Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

image.thumb.jpeg.485ef418a04ea3863431a16d7aec5b16.jpeg

Toch eindelijk wat tomaten geoogst! Van links met de klok mee: Black Opal, Wes, Liguria, daarvoor een Lovely Lush, Rebel Yell, White Beauty, Blush, Tasty Tom, Sprite (doet wat hij beloofde en geeft heel veel lekkere snoeptomaatjes) en nog 1 Ildi.

• Like 8
Geplaatst:

sorry voor de late reactie @acpronk,

Op 4-8-2021 om 20:49, acpronk zei:

Volgens mij zijn die wortels aan het rotten, voeldrn die wortels zacht aan? Ik zou die ui maar goed in de gaten houden, of snel opeten.

De uien liggen nu een tijdje te drogen. Buiten als het zonnig is, in de schuur als het regent. Alle wortels van de uien drogen nu mooi grijswit in.

Ik was verbaasd toen ik op een plek van ongeveer 70 x 70 cm uien optrok met rode wortels. Echt zo rood als de wortels van bieten. Ik had dat nog nooit gezien. Ik vreesde het ergste. Maar misschien was het loos alarm. Nee ik denk niet dat de roodwortelige uien aan het rotten zijn.

• Like 1
Geplaatst:

De tomaten beginnen hier ook meer en meer rijp te worden. Ook vandaag nog wat pruimen geplukt en een groene bloemkool geoogst.

Oogst 10-08-21.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Wat een rare ballekes aan die twee donkere tomaten links, Joriek!
Maar bjoeties hoor. Je mais ook! Vet jaloers want die lukt hier nooit. Tegen de tijd dat de kolven komen, roven de ratten en kraaien ze. :thumbdown:

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Het is zo'n schimmelig jaar. Kilo's en kilo's tomaten worden afgevoerd.

1180367270_tomaataug.thumb.JPG.de1e5413317336aa23df85c1cc76aba2.JPG

Zo triest. Maar niet alles is verloren

1171091179_Tomaat16aug-2.thumb.JPG.ca82094aaa8914ca0fcc67b9b1f01a9c.JPG

• Like 1
Geplaatst:

Ja die eerste foto is triest, gelukkig toch wat oogst. Ben hier aan het uitdelen ipv  inmaken een aantal vrienden hebben dit jaar helemaal niks, dat is echt balen. 

• Like 1
Geplaatst:

Tomaten doen het dan slecht @redzebra, maar zoveel andere groenten doen het dan weer heel goed. Ik struikel over de Nieuw-Zeelandse Spinazie en kolossale hoeveelheden komkommers. Het is hier nooit zo erg dat er helemaal niets is. Eigenlijk is er altijd wel iets te veel. Ik vind het heerlijk dat ik jaar-rond uit de tuin kan eten. Elk jaar is verrassend. En je vrienden die niets hebben: het zal toch niet liggen aan jouw adviezen? 😉

Geplaatst:

Specifiek dan voor tomaten @Arja , de Nieuw-Zeelandse is hier ook aan het woekeren alsook vijgenbladpompoen  van @acpronk (zit ondertussen de buren te terroriseren😀 ).  Wedstrijd plantjes daarentegen zo goed als niks. Dit jaar is raar een paar kilometer verschil en je kan al heel verschillende resultaten hebben met planten, van bijna niks tot ontzettend goed.  Voor tomaten daarentegen is het niks of  een beetje gematigd, als je ziet wat tijd erin gestoken wordt  voor  geen oogst dan breekt mijn hart. Langs de andere kant heb ik ook planten aan familie gegeven en dan zie ik die paar weken geleden nog in hetzelfde potje staan helemaal besmet dat was dan de laatste keer dat ik die nog een plant geef.  sry voor offtopic. 

• Like 1
Geplaatst:

Ooohh..wow..

Die perzik! Lekker hoor!

Hier ook weer genoeg oogst. 😊Met vlees….echt…op de foto is nog slecht te zien hoe groot deze slak is…en hij had ook broertjes en zusjes! 

E36E4142-A07C-4621-B194-C8EF16046B6F.thumb.jpeg.b85c94a079f2efa037f8c151f73ab066.jpeg

10AC72D9-8981-485C-893F-967FEF737777.thumb.jpeg.b80d4fe27756d0bcb5fd3c8b1a0b1679.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Lekker Jo! Maar wat heb je op slot gedaan??

Vandaag Opuntia geoogst uit de kas. Voor de salade van vanavond, bij gebrek aan bonen.

DSCF8853.thumb.JPG.3605f7151fb3778932559815bcec5ec7.JPG

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Weer wat tomaatjes, kruiden en courgettes. En de eerste komkommer! Een dure, want 2 bio planten bij het tuincentrum gekocht…. Hopelijk komt er nog meer aan.

383274DE-1554-4481-82C6-D8381E9B9771.jpeg

Edit: ook nog wat naaldboontjes en een appeltje, zie ik ineens op de foto.

aangepast door mdubbelm
  • Like 1
Geplaatst:

Lekker bakkie vol! Die tomaten…😊

das wel dure komkommer ja….hier van minstens 10 gezaaide plantjes snack komkommer al 3 mini komkommertjes! 
en 1 heuse grote komkommer. Van twee planten. Tis gewoon geen komkommerjaar denk ik! 🥒😊

Geplaatst:

Ik kom hier om in de komkommers. Ook al een kratje met zo'n 20 stuks aan de weg gezet, ik kom er niet vanaf, met ook 2 planten. Het is niet eerlijk verdeeld denk ik, want courgettes doen bij mij dan weer helemaal niks. Wel flink in de bonen vandaag!

20210819_202736.thumb.jpg.c8d7c6abb5888e2e2757a83e8a5fd0fb.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Net de kas in geweest en jawel. Paprika’s beginnen ook eindelijk af te rijpen! Was met vakantie -ja, weer-, dus had wel wat gemist.

De eerste perzik geplukt. PerzikJE dat wel.
c46df177f120d6b93c989a33d4f987ed.jpg

a2cf402d646f6b77f236fbfebd91d558.jpg

Zelfs een paprika geoogst die is gaan rotten… iew

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...