Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Volgens mij kunnen kippen heel goed tegen kou. Niet tegen tocht maar kou kunnen ze best hebben, sneeuw ook.
  2. appelvrouw reageerde op appelvrouw's topic in Fruit en noten
    We duimen voor een niet al te grote kou☀️
  3. O lekker, ik ga ook een ananas zoeken🤪 Hier zal het spruiten worden, tenminste die halen we uit de tuin, we gaan er zo langzamerhand weer voorbereiden voor het voorjaar...en de aankomende vorst, alhoewel hier niet zo aangekondigd als bij jullie, zal de spruiten er niet beter op maken..
  4. Hoe heb je dat nu gedaan? Had je de azijn van de voorgaande foto’s weggegooid?
  5. appelvrouw reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Nee hoop ik ook niet, het lijkt me vreselijk als er echt een rivier door je tuin gaat stromen. Bij ons stroomt er wel een stukkie beek, hier en daar gaat de beek die propje vol is blijkbaar ondergronds, volgt misschien een mollen gang. Dus er staan en stromen wel flinke plassen in de tuin maar alleen in het gras gelukkig. En bij het voordeurtje staat een enorme plas water, binnen, komt gewoon door een van de oude muren heen, misschien via de muur van de buur
  6. Boven mijn tuin...
  7. appelvrouw reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Ik heb mijn schrifje nog even nagekeken, 145 l/m sinds 18 januari is er dus hier gevallen in 2 weken. Ik weet niet hoelang het duurt voordat het water van ons beekje bij Maastricht de grens overkomt( zou een interessante test worden..) maar ik denk dat er nog wel wat komt bij jullie. Gelukkig staan de stuwdammen open zag ik.
  8. Dank. Yep voor hergisting, vorming van bubbels en nee na de eerste keer hevelen in december was er eigenlijk geen beweging meer in de fles. Het idee was om veel sneller te bottelen, maar niet alles gaat zoals ik zou willen. Smaak was eigenlijk best goed, alleen wat weinig alcohol dacht ik. Zeker niet erg zoet. De cider was mooi geklaard met iets bezinksel onder in de potten. Ik heb alles behalve de net niet volle fles al goed afgesloten met van die plastic doppen die je even in heet water verwarmd voor je ze in de champagneflessen duwt. Capsules erop en aangedraaid. Ik weet niet of ik dit weer gemakkelijk los kan maken daarover overleg ik even met Lie.
  9. Nou heb ik net de cider gebotteld, heb ik me gewoon een beetje "verlezen"...chips. Ik las toch echt niet meer dan 5 gram per fles ( ik heb champagneflessen) maar dat bleek over mijn vulling van de kleine grols flesjes te gaan. Nu heb ik dus 5 gram suiker per 0,75 literfles bijgevoegd.
  10. appelvrouw reageerde op Patrijs's blog bericht in De moestuin van Patrijs
    Hier zijn de aardappels ook op. Ik heb een aardappelboer uit de buurt gevonden die de piepers in Verdun levert voor 5 euro voor tien kilo..en dat voor mooie soorten als charlotte, gourmandine en cheyenne. Van alle drie de soorten heb ik een zak gekocht. Ik zou bijna besluiten zelf geen aardappelen meer te telen. Enfin, niks is toch leukers als aardappels oogsten vind ik, schatten die uit de grond rollen. Mooie boerenkool!
  11. Kijk, @Joep123
  12. Tuinbonen aquadulce in een kistje gezaaid!
  13. Maar wel een mooi broodje en ik denk dat hij ook prima smaakt! Ik heb vandaag pompoen ciabatta gemaakt..wat een werk! Vouwen en vouwen en vouwen en nog een keer vouwen. En een plakdeeg! Maar de goede uitleg in het boek ( voor gewone ciabatta) heeft wel geholpen.
  14. appelvrouw reageerde op appelvrouw's topic in Fruit en noten
    Echt, kan ik ze dan nog inruilen voor calamondins😉? We gaan nog even door proberen. Anna ik heb ook die citrus voeding gekocht op aanraden van mijn buur die al jaren een op stam heeft en die het verrassend goed doet. Hij staat in de winter in de deuropening van de schuur met niet eens zoveel licht eigenlijk...
  15. Ja ik ook. Enne, sorry Anna, zo’n Engels recept daar kom ik niet uit. Ziet er wel mooi uit! Lijkt me leuk een pompoenbrood te bakken, het liefst met desem.
  16. Een desemrecept van Levines website gemaakt, een driegranen desem met lijnzaad. Dat ging niet helemaal geweldig, wat een plakdeeg! Uiteindelijk had in halverwege de middag wel een aardig gerezen broodje in mijn deegmandje. Ik ging het in de pan bakken en dat ging niet helemaal goed..voorzichtig heel voorzichtig omkiepen in de hete pan, het brood wist op de een of andere manier een salto te maken en kwam dus met de onderkant naar boven te liggen..in die hete pan, ik kon er niks meer aan doen en heb het dus maar op zijn kop gebakken. Best wel plat geworden dus dat broodje, smaak is trouwens geweldig,
  17. Vissoep met kabeljauw en zalm en uit de tuin soepgroenten. Broodje erbij gebakken maar daar zat niks uit de tuin in.
  18. appelvrouw reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    De kou is niet tot hier gekomen maar veel, heel veel water heeft zijn weg naar beneden gevonden..weer ruim over de honderd liter voor januari. De rivier staat buiten de oevers en net niet aan de weg. Dat komt allemaal naar jullie via de Maas. In mijn tuin wordt het lopen echt penibel, je glibbert en glijd door de modder. We hebben meer kou gehad en het opkomen van de bosasperge loopt ietsje achter op vorig jaar. Er zijn wel veel kraanvogels in en rond het dorp, die weten het ook niet, waar ze nu geen moeten.
  19. Meelwormen voor de kippen, ze vinden ze heerlijk.
  20. Ha Patrijs, hier in Frankrijk worden ze gezaaid..zeker weten! Merci voor de link!
  21. Nog even over het zaaien van de bonen, ik heb nu potgrond en bak binnengehaald en dat kan opwarmen. Zaaien jullie de tuinboon plat of op zijn kant zoals een pompoen zaadje?
  22. Ze zien er prima uit. Staan ze onder de kap? Die zou ik er langzamerhand afhalen..steeds een uurtje of wat langer om te wennen aan de minder vochtige omgeving. Ik had het per ongeluk cold turkey gedaan. Kap eraf gehaald en die dag verder geheel vergeten. Ik had wel al dagen de klepjes boven open en een stukje karton tussen de kap en bak voor wat lucht.
  23. Op het brood ja, maar in net brood vind ik zonnepitten, een flinke hoeveelheid, of walnoten het lekkerst. Ik ga eens kijken of ik hier ook wat griesmeel op de kop kan tikken, kan ik meteen amandeltjes gries maken..met zwarte bessensaus.
  24. U wordt op uw wenken bedient😉
  25. Ook lekker. Broodjes waren voor een eerste poging aardig. Ik las pas toen de laatste broodjes in de oven zaten dat ik ze had moeten omdraaien bij het op de bakplaat leggen. Afijn heerlijk gesmuld hoor, en nog 4 broodjes in de vriezer om binnenkort eens varkenskebab te maken... De falafel was ook lekker, ik had fijngehakte venkel erin ipv peterselie (die doet het niet goed meer) Kijk met castelfranco salade..

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.