Alles dat geplaatst werd door Jorieke123
-
Fokken met de vleeskippen van Charly/Nasuada/Sasso
Hier ging het leggen nog voor geen meter maar ik kon zo'n 20 eieren opsparen. Nou daar was bijna niets van bevrucht, een stuk of 5 maar. En daarvan heb ik er later in het broedproces nog 3 van weggedaan omdat ze gewoon niet verder groeiden. En van de 2 eieren is er maar 1 kuiken uitgekomen. Ik had een week later nog wat eieren ingelegd waar er nu nog 1 van ligt te broeden Hopelijk komt die morgen of overmorgen uit zodat ons ene kuiken niet zo alleen is. Nou ja, volgend jaar weer een poging hoor. Of niet... we zullen zien.
-
Paardebloem STROOP
Ok, voeg ik em even samen met het bestaande topic, is toch geinig om dat oude ding weer eens omhoog te halen.
-
Paardebloem STROOP
Goed bezig Jo! Met gewone suiker? Of toch geleisuiker?
-
Wie brengt wat mee voorjaars Moestuinforumdag zaterdag 23 april 2022
Complimenten @Arja, dat je de taartpunten en cakeplakken zo netjes had verpakt in bakpapier. Erg handig!
-
Spruitbroccoli (o.a. Nine star) teelt, oogst, problemen?
- (Bijna) iedereen is weer weg...
Angela: doe die foto maar niet, kan je hem naar iedereen sturen of zal ik dat effe doen voor je?- Vragen en antwoorden geruilde plantjes MTFD april 2022
De zoete aardappel plantjes die ik heb weggeruild zijn afgehard. Niet voor hele koude nachten nog, want die hadden we nog niet en zijn sowieso niet fijn voor een bataat. Maar wel voor zon en vooral ook wind. In een kas vinden ze het misschien nog wat heftig, maar gewoon buiten is geen punt. De paprika-, en basilicumplantjes die van mij komen die stonden nog onder een lamp dus die zijn nog niets gewend.- (Bijna) iedereen is weer weg...
Zo, dat was me het dagje wel zeg! Hij vloog iets minder snel voorbij dan eerdere edities, elk jaar heb/maak ik meer tijd om ook echt even met mensen te praten Nou ja, al is het maar iets meer dan "hoi!" en "doei!" Ik ben weer flink verwend met mooie plantjes, zaden, emmers, potten, potgrond, suiker, zout, azijn, alles-van-Angela, en nog veel meer. Het was wat jammer dat het zo waaide, maar we konden best heerlijk buiten zitten Met al dat lekkere eten en drinken ook. Ik wil iedereen weer bedanken!- Moestuinforumdag checklist
Mocht er nog wat zijn, ik ben hier morgenvroeg weer Tot morgen allemaal!- Ruillijst Jorieke
Graag! Ik heb de weckpotten al klaar staan voor je- Ruillijst Jorieke
Wat er nu dan nog beschikbaar is qua weckpotten: 2 dozen van 6 stuks 3/4 liter stortmodel (maat 100), 1 doos met 6 stuks 290 ml stortmodel (maat 80) en 1 doos met 12 stuks 160 ml stortmodel (maat 60)- Ruillijst Jorieke
De 1e ruil is al rond, vandaag een boel weckpotten aan Anna3 meegegeven en er meerdere prachtige broden en zakken vol bolletjes voor terug gekregen. En een flinke pot granola! Yeah! Ook Jootje is al dichtbij, en heeft al van alles gedropt hier. Voorpret!- Aktie hart onder de riem
Ik ga vogelen Nee ik snap dat de fles/pot misschien niet terugkomt, geeft niet.- Goldfish voorjaar 2022 (versie 2)
Sjiek hoor- Jet MTFD April 2022
Ik heb voor jou ook nog plantenstekers (die lamellen) staan, we hebben het een tijd terug over knolzijdeplant gehad https://www.vreeken.nl/347770-knolzijdeplant dus daar heb ik een klein plantje van staan voor je. En ook dat citroenkattenkruid.- Aktie hart onder de riem
Ik heb genoeg passata om een fles te kunnen missen en kan er eventueel ook tomatenpuree bij doen? Ik kan niet beloven dat ik er een hoofddoekje op maak maar het is gewoon een nette fles met blanco deksel. Ik kan er een Engels labeltje op maken? Of in elke andere taal met behulp van Google- Verkoop witschimmel-kaas
Formaat briepunt Wacht ik meet het even op... +/- 13 bij 10 en 5 cm hoog dan zit je veilig.- Ruillijst Jorieke
@Arja en @fre3ke: willen jullie 6 of 10 eendeneieren? Er is genoeg Normaal zijn eendeneieren best vies aan de buitenkant, de schil. Ze leggen ze graag in zand en de schil pakt dat nogal aan. Ook zijn eenden zelf niet heel... schoon. Wel aan de buiten/bovenkant maar niet rond hun gat . Maar we hebben sinds dit jaar echt een mooi legnest voor ze gemaakt met een stel nepeieren er in zodat ze er ook echt graag leggen. (lang verhaal kort: als je steeds eieren raapt en dus een leeg nest achterlaat dan gaan ze ergens anders een nest maken omdat de vorige plek duidelijk niet veilig genoeg was) En nu zijn de eieren iig een stuk schoner. Relatief..- Verkoop witschimmel-kaas
Nemen jullie een bakje mee om de kaasjes in te vervoeren?- Moestuinforumdag checklist
Het wordt een warme dag zaterdag! Denk dus aan je kleding: laagjes! Het waait namelijk wel hier, windkracht 3 a 4 uit het oosten. Beschut in de zon is het dus warm, in de schaduw in de wind niet zo. En in de schuur is het ook best koel. Zonnebrand, teenslippers, petje, zonnebril, ik zou ze meenemen. Omdat het best wel waait maken we de 'plantjesmarkt' binnen in de schuur (in een andere ruimte dan waar we het eten uitstallen). Grote stevige dingen kunnen ook buiten, maar van die wiebelige tomaten en paprika's mogen binnen. Ruimte zat!- Last minute weggeven lijst van Yuras
Mag ik 1 of 2 honing tomaatjes?- Aanmeldtopic MTFD zaterdag 23 april 2022
Leuk dat je ook komt Bert!- Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2
Het heeft ook wat weg van die oranje lampionnetjes. Physalis alkekengi. Die maakt flinke uitlopers.- Foto's van: je oogst
- Ruillijst Jorieke
Ik heb 1 kleine zeekool opgepot. Voor wie kan ik em klaarzetten? Edit: hij is voor Jootje! - (Bijna) iedereen is weer weg...
Over Moestuin Forum
Op Moestuinforum.nl vind je alles over moestuinieren in Nederland: van moestuinproblemen en oplossingen tot plagen en ziekten in de moestuin, het kweken van groente of fruit, inspirerende moestuinrecepten en het gemakkelijk bijhouden van je moestuin.