Geplaatst: 5 mei 20178 j moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 6 mei 20178 j Wat fijn, Vincent! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 9 mei 20178 j Oef, eens een goede koop kunnen doen. Ik was op zoek naar meststof met vertraagde werking en deze morgen trok ik mijn stoute laarzen aan en stapte een groothandel binnen. De eerste persoon die me wou bedienen was nogal terughoudend, zo van we verkopen niet aan privé personen. Maar met wat aan te dringen riep hij er een andere bij en toen lukte het wel.25 kilo Multicote6 voor minder dan 100€.Kom ik jaren mee verder. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 mei 20178 j Supergefeliciteerd GoldVincent! Ik ben blij voor je We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 mei 20178 j Auteur Meevaller is je van harte gegund Willy! Wie niet waagt, die niet wint.
Geplaatst: 10 mei 20178 j De engelentrompet (brugmansia) heeft het gered! Het is een kloon van de plant waar mijn moeder de laatste maanden van haar bestaan van heeft genoten. Geen tijd gehad deze winter de plant naar de flat te verhuizen en stekken te nemen voor de zekerheid. Het had stevig gevroren in het tuinhuis en de bovengrondse delen zagen er morsdood uit. Toch begin april de wortelkluit van oude aarde ontdaan en in nieuwe potgrond gezet. Gisteren piepten er 4 kleine sprietjes boven de grond.Misschien toch nog bloemen in september. 10 mei 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 mei 20178 j da's echt fijn nieuws Goldfish! Wat een geluk met je Brugmansia, hier beginnen ze ook weer lekker uit te lopen allemaal.
Geplaatst: 12 mei 20178 j Hoera we kunnen eindelijk weer normaal koken Nadat de monteur vorige week met een verkeerde en bovendien beschadigde inductieplaat - transport uit engeland is ook erg moeilijk - kwam hebben 'ze' in al hun wijsheid besloten om ons hele fornuis (dus met goedwerkende ovens) maar voor een compleet nieuw fornuis te vervangen. Zal een paar dagen duren werd gezegd, dat werd uiteraard wel 1,5 week en nog 3x bellen, maar vandaag was dan ein-de-lijk de grote ruildag. Na 3x verkeerd aansluiten deed alles het zowaar. Nu weer even denken hoe dat ook alweer moet dat inductie koken, 6 april voor het laatst gedaan...
Geplaatst: 12 mei 20178 j Leuke, korte kennismaking gehad met Goldfish en een paar stekjes gekregen waarnaar ik op zoek was
Geplaatst: 12 mei 20178 j Wat een heerlijk weertje! Het is buiten warmer dan binnen, dus lekker de achterdeur open En na die bui van gister schiet alles meteen de hoogte in. Genieten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 mei 20178 j Vandaag drie potjes met vruchtenjam/gelei gekregen van de Bazin van Willy! Zijn door haar gemaakt van het fruit uit hun eigen tuin. Leuk om deze een keer gezien te mogen hebben. Heb er al van eentje gesnoept en die was... mmmm! Gisteren veel minder gekocht dan verwacht tijdens de Tuinen van Beervelde, maar het was leuk om na afloop nog even kennis gemaakt te hebben met Simonvb.
Geplaatst: 14 mei 20178 j De eerste groente van het jaar uit de tuin gegeten. Toch altijd een lekker gevoel. Het seizoen is weer echt begonnen
Geplaatst: 15 mei 20178 j Niet echt mijn jubel, dat Feyenoord kampioen is.Deze live webcam van de fontein op het hofplein is wel aardig. Geen auto te zien, wel binnenkort de eerste badgasten: Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.