Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Leuk, ik doe mee! Heb deze peper al een aantal keer geteeld, gaat ook goed buiten mits in januari gezaaid. Al enig idee wanneer de zaden verstuurd worden?

Aha een cheater! Volgens de statuten staat in paraaf 3.2d dat deelnemers met ervaring telen van deze soort een correctie krijgen van -5cm op de totale grootte

Geplaatst:

Ik doe ook graag opnieuw mee, count me in...

Benieuwd of de zaden echt tijdig bij ons gaan zijn.

Heb slechte ervaringen met Vreeken,

als het MTF speedy vlug aan zaden kan geraken bij Vreeken dan plaats ik mijn bestellingen vanaf nu via het MTF

Geplaatst:

Wie o wie gaat het Guiness book of record verbreken?

Jürg Wiesli uit Zwiterland, had in 2018 op 30september een pepper van maar liefst 50.5cm

Volgens de website gebruikte hij dezelfde pepper hiervoor.

https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/500688-longest-chilli-pepper?fb_comment_id=1894298123978875_1904648866277134

Geplaatst:
Hoe dik worden deze pepers eigenlijk, niet zo goed af te zien van de foto.
Ik doe ook graag mee.

Is deze peper goed geschikt om te drogen tot chilivlokken?

Hiermee worden beide vragen beantwoord:

Je zou bijna vragen: hoe dun worden ze?

In de beschrijving staat: naast lang zijn ze ook dun en daardoor makkelijk te drogen.

Hoe dik ze precies worden weet ik niet, maar Ik schat tussen de halve en anderhalve centimeter doorsnee.

Geplaatst:

Pepers, niet echt ervaring mee, maar voor de wedstrijd doe ik alles!

En dan maar hopen op betere resultaten dan dit jaar. Of niet, want sambal maken zonder pitjes is wel een rotklus.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Ook hier kwamen de zaden gister binnen

Snel opgeborgen op de juiste plek!

IMG2019120522092515991575625215.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...