weknow Geplaatst: 23 januari 2020 Geplaatst: 23 januari 2020 Nu heeft Vreeken natuurlijk ook een fysieke winkel, iemand daar ervaring mee? Ik zat er namelijk aan te denken zaterdag een dagje Dordrecht te doen en ook daar dan even binnen gaan. Ben er een keer geweest. Dordrecht heeft een erg leuk centrum en naar die winkel gaan is ook best een avontuur. Propvol klein winkeltje met allerlei vaak aparte, vaak ook nutteloze dingen waar je haast niets zelf kunt vinden. Als je geluk hebt is er snel iemand beschikbaar om je te helpen...op het gemak gaat dat. Als er al enkele andere mensen aan het winkelen zijn, moet je heeel lang wachten op hulp...maar er is zeker veel te zien. Samenvattend: Hoe dan ook, trek een dag uit voor Dordrecht en minstens een halve voor in de winkel van Vreeken. Het heeft wel wat voor mensen met veel tijd. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
roeier Geplaatst: 23 januari 2020 Geplaatst: 23 januari 2020 Artikel nummer van te voren opschrijven helpt het te vinden, anders wordt het inderdaad lastig. Quote
koolrabi Geplaatst: 24 januari 2020 Geplaatst: 24 januari 2020 Kopen bij Vreeken is een goede oefening in geduld en concentratie. Ook met een lijstje is het niet altijd gemakkelijk alles te vinden. De nummering loopt nl. niet overal logisch door. Maar als je iemand aanspreekt krijg je snel hulp. Niet alles wat op de site staat is altijd aanwezig. Dat is soms teleurstellend. Je komt wel langs heel veel soorten, schuifelend tussen allemaal stellingen met zakjes zaden waarvan je het bestaan niet kon vermoeden, samen met nog een aantal andere liefhebbers. Soms neem ik daar nog iets verrassends van mee. Dat maakt het weer goed. Dagje Dordrecht staat jaarlijks op mijn programma. Leuk om te doen, ook met de trein. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
geert h Geplaatst: 25 januari 2020 Geplaatst: 25 januari 2020 En vandaag dagje Dordrecht gehad, inclusief een bezoek aan Vreeken. Was zeker een ervaring, en wat was ik blij met de tip om vooraf artikelnummers te noteren. Uiteindelijk met meer dan genoeg thuis gekomen, al heb ik me redelijk in kunnen houden. Quote
TuinhierOudenburg Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Bij Zaden Van Der Wal pootaardappelen besteld en onmiddelijk betaald. Een maand later nog geen pootaardappelen. De telefoon wordt niet opgenomen en email wordt niet reageert. Wat nu? Quote
Plukparadijs Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Hoelang wacht je al op de mail? In principe is een maand wachten niet gek als je begin maart besteld. Veel word al in december en januari besteld, zodra ze beginnen met leveren gaan die bestellingen eerst. Als je later besteld kan de wachttijd aardig oplopen. Ik bestelde in februari en kon 5 weken later ophalen. Quote
ADOPEG Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Dat is wel vreemd. Ik heb halverwege maart besteld en vrij snel daarna ze binnen gekregen. Wat heb je opgegeven als leveringstijd? Quote ~ Vita rosa est ~
roeier Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 Corona. Van der Wal wordt overspoeld, website is daar duidelijk in. Aardappeltjes zullen wel wat later komen. Anders is natuurlijk wat bio-aardappeltjes uit de winkel poten een optie. Quote
rorror Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 Dat is een goeie roeier, ik zal de tekst van 'van der Wal' hier even quoten; Quote Op dit moment worden wij overspoeld met vragen over de levering van bestellingen, waardoor wij telefonisch slecht te bereiken zijn. Ook de mailbox slipt (helaas) dicht met vragen over levertijden. Wij zijn daardoor niet in staat per omgaande uw mail te beantwoorden. Door de uitbraak van het coronavirus in Nederland zorgt ervoor dat mensen massaal in de tuin aan het werk gaan. De afgelopen dagen zien wij dan ook een enorme toename in de vraag naar tuinzaden, pootgoed en tuinartikelen. Wij geven bij de bevestiging van uw order een indicatie van levertijd. Wij streven om alles binnen 1 week bezorgd te hebben. Alles is nog voldoende voorradig. De uitlevertijd van bestellingen zal ongeveer 3-5 werkdagen bedragen. Onze showroom en afhaallocatie aan de A.G.Bellstraat 55 is gewoon geopend. Op ruim 1500 m2 kunt u veilig ( op ruime afstand ) winkelen en afhalen. Door de Coronavirus zijn t/m 6 april (voorlopige indicatie) niet alle DHL parcelshops open om uw pakket daar te laten bezorgen. Kijkt u voor actuele informatie op de website van DHL, of uw gekozen Parcelshop open is of gesloten. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 Oh ik had maandagmiddag wat groenbemesters besteld, zaadgoed, en dinsdagmiddag melding dat het met DHL mee gaat, morgenochtend kan ik het pakket volgen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 8 april 2020 Geplaatst: 8 april 2020 Bij mijn bestelling in december had ik aangegeven dat levering z.s.m mocht plaatsvinden. Daar er pootaardappelen bij zaten, zou levering voor eind januari begin februari niet mogelijk zijn. Spullen zijn half februari geleverd, dus ik heb niks te klagen over van der Wall. Quote
TuinhierOudenburg Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Eindelijk telefonisch contact met van der wal gehad. Blijkbaar zijn de connect pootaardappelen niet meer voorradig de rest zal worden geleverd. Ik blijf in blijde verwachting... Quote
akroma Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 Hoi allemaal, Heeft er iemand ervaring met cityplants.nl? Ik ben op zoek naar potten van 10 liter en zij hebben aantrekkelijke prijzen. Dus ik was benieuwd of iemand weet of dit bedrijf te vertrouwen is? Bij voorbaat dank! Quote
donaldk Geplaatst: 2 juli 2020 Geplaatst: 2 juli 2020 https://www.cityplants.nl/pp-pot-rond-10-ltr-27-o Zijn die werkelijk 10L? Als ze van Kreuwe zijn, KC 27,dan waren ze vroeger 9,1 en nu 9,4 liter volgens de website van Kreuwel Plastics. 85 cent lijkt mij niet duur voor kleine aantallen. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
CelineK Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Iets anders dan de moestuin: Maar weet iemand webshops waar ze (een boel) kamerplant zaden verkopen voor een beetje een normale prijs? Lijkt me erg leuk om kamerplanten te zaaien, maar ik kan geen enkele webshop vinden met een beetje normale prijzen. Kwam op een gegeven moment op een webshop waar ze voor drie (vrij lege) zakjes zaad 11 euro vragen. Dat vind ik echt absurd.. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Zou van der wal ook in Frankrijk leveren? Quote
Flup Geplaatst: 31 augustus 2020 Geplaatst: 31 augustus 2020 Naar Duitsland verstuurd van der Wal wel, maar gezien de post in Duitsland, was dat geen succes. Hoe de post in Frankrijk is, weet ik niet, maar als die niet zo betrouwbaar mocht zijn, zou ik de bestelling naar een Nederlands adres laten sturen. Quote
henkg Geplaatst: 6 november 2020 Geplaatst: 6 november 2020 De zaadgids 2021 van zaadhandel Van Der Wal is verschenen. Ik vond hem nog niet op de mat, wel op de website: https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/site/formulieren Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jane Doe Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Hier verschillende aan het testen, welke bevallen blijven in mijn verlanglijstje. Tja Flup "Duitse" post, dat kan een heel gedoe zijn. Maar de laatste tijd een hele verbetering dus wagen we het er maar weer op. Quote
ricusg Geplaatst: 27 januari 2021 Geplaatst: 27 januari 2021 Ik heb verschillende leuke ervaringen gehad met kopen online. Naast Vreeken ( natuurlijk ) koop ik nog wel eens wat bij Tabernal zaden. Geweldig bedrijf. Je bestelt het vandaag en twee dagen later ligt je bestelling in de bus. Mooie tomatenzaden heb ik bij ebay Duitsland gevonden en pootaardappelen en witte uien koop ik bij zaadhandel Lemmers in Beneden-Leeuwen; op tijd bestellen, betalen met Ideal en ophalen ( of op laten sturen ) wanneer het jou het beste uitkomt. Geen enkele klacht over deze leveranciers, alhoewel je bij ebay wel met wat langere levertijd rekening moet houden. Quote
Old Rose Geplaatst: 27 januari 2021 Geplaatst: 27 januari 2021 (aangepast) Ik heb goede ervaring met het duitse bedrijf Samenhaus Samen & Sämereien Grote keus en super snelle levering van goede kwaliteit 27 januari 2021 aangepast door Old Rose Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Jane Doe Geplaatst: 7 maart 2021 Geplaatst: 7 maart 2021 Met Vertiloom in België zeer klantvriedelijke service, prachtig assortiment aparte tomaten, paprika's en tomaten. Micro dwerg tomaten voor de kindjes, praktisch in Kindergarten, school en thuis. Quote
Spitskool Geplaatst: 16 maart 2021 Geplaatst: 16 maart 2021 Kent iemand https://www.bijvicky.nl/? Wat een toffe dame, achter deze url. Ik heb er een paar peperplantjes besteld en toen die soort uitverkocht bleek, goed en gezellig advies gekregen voor een alternatief. Vandaag de plantjes binnen gekregen en ze zien er echt goed uit. 👌 Kom maar door met die 2021 sambalproductie. 😎 2 Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Vik Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 (aangepast) Voor de Belgen (en Nederlanders die dicht bij de grens wonen): https://www.popupathome.be/ pop up webshop die loopt tem 18/06/21, waar verschillende kleine ecologische webshops samen hun producten aanbieden met afhaalpunten over heel Vlaanderen. Ze hebben al verschillende edities gedaan, deze keer biedt de eetbare bostuin ook planten aan. Zitten ook verschillende andere webshops op die niet direct moestuin gerelateerd zijn, maar toch leuke dingen hebben voor de moestuinliefhebber. Zo heeft Studio Barnabas ludieke groentenzakjes en 't piekuurtje zelfgemaakte pepersaus. 12 juni 2021 aangepast door Vik Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 augustus 2021 Geplaatst: 19 augustus 2021 Is zo piep dat het met USA en UK onmogelijk wordt gemaakt, zoveel gedoe om daar zaadgoed te bestellen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.