Jump to content

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

HuubvG

Recommended Posts

De eerste van de twee wedstrijd peper die ik 15dec gezaaid had, laat zich vandaag zien.

Het heeft bij mij dus 11 kiemdagen geduurt. Kan wat langer geduurd hebben vanwege de grove korrel die ik gebruik in de zaaipotjes. Zal zsm foto maken, nu niet im de gelegenheid ervoor.

Vandaag laat de 2de gezaaide wedstrijdpeper zich zien. (andere 3 nog niet gezaaid.)

Hoop dat foto duidelijk is, had wat moeite om ze op de foto te krijgen

De blaadjes zijn nog niet zichtbaar, ze moeten nog even krachttrainen doen met gewichten, voordat ze zich volledig laten zien. Stelletje uitslovers zijn ze.

2019122720232491051577474842.JPG

Ik heb vandaag de eerste voorbereidingen getroffen. Ik wil aan het einde van deze maand de peper gaan zaaien in plastic bekers die in een kweekbak van de IKEA staan. Maar het is voor mij altijd lastig om het verschil te zien tussen onkruid en een opkomend peperplantje. Daarom heb ik nu al de bekers gevuld met de zaaigrond en in de kweekbak geplaatst. Nu weet ik zeker dat alles wat opkomt onkruid is, want de peperzaadjes zitten nog in de envelop.

Vandaag kwamen de zaden al binnen super snel en zorgvuldig verpakt waarvoor dank.

Direct begonnen met de voorbereiding.

Mijn oma zei altijd dat je moet praten tegen planten, dus ik ben maar direct begonnen met een verhaal over wat er van ze verwacht gaat worden;) 2020010312200517001578050739.jpg

• Like 1

Wat is het grootste aantal deelnemers aan een teeltwedstrijd hier op het forum?

Ik denk dat we er met deze Peper wedstrijd dicht tegen een record aanzitten

Leuke vraag om eens uit te zoeken. Hier wordt buiten beschouwing gelaten wie zich aangemeld hebben en wie daadwerkelijk hebben meegedaan.

2011 radijs 30

2012 aubergine 40

2013 bonen 51

2014 prei 73

2015 koolrabi 37

2016 ananaskers 31

2017 tomaat 45

2018 ui 54

2019 mais 27

Het record zal ditmaal niet verbroken worden want zoals aangekondigd is het maximaal aantal deelnemers 60. Ik ben heel benieuwd of we dit aantal gaan halen. Ik vermoed van wel, maar we zullen zien.

2020 peper tot nu (4 januari 2020) toe 47

Nog 13 zakjes met elk 5 kiemkrachtige peperzaden liggen ongeduldig te wachten op een enthousiaste moestuinier. Meld je gerust aan nu het nog kan!

Wat is het grootste aantal deelnemers aan een teeltwedstrijd hier op het forum?

Ik denk dat we er met deze Peper wedstrijd dicht tegen een record aanzitten

Ik had het ook al opgezocht haha, wel héél leuk dat er dit jaar zoveel mee doen hoor!

Het is toch wel de bedoeling dat de penningmeester een bezoekje brengt aan alle kandidaten toch? Tenminste daar was ik vanuit gegaan!

Thanks voor het regelen HuubG, en mocht ik iets kunnen doen ofzo dan wil ik best helpen hoor (M.u.v. het land doorrijden ).