Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Petrasmoestuin

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Petrasmoestuin

  1. Wat is die Akelei prachtig! Mijn gezaaide bloemen lukken niet echt, alleen de bestaande die doen het perfect. Vorig jaar stokroos gezaaid op diverse plekken, kwamen niet op, maar dit jaar wel op een aantal plekken. Niet te geloven. Nog geen bloemen, dat komt nog.
  2. Dank je. Dat ken ik @rorror en ook via Ctrl + en - Maar ik dacht dat ik die achtergrond nooit zag, maar misschien heb ik het mis.
  3. Zijn jouw supersnaps al klaar @Dahli ? Die van mij nog lang niet.
  4. Oh dat is waardeloos zeg! Ik hoop voor je dat het nog meevalt morgen.
  5. Oh wat lekker!
  6. Ik ga morgen ook eens beginnen, nog niet aan toegekomen. Ik zal voor de gein ook eens gaan wegen wat er bij mij afkomt.
  7. Goed opgelost, nog veel beter dan de rekbare tape. Veel sterkte met Kesh! Wij hebben trouwens band bij de Aldi gekocht, niet rekbaar en die kun je ook gebruiken, maar was wel smaller.
  8. Oh sorry, mijn bericht stond verkeerd, ik had het over de dropsplant waar ik er 3 van heb. Ja de Nieuw Zeelandse spinazie is weer bij mij opgekomen. Maar waarschijnlijk volgend jaar niet, want daar gaat alle aarde eruit en komen er emmers in te staan met insectendoek voor mijn kolen. Dus de vraag waar ze opdoemen. Maar als je goed kijkt, kun je vaak de zaden in de aarde terugvinden. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gehad. En het leuke van de NZ spinazie is, dat je heel gemakkelijk ook de zaden kunt winnen. Je hoeft het nooit meer te kopen.
  9. Ja erg leuke planten deze. Ik ben laat maar ik wil er ook nog een paar voorzaaien. Ik heb er 3 staan in de tuin. Op een gegeven moment als die uitgebloeid is kun je hem snoeien en dan komt hij het volgend jaar weer terug. Er komen altijd heel veel bijen op af. Zo leuk om te zien!
  10. Gaan die ramen dan niet dicht, zodra er regen en wind aankomt?
  11. Toevallig nog wat kleine plantjes erin gezet. Ik zie wel. Ik kan altijd nog opnieuw zaaien morgen.
  12. Shit ja, ik zie het nu. Ik ga niets afdekken. Te laat. Alleen mijn kast dicht en tafeltje met zaaiingen in de kas gezet.
  13. Ik zag regen en onweer staan voor 16.00 uur. Dus ik vanmorgen maar een beetje water gegeven, want alles was zo goed als droog. Niks afgedekt en dus geen regen en onweer. 32 Graden en bloed heet. Arme planten. Morgen krijgen ze weer extra water, 's middags kun je dat beter niet doen en zeker niet als de zon nog schijnt. Pfffff. Je kunt echt nergens op vertrouwen.
  14. Ja klopt, planten zijn heel veerkrachtig en vaak zelf genezend. Ik had het met de oliepompoen. De hoofdsteel was geknakt. Ik had geen tape. Ik heb er een stokje tegenaan gezet en met een bindertje vastgedraaid. De steel is zo goed als dicht door het vocht wat er langs liep. Omdat hij al erg groot was en ik hem naar de grond wil leiden, heb ik vanmorgen weer een stok ernaast geplaatst en binnen 5 minuten pakte hij het beet met zijn grijparmpje. De natuur is vaak zo mooi. Wij moeten inderdaad helpen, maar veel dingen doen ze ook zelf om te groeien. @Rookie Succes met je augurk.
  15. Ja hoor ze zuigen het op naar behoefte. Alleen gaf ik ook boven water, dat moet ik dus in de gaten houden, dat willen ze niet allemaal. Ook vanwege het mos gevaar in mijn tuin. Maar ik zag laatst het mos drijven in de onderzetters. Dus ik moet dat elke dag goed spoelen.
  16. Mijn scherm van het forum is opeens smal te zien. Ik heb wat aangeraakt. Maar hoe krijg ik het nu weer beeldvullend @rorror Aan beide kanten zie ik een foto van de moestuin.
  17. Ja dat is zeker een goed idee. Als je naar mijn fotos kijkt bij mijn moestuin verslagen (er komt er binnenkort weer een aan), dan zie je dat ik bij de kunststofbakken allemaal onderzetters heb. Die zijn ook speciaal om de slakken op te vangen. Ik doe daar elke dag water in en de planten kunnen dat van onderen ook opzuigen. Mijn kapucijnersplant achter drinkt dat steeds heel snel op, dus dat moet ik dan weer bijvullen. En zeker met potten zo op de grond kun je dat goed toepassen. Ik heb ook overal gordijnen omheen getrokken. Maar de kolen worden te groot, dus ik moet ze er weer van afhalen en dan wel het risico van de vlinders. Maar dan zijn ze tenminste wel wat groter. Hier zie je zo'n bak.
  18. Petrasmoestuin reageerde op HuubvG's topic in Babbeltuin
    Zo fijn om zo iemand om je heen te hebben en die je even een seintje geeft. Gelukkig had ze je emailadres.
  19. Petrasmoestuin reageerde op rorror's pagina in Basis
    Ik zag dit in de kas ook, op de volgende dag, terwijl ik de vorige dag geen water had gegeven, omdat de aarde best vochtig was. Ik vond dit heel speciaal.
  20. Kun je nu al uien oogsten @Arja ? Ik dacht pas vanaf september?
  21. Hummus met groene asperge. Daslook uet erbij. En de bloemen en kopjes van de paksoi mee gebakken met de kip. Had ik speciaal kikkererwten gekocht voor dit recept, heb ik een blik kapucijners open gemaakt. Maar net zo lekker. Wij vonden het heerlijk.
  22. Petrasmoestuin reageerde op Rookie's topic in Groente
    @woldistel en @Dahli jullie Ayote zien er geweldig uit! Ik kijk later waar ik ze vandaan heb. Wij zitten buiten nog te pimpelen en moet nog koken. Echt Spaans he?
  23. Dat gebeurt mij ook vaak. Je zoekt wat en vindt wat anders. Wat een mooie verzameling.
  24. Petrasmoestuin reageerde op Rookie's topic in Groente
    Die van mij willen niet erg. Nu weer eentje die ik rechtstreeks gezaaid had maar niet wil groeien. Aldagen zo. Dus gaat weg. Ook gewoon buiten gezet. De vorige waren mismaakt of zagen er ook raar uit. Ik heb er 2 in de bak staan, maar doen ook niet veel.
  25. Die van mij staan ook nog in het water. Eerste dag 2 uurtjes afgehard. De 2e dag 5 uur. Vandaag 7,5 uur. En steeds even in de zon gezet. Morgen weer wat langer en zaterdag gaan ze de bakken in.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.