Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Erwten en Bonen 2024


Tanja65

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Patrijs said:

 

Of een muis of rat, die laten ze ook zo achter.

 

Kan, die hebben we hier ook volop.

 

Ik ben blij dat ze maar een van de vijf potjes hebben aangevallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig weekend aquadulce plantjes uitgeplant. En een rijtje gezaaid van deze.

Voorheen deed ik het altijd in november/december maar heb een paar keer gehad dat de "matige" nachtvorsten toch iets meer waren dan op de weerkaart en de schrale wind ook een duit in het zakje doet, waardoor ik soms maar een kwart nog over had. Deze komen dan wel weer bij, maar op dat moment gezaaide waren uiteindelijk net zo snel met bonen geven dan de oude. 

Maar ik heb het ook weleens gehad dat het juist prima ging dus ja altijd een gok natuurlijk. 

Misschien meer beschermd onder folie of tunnel meer succes maar door de open vlakte zijn simpele tunnels altijd een speelbal als het dreigt te stormen. pvc hoepels met insectengaas gaat beter.

Ook de doperwten en peulen zijn gezaaid, die gaan denk ik dit weekend opkomen in de trays, meestal een week of 2 week later de tuin in.

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de bladerwten (Usui), sugar snaps (Delikett), peultjes (De Grace), Irish prean peas en akkererwten (Roveja) uitgeplant.

De laatste soort is nieuw voor mij dit jaar, schijnt een oude soort te zijn, die vooral als droge erwt gebruikt wordt. 

De Grace had ik vorig jaar van de Aldi en geeft kleine planten met een hoop kleine peulen. Lekker vroeg (45 dagen na uitplanten). Ze staan ook te boek als sugarsnaps, maar ik vind ze daar eigenlijk niet dikwandig genoeg voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...