rorror Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 De eerste van de twee wedstrijd peper die ik 15dec gezaaid had, laat zich vandaag zien.Het heeft bij mij dus 11 kiemdagen geduurt. Kan wat langer geduurd hebben vanwege de grove korrel die ik gebruik in de zaaipotjes. Zal zsm foto maken, nu niet im de gelegenheid ervoor. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Indien nog mogelijk zou ik ook graag deelnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Het Vinky meldt zich ook nog voor de wedstrijd. Bezorging na 1 januari geen probleem. En HuubvG: dank voor je inzet bij deze gepeperde strijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geert h Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Goed bezig Huub! Ik zal laten weten wanneer ze binnen zijn. Ik heb verder geen haast, ga ze toch niet voor half januari zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Vandaag laat de 2de gezaaide wedstrijdpeper zich zien. (andere 3 nog niet gezaaid.)Hoop dat foto duidelijk is, had wat moeite om ze op de foto te krijgenDe blaadjes zijn nog niet zichtbaar, ze moeten nog even krachttrainen doen met gewichten, voordat ze zich volledig laten zien. Stelletje uitslovers zijn ze. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Mijn testzaai:Zaai: 4 decemberOpkomst: 13 december (na 9 dagen dus)En nu, 27 december:Ze zijn het varenrouwmuggenstadium voorbij. Deze gaan het wel redden.Toch ga ik meer vertrouwen hebben in de opbrengst van nog te zaaien zaden: eind februari of zo. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falaigai Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Ik zou ook graag meedoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronnie24 Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 zaden goed aan gekomen en goed verpakt zo rond 20 februari als het weer het toelaat zal ik gaan zaaien Wat de paprika en pepers betreftzo 15 maart zaai ik mijn tomaten zadenIk wens iedereen die al begonnen is veel succesgroet ronnie24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beukwood Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 Zaadjes ook hier in het westen van het land goed aangekomen! Dankjewel HuubvG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Op 14 december 2 zaadjes gezaaid. Op 22 december zag ik ze voor het eerst. Inmiddels lekker gegroeid. stand 30 december Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BBtuin Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Ik zou ook graag mee willen doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geert h Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 De zaden zijn goed aangekomen, waarvoor dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Ik zou ook graag eens mee doen:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanbrunschot Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Ik heb vandaag de eerste voorbereidingen getroffen. Ik wil aan het einde van deze maand de peper gaan zaaien in plastic bekers die in een kweekbak van de IKEA staan. Maar het is voor mij altijd lastig om het verschil te zien tussen onkruid en een opkomend peperplantje. Daarom heb ik nu al de bekers gevuld met de zaaigrond en in de kweekbak geplaatst. Nu weet ik zeker dat alles wat opkomt onkruid is, want de peperzaadjes zitten nog in de envelop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goliath Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Ik wil ook graag meedoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Vandaag kwamen de zaden al binnen super snel en zorgvuldig verpakt waarvoor dank. Direct begonnen met de voorbereiding. Mijn oma zei altijd dat je moet praten tegen planten, dus ik ben maar direct begonnen met een verhaal over wat er van ze verwacht gaat worden;) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Wat is het grootste aantal deelnemers aan een teeltwedstrijd hier op het forum?Ik denk dat we er met deze Peper wedstrijd dicht tegen een record aanzitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ktrijn Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Ik heb die van mij vandaag gezaaid. Ik ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Wordt vast een gepeperde strijd met zo veel deelnemers! Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 4, 2020 Author Share Posted January 4, 2020 Wat is het grootste aantal deelnemers aan een teeltwedstrijd hier op het forum?Ik denk dat we er met deze Peper wedstrijd dicht tegen een record aanzitten Leuke vraag om eens uit te zoeken. Hier wordt buiten beschouwing gelaten wie zich aangemeld hebben en wie daadwerkelijk hebben meegedaan. 2011 radijs 302012 aubergine 402013 bonen 512014 prei 732015 koolrabi 372016 ananaskers 312017 tomaat 452018 ui 542019 mais 27 Het record zal ditmaal niet verbroken worden want zoals aangekondigd is het maximaal aantal deelnemers 60. Ik ben heel benieuwd of we dit aantal gaan halen. Ik vermoed van wel, maar we zullen zien. 2020 peper tot nu (4 januari 2020) toe 47 Nog 13 zakjes met elk 5 kiemkrachtige peperzaden liggen ongeduldig te wachten op een enthousiaste moestuinier. Meld je gerust aan nu het nog kan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonietjes Posted January 4, 2020 Share Posted January 4, 2020 Vorig jaar meegedaan met de maiswedstrijd, hartstikke leuk! Nu doe ik ook graag weer mee, als dat nog kan? Quote http://moestuin-leonie.blogspot.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Wat is het grootste aantal deelnemers aan een teeltwedstrijd hier op het forum?Ik denk dat we er met deze Peper wedstrijd dicht tegen een record aanzitten Ik had het ook al opgezocht haha, wel héél leuk dat er dit jaar zoveel mee doen hoor! Het is toch wel de bedoeling dat de penningmeester een bezoekje brengt aan alle kandidaten toch? Tenminste daar was ik vanuit gegaan! Thanks voor het regelen HuubG, en mocht ik iets kunnen doen ofzo dan wil ik best helpen hoor (M.u.v. het land doorrijden ). Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Vandaag de zaadjes binnen gehad.ik popel om te beginnen.succes allemaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Ik heb de zaadjes vandaag ook goed ontvangen, bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamachan Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Leuk, pepers! Ik meld mij bij deze aan voor de wedstrijd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts