Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisteren stengelui & meloen gezaaid.. wel nog binnen o ede verwarming voor ontkieming

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

@Moesje2021 prei moet je eerst voorzaaien. Later zet je de plantjes dan diep in de grond en zo bekom je de witte onderkant. Goede uitleg staat bijvoorbeeld op de website van Diana, mooie moestuin. 

Lekker veel gezaaid verder! Het blijft altijd spannend om te zien wat er opkomt. Zeker met buiten zaaien vind ik, dat is toch minder gecontroleerd. 

Geplaatst:

@Plukparadijs ah top. dank je wel voor deze super tip. Ik heb de site erbij gehaald, en inderdaad duidelijk uitgelegd.

Ik heb vanavond iets te doen 😇 ook de tomaatjes maar meteen in potjes verspenen, kunnen ze lekker verder groeien.

Geplaatst:

Nogmaals Tagetes gezaaid. Diverse eenjarige snijbloemen verspeend. (Ageratum, cynoglossum,bupleurum)

Lablab (sierboon) gezaaid. Quamoclit (spaanse vlag) in de week gezet. Wordt morgen gezaaid.

Geplaatst:

In de kas in potjes enkele bloemen gezaaid: o.i. Kers, meerkleurige cosmea, zonnebloemen. 
Ook stengelsla en slangenradijs gezaaid.

en buiten uitgeplant de Leidse hangers die we van @Flup hebben gekregen.

Binnen 6 soorten erwten gezaaid en twee soorten peultjes. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

@Patrijs

Vanwege de duiven en de woelmuizen..die zijn erg is hun sas met alles wat een beetje vers is in de tuin..behalve slaplantjes en uitjes. Ze zijn nu al bezig de wortels van de tuinbonen aan t opvreten..tuinbonen van 15/20 cm lang zijn half in de grond getrokken. 
zodra de erwten boven komen staan ze buiten in het kistje en kunnen meteen afharden.

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zat droog binnen, maar manlief had de serieuze behoefte in de stromende regen een paar sla- en koolplantjes te gaan uitplanten. 

20220404_171238.jpg

• Like 7
Geplaatst:

Rode kool en spitskool voorgezaaid in de kas. Prei op 2 manieren; in een kweekbak om later per stuk uit te planten, en per 3 a 4 zaadjes in een cel om op een kluitje te laten groeien. Is het 2e jaar dat ik dat als experiment doe, en beviel me vorig jaar wel.

Geplaatst:
22 uren geleden, Arja zei:

manlief had de serieuze behoefte

Ja, soms hebben mannen dat.....

Gezaaid: radijs Witpunt

Spinazie

Raapstelen

Groninger blauwe snijmoes

Rucola

Sterrenkers

Peultjes onder cloches.

• Like 2
Geplaatst:

Eindelijk is de grond terug wat vochtiger zodat er gezaaid kan worden (maart was hier al extreem droog). 

In volle grond: radijzen, wortelen en rode bieten.

Bijna alle rassen van aardappelen gepoot.

Eerste reeks zonnebloemen in de grond geduwd.

Geplaatst:

Ik heb ook 3 bloemen moestuintjes gezaaid vandaag. 2 x rood 1 x wit mengsel. Dit jaar staat er ook daadwerkelijk bij welk ras/soort het is. Slim bedacht hoor ah.

• Like 2
Geplaatst:

Stengelsla, dille, nieuw-zeelandse spinazie en rucola. Kan haast niet wachten totdat het nog beter weer wordt, dan kan ik nog meer zaaien. Zin in!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...