Alles dat geplaatst werd door Petrasmoestuin
-
Hebben jullie ook een bloementuin? foto's....
Wat is die Akelei prachtig! Mijn gezaaide bloemen lukken niet echt, alleen de bestaande die doen het perfect. Vorig jaar stokroos gezaaid op diverse plekken, kwamen niet op, maar dit jaar wel op een aantal plekken. Niet te geloven. Nog geen bloemen, dat komt nog.
-
Probleem met weergave forum op scherm
Dank je. Dat ken ik @rorror en ook via Ctrl + en - Maar ik dacht dat ik die achtergrond nooit zag, maar misschien heb ik het mis.
-
Foto's van: je oogst
Zijn jouw supersnaps al klaar @Dahli ? Die van mij nog lang niet.
-
Het weer in 2026
Oh dat is waardeloos zeg! Ik hoop voor je dat het nog meevalt morgen.
-
Waar ruikt je huis nu naar?
Oh wat lekker!
-
Foto's van: je oogst
Ik ga morgen ook eens beginnen, nog niet aan toegekomen. Ik zal voor de gein ook eens gaan wegen wat er bij mij afkomt.
-
Operatie "Red de komkommer"
Goed opgelost, nog veel beter dan de rekbare tape. Veel sterkte met Kesh! Wij hebben trouwens band bij de Aldi gekocht, niet rekbaar en die kun je ook gebruiken, maar was wel smaller.
-
Nieuw zeelandse spinazie hoe zit dat nou?
Oh sorry, mijn bericht stond verkeerd, ik had het over de dropsplant waar ik er 3 van heb. Ja de Nieuw Zeelandse spinazie is weer bij mij opgekomen. Maar waarschijnlijk volgend jaar niet, want daar gaat alle aarde eruit en komen er emmers in te staan met insectendoek voor mijn kolen. Dus de vraag waar ze opdoemen. Maar als je goed kijkt, kun je vaak de zaden in de aarde terugvinden. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gehad. En het leuke van de NZ spinazie is, dat je heel gemakkelijk ook de zaden kunt winnen. Je hoeft het nooit meer te kopen.
- Nieuw zeelandse spinazie hoe zit dat nou?
-
Hoe sluit ik een automatisch raam bij onweer en warm weer?
Gaan die ramen dan niet dicht, zodra er regen en wind aankomt?
-
Het weer in 2026
Toevallig nog wat kleine plantjes erin gezet. Ik zie wel. Ik kan altijd nog opnieuw zaaien morgen.
-
Het weer in 2026
Shit ja, ik zie het nu. Ik ga niets afdekken. Te laat. Alleen mijn kast dicht en tafeltje met zaaiingen in de kas gezet.
-
Het weer in 2026
Ik zag regen en onweer staan voor 16.00 uur. Dus ik vanmorgen maar een beetje water gegeven, want alles was zo goed als droog. Niks afgedekt en dus geen regen en onweer. 32 Graden en bloed heet. Arme planten. Morgen krijgen ze weer extra water, 's middags kun je dat beter niet doen en zeker niet als de zon nog schijnt. Pfffff. Je kunt echt nergens op vertrouwen.
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Ja klopt, planten zijn heel veerkrachtig en vaak zelf genezend. Ik had het met de oliepompoen. De hoofdsteel was geknakt. Ik had geen tape. Ik heb er een stokje tegenaan gezet en met een bindertje vastgedraaid. De steel is zo goed als dicht door het vocht wat er langs liep. Omdat hij al erg groot was en ik hem naar de grond wil leiden, heb ik vanmorgen weer een stok ernaast geplaatst en binnen 5 minuten pakte hij het beet met zijn grijparmpje. De natuur is vaak zo mooi. Wij moeten inderdaad helpen, maar veel dingen doen ze ook zelf om te groeien. @Rookie Succes met je augurk.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Ja hoor ze zuigen het op naar behoefte. Alleen gaf ik ook boven water, dat moet ik dus in de gaten houden, dat willen ze niet allemaal. Ook vanwege het mos gevaar in mijn tuin. Maar ik zag laatst het mos drijven in de onderzetters. Dus ik moet dat elke dag goed spoelen.
-
Probleem met weergave forum op scherm
Mijn scherm van het forum is opeens smal te zien. Ik heb wat aangeraakt. Maar hoe krijg ik het nu weer beeldvullend @rorror Aan beide kanten zie ik een foto van de moestuin.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Ja dat is zeker een goed idee. Als je naar mijn fotos kijkt bij mijn moestuin verslagen (er komt er binnenkort weer een aan), dan zie je dat ik bij de kunststofbakken allemaal onderzetters heb. Die zijn ook speciaal om de slakken op te vangen. Ik doe daar elke dag water in en de planten kunnen dat van onderen ook opzuigen. Mijn kapucijnersplant achter drinkt dat steeds heel snel op, dus dat moet ik dan weer bijvullen. En zeker met potten zo op de grond kun je dat goed toepassen. Ik heb ook overal gordijnen omheen getrokken. Maar de kolen worden te groot, dus ik moet ze er weer van afhalen en dan wel het risico van de vlinders. Maar dan zijn ze tenminste wel wat groter. Hier zie je zo'n bak.
-
Jubeltopic
Zo fijn om zo iemand om je heen te hebben en die je even een seintje geeft. Gelukkig had ze je emailadres.
-
Guttatie
Ik zag dit in de kas ook, op de volgende dag, terwijl ik de vorige dag geen water had gegeven, omdat de aarde best vochtig was. Ik vond dit heel speciaal.
-
Waar ruikt je huis nu naar?
Kun je nu al uien oogsten @Arja ? Ik dacht pas vanaf september?
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026
Hummus met groene asperge. Daslook uet erbij. En de bloemen en kopjes van de paksoi mee gebakken met de kip. Had ik speciaal kikkererwten gekocht voor dit recept, heb ik een blik kapucijners open gemaakt. Maar net zo lekker. Wij vonden het heerlijk.
-
Pompoenen 2026
@woldistel en @Dahli jullie Ayote zien er geweldig uit! Ik kijk later waar ik ze vandaan heb. Wij zitten buiten nog te pimpelen en moet nog koken. Echt Spaans he?
-
Je nieuwe aankopen
Dat gebeurt mij ook vaak. Je zoekt wat en vindt wat anders. Wat een mooie verzameling.
-
Pompoenen 2026
Die van mij willen niet erg. Nu weer eentje die ik rechtstreeks gezaaid had maar niet wil groeien. Aldagen zo. Dus gaat weg. Ook gewoon buiten gezet. De vorige waren mismaakt of zagen er ook raar uit. Ik heb er 2 in de bak staan, maar doen ook niet veel.
-
Zoete aardappelen 2026
Die van mij staan ook nog in het water. Eerste dag 2 uurtjes afgehard. De 2e dag 5 uur. Vandaag 7,5 uur. En steeds even in de zon gezet. Morgen weer wat langer en zaterdag gaan ze de bakken in.