Jump to content

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

HuubvG

Recommended Posts

Hoe heet is / wordt de wedstrijdpeper? -> Ik weet het niet.

Ook bij mij is de Cayenne van Van Der Wal ( no. 614) al jaren de favoriete standaardpeper: bovengemiddeld heet voor een cayenne, prima voor o.a. sambal en pepperflakes.

Die No. 614 blijft dus, naast o.a. de wedstrijdpeper.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Koolrabi plantjes zien er goed uit, ze lopen iets vooruit op de mijne.
Je zou bijna denken dat het off topic gaat (regelmod wilde al bijna ingrijpen...), het gaat immers over pepers en niet over koolrabi's. Maar deelnemers kunnen hier ook al Koolrabi zijn.

Hier moest ik ook twee keer lezen

Laten jullie mij nou echt met één zakje peperzaden zitten?

@Grork, toch niet meedoen? Op je balkon ga je kampioenen kweken.

Niemand?

Wie gaat deelnemer nummer 60 worden?

Och Huub, ik ben hier al zó ontzettend vreselijk goed in, ik wil niemand in de weg zitten tijdens de strijd om PeperRoem 2020

@Grorg, je bescheidenheid siert je. Ik wilde je niet beledigen door je uit te nodigen. Ik snap, je bent te goed voor de peperwedstrijd.

@Nasuda, jij durft wel. Als ze nu te nat zijn verrotten ze en dan heb je niks.

Er is nog steeds één zakje zaden over voor de 60ste deelnemer! Wie?

Dit gaat een serieuze wedstrijd worden: 60 deelnemers!

Eindelijk is mijn kiemkastje stabiel van temperatuur na plaatsing van een groeilamp.

Deze week ga ik de pepers zaaien en dan maar hopen op mooie compacte plantjes!

IMG2020011619593682231579461966.jpg

iedereen een leuke en leerzame wedstrijd toegewenst

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Dankjewel, fijn voor het moderatorenteam ook, nu kunnen we dit gedeelte afsluiten. Bedankt allen voor het aanmelden, leuk dat jullie er zo vlot bij waren. Veel plezier nogmaals en moge de langste peper kampioen worden.

Mijn zaden blijven nog in de lade tot misschien wel half maart, omdat ik binnen niet met teveel plantgoed wil zitten. Ik hoef ik niet van die grote onhandelbare struiken straks in tuin en kas die veel snoeiwerk nodig gaan hebben. De pepers worden ook wel lang aan wat kleinere planten (hoop ik...) dus geen reden om nu al voor te zaaien.

Mijn zaden blijven nog in de lade tot misschien wel half maart, omdat ik binnen niet met teveel plantgoed wil zitten

Hier zitten ze juist in de grond met rest van Pepers en paprika's . Zijn er weer te veel soorten geworden maar al erg oude zaden bij en enkele pepers meer voor de sier . We zullen zien welke niet opkomen . En tot P9 is het wel nog te doen in vensterbank groter word ook op vloer voor schuifraan .