenroede geruimd, netjes geknipt en opgeruimd. Bos van 20cm diameter, veel ;O Vind 't altijd wel ideale takken om sommige plantjes te ondersteunen.

En straks even m'n ontkiemde erwten planten in 'n tray; stuk of 40.

Geplaatst:

Ik zit ook te wachten op beter weer - het kriebelt om erwten en spinazie te zaaien, maar de grond lag er vanmorgen kei-bevroren bij. Maar binnen staat intussen tegen het schuifraam een stelling klaar om voor te zaaien. En buiten staan alvast 2 bakken klaar die als koude kas zullen gaan dienen (2 relatief grote ploeterbadjes in harde plastic van toen de kinderen nog klein waren met daarop een paar afgedankte ramen).

Geplaatst:

Wat geknutseld hopelijk gaan mijn 4kilo ajuintjes ook 3maal sneller in de grond nu.

p128043919761361649246.JPGp128044054001361649223.JPG

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

Ik vind het een handig ding! Nog wat gaatjes erbij boren en hij is verstelbaar.

Geplaatst:

4kilo ajuintjes is toch al een redelijk stukje om te planten.

IK heb ze voorlopig zodanig gezet op de gaten van mijn worteldoek die ik voorzien heb voor de ajuinen. Maar als het goed lukt zou ik het verstelbaar willen maken, voor onder andere prei plantjes.

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

slootprut ondergespit, aardappelveldje aardappelklaar gemaakt, medetuinders voor gezamenlijke mestbestelling gezocht... zucht...nog 2 kuub te gaan...

Geplaatst:

De kas en tunnel het weekend op orde gemaakt voor gebruik . De palen en gaas voor de erwten en peulen verzet was begonnen aan het omspitten waar de aarbeien naar toe verhuizen .

Geplaatst:

Ben al een tijdje bezig hoor, af en aan. De vorst zat nog steeds een beetje in de grond een paar cm onder het oppervlak. Vooral op eerder gespitte verse grond. Verder gegaan met spitten op de oude stukken.

Heb er dit seizoen een tuin bijgekregen ( ik ga zo foto's zetten op mijn blog ( als dat nog bestaat , zal even zoeken zijn ). Veel te spitten nog. Aardappelveldje ligt er inmiddels mooi bij. Bonenveldje doe ik van de week. Maar het was koud vandaag. Net an 2gr, waar ze me toch 5 hadden beloofd. Het was echt in en in koud en wat heiig. Waardeloos weer. Maar goed. Het was droog, en het werken maakt je wel wat warm.

De nieuwe tuin brengt ook een kasje met zich mee, daar was het me eigenlijk om te doen. De tuin zelf is nu vergroot van 240m2 naar 480m2. tsss. Nou ja . we gaan het zien komend jaar.

Geplaatst:

zo vanmiddag alvast begonnen met de grond klaarmaken, wat een mooie voordeel dat ik de grond afgelopen najaar ook al grondig had omgespit, grond was mooi los.

ook ff het compost van de ene kant van bak naar de andere kant verplaatst, zodat t nu hopelijk allemaal ook wat vlotter verteert.

morgenmiddag ook gewoon weer lekker verder met de tuin en mocht ik dan nog niet alles hebben omgespit ga ik daar vrijdag na 4 uur weer verder

Geplaatst:

Zow Bit! dat is nogal een sprong, zo van 240 naar 480...hou je dat wel bij?

ik ben zelf van 400 naar 500 gegaan. ik heb er een stuk bij maar helaas moest dat wel op 15 km afstand. daar hebben ze namelijk geen knolvoet dus daar komen mijn kolen!

het is direct naast de moestuin van een van mijn zussen, dus als ik daar op visite kom kunnen we lekker samen tuinieren

vandaag de achtertuin netjes gemaakt, er lagen nog takken die ik voor de kerststukjes had en heb nog een stel potten leeggegooid.

in de serre een extra plank aangebracht, die gaat er in mei zodra (bijna) alle planten naar de moestuin gaan weer uit.

op de moestuin heb ik de tunnelkassen gereedgemaakt voor de kweekbakken met kool etc., alle vorstbescherming verwijderd, alle overleden plantjes uit de kruidenhoek gepeuterd nog wat onkruid weggewerkt en aangeveegd.

Geplaatst:

Vol bewondering lees ik steeds jullie berichten,

Ik heb al heel lang zin om naar buiten te gaan maar na me dieren buiten te hebben gedaan ben ik verkleund dus moet nog wachten op warmer weer.

moet je nu maken

Geplaatst:

laagjes, laagjes en nog eens laagjes kleding is het antwoord...en wollen sokken in mijn gewatteerde rubberlaarzen natuurlijk. want koude pootjes...? daar hou ik niet van!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.