Jump to content

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

HuubvG

Recommended Posts

* mededelingen*

@Falaigai, je hebt wel betaald, maar nog niet de PB beantwoord. Graag een PB naar mij met je adres! Dankjewel.

Er waren nog enkele deelnemers die niet per pb bereikbaar waren / konden antwoorden. Graag even kijken of je postvak in / postvak uit misschien ook vol is. Je kunt deze legen om weer berichten te kunnen ontvangen en versturen. Wel zo makkelijk!

Verder moeten alle deelnemers in bericht 2 van dit topic inmiddels de zaden hebben (behalve Tamachan en Carina 1966, deze worden vandaag verzonden). Zo niet, meld dat dan ajb even per PB of hier.

Nog enkele zaden te gaan, aanmelden kan nog steeds.

@Bosmol, doe ik.

Koolrabi plantjes zien er goed uit, ze lopen iets vooruit op de mijne.

Je zou bijna denken dat het off topic gaat (regelmod wilde al bijna ingrijpen...), het gaat immers over pepers en niet over koolrabi's. Maar deelnemers kunnen hier ook al Koolrabi zijn.

Deze zijn op 4 december gezaaid. Een proefzaai.

En nu al:

2020011618314823591579196447.jpg

Echte annuums dus, die gaan snel (snel: voor pepers). Ik denk dat ze over anderhalve maand ongeveer 20 cm hoog zullen zijn, misschien wel 30 cm.

Het is dan begin maart. En dan moeten ze daarna nog ongeveer twee maanden wachten tot ze in de kas kunnen. Dan zijn ze binnen onhandelbaar groot. Help!

(Eerder naar buiten kan natuurlijk, als het niet vriest. Maar bij temperaturen onder 15 graden groeien ze niet of nauwelijks.)

De echte zaai ga ik dus pas eind februari doen. (De Chinense- en Baccatum pepers zijn nu al wel net gezaaid, die kiemen en groeien veel trager).

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Weet iemand hoe heet de wedstrijdpeper wordt in vergelijking met andere cayennepepers?

Ik twijfel of ik alleen de wedstrijdpeper ga zaaien (“een mild Cayenne-type, die een prettig tikkeltje hitte bezit”), of ook weer de cayenne van vd Wal – want ik ben al jaren tevreden over hun heetheid.

@Henkg: wow, zien er goed uit