Erny Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Het ontstaan van de keyhole van Appelvrouw: project-keyhole-garden-maart-2015-t16133.html Mijn uien leven ook nog, beginnen wat verdikking aan de onderkant te vertonen. Hebben wat lekkere mest aan de voeten gekregen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Wat is een keyhole? De letterlijke vertaling weet ik natuurlijk wel, maar ik bewaar mijn uien zelden in een sleutelgat. Kijk maar eens hier Ad: project-keyhole-garden-maart-2015-t16133-60.html Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 23 juni 2018 Geplaatst: 23 juni 2018 Ze doen het nu een beetje redelijk: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Roland Geplaatst: 23 juni 2018 Geplaatst: 23 juni 2018 Hier de 2e rotte eruit gehaald. Hierin zaten maden. Is dat de uienvlieg? Quote
TomP Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Door aanhoudende droogte begint het loof hier bruin/geel te worden.Ik hoop dat ze nog wat verder groeien want ook al staan ze er niet slecht bij, de knol zal groter moeten om de naam 'wedstrijd' waardig te zijn... Quote
Jeroen76 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Hier gaat het z'n gangetje en lijken de uien al uit te zijn op winst... En zoals op de foto te zien is heb ik al 2 euro winst!!! Quote
ADOPEG Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Het begint hier nu eindelijk goed op gang te komen en bereikt de grote van een normale volwassen ui. Voorgezaaid loopt nog iets voor op ter plaatse gezaaid. Quote ~ Vita rosa est ~
Erny Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Hier staan ze er nog mooi bij, geen roest en nog vrolijk rechtop, in tegenstelling tot de normale uien die een windvlaag niet hebben kunnen weerstaan. Quote
advanbrunschot Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Mag ik jullie voorstellen: 2 eindronde kandidaten: diameter 9 cm diameter 10 cm Quote
Frans Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 De wedstrijd uien beginnen af te rijpen. Dat is aan de vroege kant maar het komt waarschijnlijk omdat ze geplaagd worden door stengelaaltjes waardoor het loof al een tijdje in een niet zo beste conditie was. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Erny Geplaatst: 7 juli 2018 Geplaatst: 7 juli 2018 Sinds vorige week zie ik echt verschil bij mijn uien, ze zijn duidelijk weer gegroeid en het beginnen nu echt grote uien te worden.Geen roest of andersoortige schimmels. Staan er nog mooi bij. Ben benieuwd hoe lang ze nog door willen groeien. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 juli 2018 Geplaatst: 7 juli 2018 Bij mij gaan ze niet goed het is gewoon veel te droog. Quote
advanbrunschot Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Het moment van oogsten begint toch wel te naderen. Zijn er ook afspraken gemaakt over hoe te wegen? Met al het loof er nog aan, kan ook een paar gram verschil maken? Quote
henkg Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Oogst de ui, laat het loof verdorren en haal het weg als het verdord isVolledige tekst: zie 1e bericht. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 (aangepast) En dat vóór eind augustus. Vóór 1 september moet je de winnaars hebben aangemeld. Ik heb ook nog even het reglement doorgelezen n.a.v. bovenstaande. Dat je meerdere inzendingen mag doen was ik bijvoorbeeld vergeten. Dat komt mij goed van pas. Hier nog maar eens het Wedstrijdreglement De winnaar is de deelnemer die de zwaarste ui kweekt in de wedstrijdperiode begin januari tot eind augustus. Oogst de ui, laat het loof verdorren en haal het weg als het verdord is. Weeg de ui met een digitale weegschaal en maak daarvan een foto, zodat zowel de oogst als het display van de weegschaal op de foto duidelijk zichtbaar zijn. Je mag meerdere inzendingen doen. Je moet op tijd de uien oogsten en te drogen leggen. 10 juli 2018 aangepast door Gast Quote
buitenvogel Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Doordat er aaltjes in de stengel kwamen 1 ervan geoogst. Anders zou die de ajuin zelf ook opeten . Het is de op 1 na dikste... de stengel is afgesneden alleen zie je dit elke keer net niet.. (wel in de schaduw) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Die van mij staan er nog wel aardig bij... onder Ikea-gordijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rudie Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Zien er nog kwiek uit Jorieke! Die kan nog wel even mee tot de uiteindelijke deadline. Niet dat ik er nu nog iets aan heb, maar over wat voor Ikea gordijn heb je het precies? Quote
Erny Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 insectengaas-versus-vliesdoek-en-lill-gordijnen-t3261.html Quote
Roland Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Je moet op tijd de uien oogsten en te drogen leggen. met hoeveel dagen/weken dien je rekening te houden voordat een geoogste ui droog loof heeft? Quote
Roland Geplaatst: 12 juli 2018 Geplaatst: 12 juli 2018 Ik heb er verschillende die gaan rotte. Hierom de grootste geoogst: Quote
Bit Geplaatst: 14 juli 2018 Geplaatst: 14 juli 2018 De mijne nadert zijn einde denk ik. en éentje heeft inmiddels een dubbele kop. Quote
simonvb Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Bij mij zijn ze vanzelf al verdroogd. Te weinig water gegeven en dat was duidelijk fout, ze zijn bijna niet groter of de gewone ajuinen. Heb nog 1 ietsje groter exemplaar staan maar is ook bijna geheel verdord van blad. Niet dat het voor mij iets zal uithalen (kan dus objectief zijn door mijn grote achterstand) maar vind wel dat er op de vorige foto's precies nog loof aan de planten zit. Quote
Frans Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 De eerste met geheel afgestorven loof. Van de 17 stuks die er nu nog staan zijn er maar een paar die zwaarder kunnen zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
tuinLB Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 het loof begint bij mij ook af te sterven, ga vanavond eens kijken of ik de eerste al kan oogsten. De grootte valt mij wel een beetje tegen. Ik denk niet dat ik de winnende ui in de tuin heb staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.