Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jorieke123

Moderators
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Jorieke123

  1. Hier ging het leggen nog voor geen meter maar ik kon zo'n 20 eieren opsparen. Nou daar was bijna niets van bevrucht, een stuk of 5 maar. En daarvan heb ik er later in het broedproces nog 3 van weggedaan omdat ze gewoon niet verder groeiden. En van de 2 eieren is er maar 1 kuiken uitgekomen. Ik had een week later nog wat eieren ingelegd waar er nu nog 1 van ligt te broeden Hopelijk komt die morgen of overmorgen uit zodat ons ene kuiken niet zo alleen is. Nou ja, volgend jaar weer een poging hoor. Of niet... we zullen zien.
  2. Ok, voeg ik em even samen met het bestaande topic, is toch geinig om dat oude ding weer eens omhoog te halen.
  3. Goed bezig Jo! Met gewone suiker? Of toch geleisuiker?
  4. Complimenten @Arja, dat je de taartpunten en cakeplakken zo netjes had verpakt in bakpapier. Erg handig!
  5. Angela: doe die foto maar niet, kan je hem naar iedereen sturen of zal ik dat effe doen voor je?
  6. De zoete aardappel plantjes die ik heb weggeruild zijn afgehard. Niet voor hele koude nachten nog, want die hadden we nog niet en zijn sowieso niet fijn voor een bataat. Maar wel voor zon en vooral ook wind. In een kas vinden ze het misschien nog wat heftig, maar gewoon buiten is geen punt. De paprika-, en basilicumplantjes die van mij komen die stonden nog onder een lamp dus die zijn nog niets gewend.
  7. Zo, dat was me het dagje wel zeg! Hij vloog iets minder snel voorbij dan eerdere edities, elk jaar heb/maak ik meer tijd om ook echt even met mensen te praten Nou ja, al is het maar iets meer dan "hoi!" en "doei!" Ik ben weer flink verwend met mooie plantjes, zaden, emmers, potten, potgrond, suiker, zout, azijn, alles-van-Angela, en nog veel meer. Het was wat jammer dat het zo waaide, maar we konden best heerlijk buiten zitten Met al dat lekkere eten en drinken ook. Ik wil iedereen weer bedanken!
  8. Mocht er nog wat zijn, ik ben hier morgenvroeg weer Tot morgen allemaal!
  9. Graag! Ik heb de weckpotten al klaar staan voor je
  10. Wat er nu dan nog beschikbaar is qua weckpotten: 2 dozen van 6 stuks 3/4 liter stortmodel (maat 100), 1 doos met 6 stuks 290 ml stortmodel (maat 80) en 1 doos met 12 stuks 160 ml stortmodel (maat 60)
  11. De 1e ruil is al rond, vandaag een boel weckpotten aan Anna3 meegegeven en er meerdere prachtige broden en zakken vol bolletjes voor terug gekregen. En een flinke pot granola! Yeah! Ook Jootje is al dichtbij, en heeft al van alles gedropt hier. Voorpret!
  12. Ik ga vogelen Nee ik snap dat de fles/pot misschien niet terugkomt, geeft niet.
  13. Ik heb voor jou ook nog plantenstekers (die lamellen) staan, we hebben het een tijd terug over knolzijdeplant gehad https://www.vreeken.nl/347770-knolzijdeplant dus daar heb ik een klein plantje van staan voor je. En ook dat citroenkattenkruid.
  14. Ik heb genoeg passata om een fles te kunnen missen en kan er eventueel ook tomatenpuree bij doen? Ik kan niet beloven dat ik er een hoofddoekje op maak maar het is gewoon een nette fles met blanco deksel. Ik kan er een Engels labeltje op maken? Of in elke andere taal met behulp van Google
  15. Formaat briepunt Wacht ik meet het even op... +/- 13 bij 10 en 5 cm hoog dan zit je veilig.
  16. @Arja en @fre3ke: willen jullie 6 of 10 eendeneieren? Er is genoeg Normaal zijn eendeneieren best vies aan de buitenkant, de schil. Ze leggen ze graag in zand en de schil pakt dat nogal aan. Ook zijn eenden zelf niet heel... schoon. Wel aan de buiten/bovenkant maar niet rond hun gat . Maar we hebben sinds dit jaar echt een mooi legnest voor ze gemaakt met een stel nepeieren er in zodat ze er ook echt graag leggen. (lang verhaal kort: als je steeds eieren raapt en dus een leeg nest achterlaat dan gaan ze ergens anders een nest maken omdat de vorige plek duidelijk niet veilig genoeg was) En nu zijn de eieren iig een stuk schoner. Relatief..
  17. Nemen jullie een bakje mee om de kaasjes in te vervoeren?
  18. Het wordt een warme dag zaterdag! Denk dus aan je kleding: laagjes! Het waait namelijk wel hier, windkracht 3 a 4 uit het oosten. Beschut in de zon is het dus warm, in de schaduw in de wind niet zo. En in de schuur is het ook best koel. Zonnebrand, teenslippers, petje, zonnebril, ik zou ze meenemen. Omdat het best wel waait maken we de 'plantjesmarkt' binnen in de schuur (in een andere ruimte dan waar we het eten uitstallen). Grote stevige dingen kunnen ook buiten, maar van die wiebelige tomaten en paprika's mogen binnen. Ruimte zat!
  19. Mag ik 1 of 2 honing tomaatjes?
  20. Het heeft ook wat weg van die oranje lampionnetjes. Physalis alkekengi. Die maakt flinke uitlopers.
  21. Ik heb 1 kleine zeekool opgepot. Voor wie kan ik em klaarzetten? Edit: hij is voor Jootje!

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.