Geplaatst: 28 maart 20178 j hier ook gelukkig net klaar met buiten werken moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 28 maart 20178 j Auteur geniet er van vanavond (uit dat andere topic van paddenstoelengek...)Heerlijk genoten vanavond van eten uit alle delen van de wereld d.w.z. lekker op zijn Hollands zitten bunkeren dus en bijna geen last meer van de tongbeet gehad.
Geplaatst: 28 maart 20178 j De belastingaangifte is weg, hoera Zoals elk jaar was ik ook nu weer de inloggegevens van de DigiD vergeten/niet goed genoteerd. En dan kun je niet verder en moet je wachten op de post. Ik word met het jaar dommer. Hebben jullie dat nou ook? Komt mij bekend voor. inloggen bij DigiD zelf en daar aanvinken dat je inloggegevens per mail wil ontvangen dan is het met een paar klikken geregeld.
Geplaatst: 1 april 20178 j Zooooo fout dat ie me aan het lachen maakte, en dus weer goed.Voor n dikke 10 euro bij de Action (wat nog bijdraagt aan zijn toch al schamele imago) siert hij vanaf nu ons erwten / aardbei veldje.Vriendlief vindt het maar nix, en gelijk heeft ie. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 1 april 20178 j Kasje gescoord Zonder kleerscheuren gedemonteerd. Volgens de buurman is 't ding zo'n 35 jaar oud, dat was er echt niet aan af te zien.
Geplaatst: 3 april 20178 j Wat een heerlijke koers gisteren! Dit voorjaar is een superjaar voor de Belgen. En mijn strijk is bij deze ook gedaan.
Geplaatst: 3 april 20178 j (meer dan) 1000 Facebookvriendjes op onze Veldvarken pagina! Toch leuk facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 april 20178 j Score! In mijn zoektocht naar mulch tref in de houtwal een grote berg "bladafval" aan. Meerdere bulten halfverteerde, vochtige, zwarte bladmolm vól met bodemleven, die ik zo kan inscheppen en meenemen naar de moestuin. Daar lusten de aardbeitjes wel pap van. En de blauwe bessen en tja, wat niet? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 4 april 20178 j Gisteren tot na half 9 in de tuin kunnen werken. Top, heerlijk s avonds in je t-shirt nog wat rommelen in de tuin
Geplaatst: 7 april 20178 j Vanochtend met kei blote benen even de binnenplaats op om mijn early purple sprouting broccoli te bewonderen. Beginnen eindelijk mooie paarse broccoliroosjes te vormen! En ik had het niet eens koud #datzegtwelwatvooreendekentjesjunkie Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 8 april 20178 j gister naar circus Sijm geweest, fantastisch, charmant klein circus met ouderwetse actsmocht fotos maken:
Geplaatst: 14 april 20178 j Auteur Gisteren op de fiets van zeer nabij getuige geweest van een botsing op het naastgelegen trottoir tussen een lopende smartphoner en een stilstaande lantarenpaal!
Geplaatst: 15 april 20178 j Ongekend! De gemeente heeft zomaar uit eigen initiatief een grote berg gemeentecompost op de parkeerplaats van onze vereniging gestort. Hoezee. En elke tuin mag maar liefst twéé ( ) kruiwagens ophalen.Wat voor mij dus 6 ladingen betekend. Iets is beter als niets... zelf ophalen was voor mij nooit mogelijk dus het is mijn eerste gemeentecompost.
Geplaatst: 15 april 20178 j Je bent een mazzelaar Erny!Wij krijgen wel 20liter per huishouden. Mag je het zelf komen halen. Ben je een uur na openingstijd dan is alles op
Geplaatst: 15 april 20178 j Joep heeft een klein gedeelte van zijn opgespaarde houten paaltjes en planken verzaagd tot brandhout!! Spul met spijkers enz. er in, wat vast-ooit-nog-een-keer-handig-kon-zijn. Maar wat ongelooflijk in de weg stond, en dan pakte je maar wat anders voor je project.Ons echte brandhout is namelijk op, zelfs dat wat we van de buurman mochten stoken, en het vers gezaagde en gekloofde hout kan voorlopig nog niet in de kachel. EN het is ineens weer kouder buiten. Dus stoken we Joep zijn plankenvoorraad op. En Joep komt uit een familie waar zo ongeveer ALLES wordt bewaard, ALTIJD. En ik kom uit een familie waar we altijd alles weggooien Dus het is een grote stap voor hem facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 april 20178 j Gelukkig kan je weer even vooruit. De komende dagen heb je toch echt nog een kachel nodig vrees ik.
Geplaatst: 17 april 20178 j Zou dit een ei van een witte kwaker kunnen zijn? Of is het een gewoon kippenei?Weet iemand hoe je dat verschil ziet? https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 17 april 20178 j In water doen....Als ei blijft drijven en weg zwemt is het van een eend, zink het dan is het vast van een kip Volgens de thuiskok dan he
Geplaatst: 17 april 20178 j Ooh ik dacht dat je zo kon zien of het een vers of oud ei is. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 17 april 20178 j ben je nou in 2 topics bezig? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 april 20178 j Als ei blijft drijven en weg zwemt is het van een eend Een ei van een wilde eend is iets groener dan een (wit) kippenei. Maar ik weet niet of is dat ook zo is bij kwakers. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 17 april 20178 j In water doen....Als ei blijft drijven en weg zwemt is het van een eend, zink het dan is het vast van een kip Volgens de thuiskok dan he Die kok van je houd je voor de gek.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.