Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door aanhoudende droogte begint het loof hier bruin/geel te worden.

Ik hoop dat ze nog wat verder groeien want ook al staan ze er niet slecht bij, de knol zal groter moeten om de naam 'wedstrijd' waardig te zijn...

Geplaatst:

Het begint hier nu eindelijk goed op gang te komen en bereikt de grote van een normale volwassen ui. Voorgezaaid loopt nog iets voor op ter plaatse gezaaid.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Hier staan ze er nog mooi bij, geen roest en nog vrolijk rechtop, in tegenstelling tot de normale uien die een windvlaag niet hebben kunnen weerstaan.

2018-06-27-1564381530197910.26

2018-06-27-1527511530197905.26

Geplaatst:

De wedstrijd uien beginnen af te rijpen. Dat is aan de vroege kant maar het komt waarschijnlijk omdat ze geplaagd worden door stengelaaltjes waardoor het loof al een tijdje in een niet zo beste conditie was.

ui890151530909419.JPG

ui947321530909421.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Sinds vorige week zie ik echt verschil bij mijn uien, ze zijn duidelijk weer gegroeid en het beginnen nu echt grote uien te worden.

Geen roest of andersoortige schimmels. Staan er nog mooi bij. Ben benieuwd hoe lang ze nog door willen groeien.

Geplaatst: (aangepast)

En dat vóór eind augustus. Vóór 1 september moet je de winnaars hebben aangemeld. Ik heb ook nog even het reglement doorgelezen n.a.v. bovenstaande. Dat je meerdere inzendingen mag doen was ik bijvoorbeeld vergeten. Dat komt mij goed van pas.

Hier nog maar eens het

Wedstrijdreglement

De winnaar is de deelnemer die de zwaarste ui kweekt in de wedstrijdperiode begin januari tot eind augustus. Oogst de ui, laat het loof verdorren en haal het weg als het verdord is. Weeg de ui met een digitale weegschaal en maak daarvan een foto, zodat zowel de oogst als het display van de weegschaal op de foto duidelijk zichtbaar zijn. Je mag meerdere inzendingen doen.

Je moet op tijd de uien oogsten en te drogen leggen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Doordat er aaltjes in de stengel kwamen 1 ervan geoogst. Anders zou die de ajuin zelf ook opeten . Het is de op 1 na dikste... de stengel is afgesneden alleen zie je dit elke keer net niet.. (wel in de schaduw)2018071019010412561531243168.jpg2018071019015331281531243163.jpg

Geplaatst:

Zien er nog kwiek uit Jorieke! Die kan nog wel even mee tot de uiteindelijke deadline.

Niet dat ik er nu nog iets aan heb, maar over wat voor Ikea gordijn heb je het precies?

Geplaatst:

Je moet op tijd de uien oogsten en te drogen leggen.

met hoeveel dagen/weken dien je rekening te houden voordat een geoogste ui droog loof heeft?

Geplaatst:

De mijne nadert zijn einde denk ik.

2018-07-14-1052931531590354.35

en éentje heeft inmiddels een dubbele kop.

2018-07-14-1099301531590396.36

Geplaatst:

Bij mij zijn ze vanzelf al verdroogd. Te weinig water gegeven en dat was duidelijk fout, ze zijn bijna niet groter of de gewone ajuinen. Heb nog 1 ietsje groter exemplaar staan maar is ook bijna geheel verdord van blad.

IMG2018071411371750051531726586.jpg

Niet dat het voor mij iets zal uithalen (kan dus objectief zijn door mijn grote achterstand) maar vind wel dat er op de vorige foto's precies nog loof aan de planten zit.

Geplaatst:

De eerste met geheel afgestorven loof. Van de 17 stuks die er nu nog staan zijn er maar een paar die zwaarder kunnen zijn.

ui1044001531733836.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

het loof begint bij mij ook af te sterven, ga vanavond eens kijken of ik de eerste al kan oogsten.

De grootte valt mij wel een beetje tegen. Ik denk niet dat ik de winnende ui in de tuin heb staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...