Karietje Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 gisteren stengelui & meloen gezaaid.. wel nog binnen o ede verwarming voor ontkieming Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Plukparadijs Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 @Moesje2021 prei moet je eerst voorzaaien. Later zet je de plantjes dan diep in de grond en zo bekom je de witte onderkant. Goede uitleg staat bijvoorbeeld op de website van Diana, mooie moestuin. Lekker veel gezaaid verder! Het blijft altijd spannend om te zien wat er opkomt. Zeker met buiten zaaien vind ik, dat is toch minder gecontroleerd.
Moesje2021 Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 @Plukparadijs ah top. dank je wel voor deze super tip. Ik heb de site erbij gehaald, en inderdaad duidelijk uitgelegd. Ik heb vanavond iets te doen 😇 ook de tomaatjes maar meteen in potjes verspenen, kunnen ze lekker verder groeien.
Amrutten Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 Nogmaals Tagetes gezaaid. Diverse eenjarige snijbloemen verspeend. (Ageratum, cynoglossum,bupleurum) Lablab (sierboon) gezaaid. Quamoclit (spaanse vlag) in de week gezet. Wordt morgen gezaaid.
Patrijs Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 (aangepast) Ik was zo slim om gisteren tuinbonen in de week te leggen in de kas. Dus vandaag maar gezaaid in de motregen met harde wind. 4 april 2022 aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 In de kas in potjes enkele bloemen gezaaid: o.i. Kers, meerkleurige cosmea, zonnebloemen. Ook stengelsla en slangenradijs gezaaid. en buiten uitgeplant de Leidse hangers die we van @Flup hebben gekregen. Binnen 6 soorten erwten gezaaid en twee soorten peultjes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 42 minuten geleden, appelvrouw zei: Binnen 6 soorten erwten gezaaid en twee soorten peultjes. In april nog binnen voorzaaien, waarom niet gelijk ter plekke? De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 ook ik heb vandaag binnen voorgezaaid,in de foliekas , heeft oa met het weer te maken , 100 prei 40 peultjes 10 zonnebloem 10 artisjokken 40 rode kool 40 doperwt 40 spitskool
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 (aangepast) @Patrijs Vanwege de duiven en de woelmuizen..die zijn erg is hun sas met alles wat een beetje vers is in de tuin..behalve slaplantjes en uitjes. Ze zijn nu al bezig de wortels van de tuinbonen aan t opvreten..tuinbonen van 15/20 cm lang zijn half in de grond getrokken. zodra de erwten boven komen staan ze buiten in het kistje en kunnen meteen afharden. 4 april 2022 aangepast door appelvrouw 1 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 Ik zat droog binnen, maar manlief had de serieuze behoefte in de stromende regen een paar sla- en koolplantjes te gaan uitplanten. 7
Pomodori Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Rode kool en spitskool voorgezaaid in de kas. Prei op 2 manieren; in een kweekbak om later per stuk uit te planten, en per 3 a 4 zaadjes in een cel om op een kluitje te laten groeien. Is het 2e jaar dat ik dat als experiment doe, en beviel me vorig jaar wel.
Bearded johnie Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Net nog even 2 soorten cherrytomaten gezaaid , gele en rooie
Lia56 Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 @Arja.... wat een weer om te planten... hoop dat ze niet wegspoelen..
Patrijs Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 22 uren geleden, Arja zei: manlief had de serieuze behoefte Ja, soms hebben mannen dat..... Gezaaid: radijs Witpunt Spinazie Raapstelen Groninger blauwe snijmoes Rucola Sterrenkers Peultjes onder cloches. 2 De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Veldsalie gezaaid van de AH onkruidtuintjes. De andere soorten heb ik in de gemeente perk voor de deur uitgestrooid. 1 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
fre3ke Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Voorgezaaid: klimspinazie, stengelsla en zonnebloem.
simonvb Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Eindelijk is de grond terug wat vochtiger zodat er gezaaid kan worden (maart was hier al extreem droog). In volle grond: radijzen, wortelen en rode bieten. Bijna alle rassen van aardappelen gepoot. Eerste reeks zonnebloemen in de grond geduwd.
Arja Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 AH bloementuintjes gezaaid. Ze staan binnen, in de plantenflat. 1
Patrijs Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 15 tomaten gezaaid, ik was het niet van plan maar een lief meisje wil straks wat plantjes en dan kan je het niet weigeren. Moneymaker, Sungold F1 en gekregen zwarte tomaat. 4 De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Ik heb ook 3 bloemen moestuintjes gezaaid vandaag. 2 x rood 1 x wit mengsel. Dit jaar staat er ook daadwerkelijk bij welk ras/soort het is. Slim bedacht hoor ah. 2
Patrijs Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Drie soorten kroten. Westlandse Putjes Bloemkool Palmkool selder Peterselie Wilde tomaat verpot. De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Ook ik ben aan de tomaat. Vandaag gezaaid: Black & Red Boar, Barry's Crazy Cherry, Amethyst Jewel, Cherokee Lime Strip, Gargamel en Chocolate Cherry.4 zaden van elk, per 2 in een P9. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Niets gezaaid of geplant maar wel gepoot. De helft van de pootaardappeltjes zit onder de grond 1 De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Stengelsla, dille, nieuw-zeelandse spinazie en rucola. Kan haast niet wachten totdat het nog beter weer wordt, dan kan ik nog meer zaaien. Zin in!
René Geplaatst: 11 april 2022 Geplaatst: 11 april 2022 Gisteren raapstelen, bosui en herfst/winterprei gezaaid. En binnen pompoen. Wie zaait zal oogsten
Aanbevolen berichten