BBtuin Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Ik doe ook graag weer mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Dank je Huub, de zaadjes zijn binnen,netjes verpakt .vond het best snel gaan naar Frankrijk . Succes allemaal.weet totaal niks van knolvenkel.moet me nog inlezen.groetjes allemaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Ik doe mee! Ik probeer al jaren fatsoenlijke, lees niet doorschietende, knolvenkel te telen. Heb zo ongeveer alle rassen al eens gehad, maar nog nooit dikke knollen gehad.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Zaden zijn hier ook binnen! Nu puzzelen op de strategie.... Waar zal ik ze zetten? Hoe zal ik mijn grond voorbewerken/verrijken/bemesten? (Deels) voorzaaien of niet? Het watergeefplan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Ik heb de zaadjes ook binnen, fijn dat de bubbeltjes-enveloppe makkelijk uit elkaar gehaald kan worden in plastic en papier Is een klein detail, maar toch fijn. Zeer goed verpakt en verzorgd weer Huub, top! Hier is knolvenkel ook niet echt een groot succes. Onze zandgrond is te snel te droog en ik zit vaak met doorschietende planten. Ik vind ze wel lekker en ook mooi dus ik probeer het toch elk jaar. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Zaden zijn goed aangekomen, bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Zaden zijn binnen, dank je wel! Wat keurig verzorgd ook. Valt echt op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 3, 2021 Author Share Posted January 3, 2021 Op 31-12-2020 om 19:48, Veldjesgraaf zei: Qua uitslag verwacht ik dat de scores kort voor de sluitingsdatum binnen gaan druppelen. Iedere dag meer kan extra gewicht opleveren. Er zijn deelnemers die een vroege zaai gaan doen, verwacht ik. De knolvenkel doet er een paar maanden over om zijn max gewicht te bereiken, daarna schiet hij door. Dus zeg zaaien in maart, dikste knollen in juni.* Late zaai in juni zal inderdaad tegen sluitingstijd de dikste opleveren. Dus verwacht ik in juni ook al inzendingen. * Bron: internet, alle info op verschillende sites komt overeen, dus geen specifieke site. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siemen Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 Hier zijn de zaadjes mooi verpakt aangekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Hier zijn ze vandaag ook uitstekend verpakt binnen gekomen Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 De zaadjes zijn hier ook mooi verpakt aangekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanbrunschot Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Ik heb de zaadjes vorige week ontvangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Hier ook de zaden netjes ontvangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Heb er lang over nagedacht, maar ik wil toch graag meedoen. Heb ooit eens venkel gegeten toen ik een jaar of 10 oud was en dat beviel me toen niet. Intussen zijn we 20 jaar verder en is het tijd om nog eens te proberen (als de teelt lukt tenminste :D). Bij deze schrijf ik me dus in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorien Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Hoi Huub, Is het nog mogelijk om mee te doen? Zoja, dan wil dat wel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 Tis er Huub! 👍😊 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 ook bij mij is het binnen👍 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beukwood Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Ook hier binnen! Ik maak een gaatje vrij in de zolderhydroponics om hopelijk een echt vroege zaai te starten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefjes-Moestuin Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 beetje laat, maar ik doe ook mee ! Quote Eefjes Moestuin - https://www.youtube.com/channel/UCKv5j8NfhwIK0UnGV-fd9DQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 Je bent er vroeg genoeg bij, zoals de 41 deelnemers die zich al aanmeld hebben. Er is tijd en zaad genoeg, aanmelden kan nog heel lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Ambetante is wel dat je de knollen beter niet groot laat komen want dan worden ze veel minder van smaak: taai met vezels. Zal dus de twee dikkere exemplaren apart moeten houden voor de wedstrijd en de rest al vroeger oogsten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hein Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Ik heb de zaden al een tijdje geleden netjes ontvangen 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Op verzoek van HuubvG heb ik een kleine kiemtest gedaan (ik kreeg een paar zaadjes extra). Gezaaid: 4 januari. Heel bewust heb ik ze het niet echt makkelijk gemaakt, om te gaan zien of ze veeleisend zijn (lastig voor beginners). In gewone potgrond, niet "verdund" met scherp zand. Vrij diep gezaaid (0,5 cm), iets te vochtig gehouden, bij kamertemperatuur. Opkomst: na 6-7 dagen, Score was 4 uit 5. Nu, 9 dagen na zaaien: Met de zaden is dus niks mis mee. Deze? Die gaan vandaag nog in de kliko. Het is nu immers nog veel te vroeg in het seizoen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 Mooi Henk, de kiemkracht is dus bewezen, bedankt. Enne ... in de kliko? Bij de compost, in het GFT bakje of gewoon over de tuin kan ook toch? Hoe klein ook, alle beetjes helpen de kringloop. 🚯 hihi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 3 uren geleden, henkg zei: Die gaan vandaag nog in de kliko. Het is nu immers nog veel te vroeg in het seizoen. 🤫 Niet tegen de venkel zeggen die bij mij nu nog op het land staat.....😲 In Zeeland en zeker onder glas geef ik ze een goede kans met de huidige winters. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts